Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1244 ggr
Anonym
Anonym
8/13/16, 1:33 PM

Raka runt..

… anus. Ni som gör det, hur kommer ni åt? Tycker att det är supersvårt.

Annons:
[Devya]
8/13/16, 1:36 PM
#1

Rakar inte alls där och kunde inte bry mig mindre om det finns lite hår där. :)

[AnimeV4]
8/13/16, 1:39 PM
#2

Jag rakar inte själv, men jag vet att vissa brukar sitta på huk med en spegel för att komma åt och se ordentligt! När jag trimmar venusberget lite med hyveln sitter/står jag i duschen med så varmt vatten jag klarar rinnandes. Efteråt kan man ta parfymfri deo eller aloe vera gel på det rakade området för att förhindra sveda, prickar och irriterad hud. Var försiktig bara så ska du få ordning på det🙂

Anonym
Anonym
8/13/16, 1:39 PM
#3

#1 Frågan gäller de som gör det. 
Jag vill raka bort det. Eller få bort det på annat vis

Anonym
Anonym
8/13/16, 1:40 PM
#4

#2 Tack ska testa det!

[AnimeV4]
8/13/16, 1:44 PM
#5

Gör det! Apoteket har aloe vera gel för ett hyfsat pris, här: https://www.apoteket.se/produkt/apoteket-aloevera-gel-60-ml-254013/?nosto=epiteket-productpage

De har även produkter ifrån RFSU som är just för intimrakning, men det är så blandade åsikter om de funkar eller ej.

Blanksteg
8/13/16, 3:21 PM
#6

Jag sitter alltid hukad över en helkroppsspegel för att kunna se så bra som möjligt när jag rakar, även det området. Hade aldrig vågat raka mig där nere utan att kunna se så bra :P

Annons:
[Devya]
8/13/16, 6:47 PM
#7

Men kan du inte bara känna dig för? Så brukade jag göra då jag testade att raka bort lite hår där även fast jag knappt har något hår där.

Anonym
Anonym
8/13/16, 6:48 PM
#8

#7 Svårt att känna. Brukar göra efter dusch. Flera gånger jag missat.

[Devya]
8/13/16, 6:50 PM
#9

#8 Ah, okej.. Jag brukar lätt kunna känna av det och försiktigt raka runt omkring flera gånger, då jag höll på med det. Brukade aldrig missa något då jag var väldigt noggrann och gjorde det ett par gånger fast jag trodde att jag redan hade fått allt vid första försöket. 

Kan bli lite jobbigt att börja använda spegel och sätta sig på huk…

[AnimeV4]
8/13/16, 7:24 PM
#10

Glömde även: Använd en vass rakhyvel. De för män är särskilt bra.

Anonym
Anonym
8/13/16, 7:26 PM
#11

#10 De för män har jag till benen och så med. De är betydligt bättre än de för kvinnor, av de jag testat :)

Scorpio97
8/13/16, 7:41 PM
#12

Jag brukar stå med ena foten på badkarskanten, då tycker jag det är lätt att komma åt. Har inga problem med att få bort det, utan att greja med spegel.


//Jessie

Honestyisdead
8/13/16, 7:42 PM
#13

En fråga jag måste ställa.  Är det för att ni har analsex som ni rakar mellan skinkorna eller varför gör ni det?

Annons:
Anonym
Anonym
8/13/16, 7:44 PM
#14

#12 Äger ej badkar men kanske går mot toalätt eller någon pall eller liknande?

#13 Analsex främst men tycker det är snyggare, jag avskyr hår där, mus, ben mm.

Scorpio97
8/13/16, 7:51 PM
#15

#13 Jag rakar för att jag tycker det är bekvämt, ser snyggare ut och jag gillar hur det känns när det är rakad. Det gäller oavsett vilken kroppsdel jag rakar, så jag rakar underlivet och mellan skinkorna av samma anledning som jag rakar benen och under armarna - jag tycker helt enkelt om det. Så för mig har det ingenting med sex att göra och jag är inte ens sexuellt aktiv.


//Jessie

Scorpio97
8/13/16, 7:52 PM
#16

#14 Ja, det bör fungera med toastolen, pall eller liknade också :)


//Jessie

Blanksteg
8/13/16, 9:17 PM
#17

#13 Jag stör mig bara lite på att lämna kvar något när resten är borta. Men har inte rakat där på sistone sen jag fick ett inåtväxande hårstrå där. Aj…
Rakar mig bara när jag ska ha sex också, har annars inga problem med behåring var på kroppen det än är.

[Devya]
8/13/16, 9:47 PM
#18

#13 Jag rakade förut där för att jag trodde att min dåvarande kille gillade det. Han tyckte annars att rakat var snyggast.

Min nuvarande kille sa rakt ut att sådant tycker han att jag inte ska pyssla med. Naturligt är bäst på alla sätt och vis enligt honom då. Han tycker även att jag inte ska raka mina ben utan hålla dem naturliga, men så långt kan jag inte gå, tyvärr. :)

Jag måste säga att jag älskar män som tänker så här! Underbart ljuvligt. Tidigare hade jag svårt att vänja mig vid att sluta raka mig där nere och tyckte det var ofrächt men nu har jag vant mig och tycker likadant som honom. Otroligt skönt och mycket bekvämare. :)

Accalia
8/19/16, 10:51 PM
#19

#18 bra att de föredrar naturligt då man slipper raka sig men de bästa vore väl om de föredrar de man själv vill ha? :)

[Devya]
8/20/16, 7:15 AM
#20

#19 Jag visste inte vad jag ville förrän jag träffade honom. Tidigare kände jag alltjämt press på att raka mig själv där nere och jag hade det inpräntat i huvudet att det var fräschast så. Sen då jag testade att sluta raka mig insåg jag hur mycket bekvämare det var och att det inte alls var ofräscht. Det blir ju bara ofräscht om man inte tvättar sig. :)

Annons:
[AnimeV4]
8/20/16, 10:11 AM
#21

#20 Samma här!

Accalia
8/20/16, 6:27 PM
#22

#20 jo så kan de nog va att man inte vet va man tycker innan, men men

Upp till toppen
Annons: