Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 901 ggr
[Littlepig]
2016-08-08 15:09

Ipren / Alvedon?

Har mensvärk nu.. Tänkte ta något smärtstillande men frågan är - Ipren eller Alvedon? Jag är lite töntig så jag läste på om de olika biverkningarna och hittade "illamående/kräkningar" på Ipren men inte Alvedon. Jag är sjukt rädd för att kräkas och hoppar hellre över båda tabletterna om det skulle finnas risk på båda. Så har frågor till er. 1. Är det bara Ipren som har den biverkningen eller har alvedon det också? 2. Har ni spytt efter att ni doserat någon av dessa två? Kan tillägga att jag tagit båda två förut utan illamående. Finns det risk att det blir så denhär gången?

Annons:
Calcifer
2016-08-08 15:13
#1

Ipren är vad jag förstått generellt den mer kraftfulla av de två, däremot brukar ett trick vara att ta en av varje.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lia
2016-08-08 15:24
#2

Jag tar alltid två Alvedon och en ipren (plus tramadol).

Honestyisdead
2016-08-08 15:31
#3

Alvedon är mildare om man har känslig mage.

[Rhonda]
2016-08-08 15:45
#4

#0 Jag tål inte Ipren

[Littlepig]
2016-08-08 16:15
#5

Så vad tror ni om de s.k kräkningarna eller illamåendet?

Honestyisdead
2016-08-08 16:19
#6

Att Alvedon är mildare för känsliga magar.

Annons:
Fransu
2016-08-08 16:44
#7

Jag har känslig mage, men tar både ipren och alvedon om jag har lite värre huvudvärk. Annars nöjer jag mig med alvedon (2 st). Har aldrig mått illa av varken ipren eller alvedon. Tar jag ipren flera dagar i rad får jag ont i magen, så det undviker jag verkligen. Men en läkare har sagt att man kan ta omperazol samtidigt för att lindra biverkningarna ipren ger.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Littlepig]
2016-08-08 18:05
#8

Tack för svar :)

Calcifer
2016-08-08 18:40
#9

Jag har känslig mage så tar bara ipren eller diklofenak när det är akut, annars nöjer jag mig med alvedon. Jag har aldrig blivit illamående av något av läkemedlen men jag kan ibland få ont i magen av ipren/diklofenak. Därför tar jag dem bara när jag har så ont att om jag inte tar något så kräks jag, svimmar, skriker och gråter.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
2016-08-08 18:55
#10

Den enda gången jag har kräkts av ipren är då jag har behandlats länge med dom. Och p g a detta kan jag inte ta dessa mer. Men en gång borde funka. Så testa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ra-17
2016-08-09 11:14
#11

Ett tips mot mensvärk kan annars vara att få i sig mer magnesium. Vet att detta inte var vad ts frågade om men ville säga de ändå då det kan vara värt ett försök om du vill pröva.

Upp till toppen
Annons: