Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 5671 ggr
EPMSS
2016-08-06 00:46

Dricker mycket vatten innan mens

Jag har googlat runt på detta men hittar inget. Jag har alltid upplevt att jag dricker mycket mer vatten innan mens, mer än vanligt. Är de någon annan som känner likadant eller vet varför?

~ But why? ~

Annons:
tiger tok
2016-08-06 11:11
#1

Tror det är för att med mensen så försvinner vatten och då gör sig kroppen redo för det genom att dricka vatten?!

Åsa S
2016-08-06 12:20
#2

Min kropp sväller ofta av vätska precis innan mens så ja jag blir törstig innan och sedan då jag får mens kissar jag rätt mycket.

smellcaramell
2016-08-06 21:48
#3

inte tänkt på hur mycket jag dricker före/under mens, men däremot går jag på toa minst dubbelt så ofta än jag gör annars när jag har mens..

EPMSS
2016-08-07 00:20
#4

#1 mycket möjligt #2 och #3 pinkar normalt mycket, de är bara drickandet för mig. Man de kanske är som tiger tok säger. De är lite märkligt varför vatten, mens är ju liksom bara blod. Förstår liksom varför vissa blir sugna att äta blodpudding och chocklad.

~ But why? ~

OlgaMaria
2016-08-07 07:03
#5

För det första innehåller blod vatten, och för det andra är det inte bara blod som kommer ut när vi har mens. Blodet är bara en del av denna vätska. Det är livmoderslemhinna som ska stötas ut varje mens, så det är den som kommer ut, tillsammans med blod och sekret (flytningar). Att bli svullen innan mens är normalt så de flesta av oss dricker också mer. Under några dagar, så länge man är svullen, kanske man inte kissar mer, men när svullnaden släpper lär man också kissa mer.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[EM L]
2017-06-17 18:47
#6

Igår fick jag för förstå gången min mens.

Idag under den andra dagen så har jag kissat dubbelt så mycket som jag brukar.

Och druckit rätt mycket också.

Annons:
Upp till toppen
Annons: