Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1707 ggr
[Blue_Lugia]
8/3/16, 4:24 PM

Hugger i underlivet

Sen igår har jag känt av skarpa hugg "där nere". Men det sitter liksom i själva "kullen" om ni förstår vad jag menar. Kommer bara om jag går eller rör mig, men det är bara ibland, så jag kan aldrig veta när dom kommer. Och det kommer plötsligt. Ont som satan gör det, som att få något vasst instucket. Smärtan sitter väl i 2-3 sekunder. Ibland (närmare mens) kan jag få en liknande känsla i rumpan, som att få en kniv uppkörd rätt i ändtarmen vilket också är väldigt smärtsamt och obehagligt. Det händer också att när jag sätter mig kan det hugga till i höger sida, nästan vid blindtarmen, men det sker bara vid den stöt som blir när jag sätter mig. Trodde det var något med blindtarmen första gången, men eftersom detta går i perioder, liksom dom andra smärtorna så känns det osannolikt. Tänkte om jag var trög i magen, men några såna problem har jag inte just nu, har haft tidigare dock. Jag har koll på min menscykel och det är ett par veckor kvar innan det är dags igen. Apropå det, Jag blöder rikligt men har sällan ont, ett par gånger har det varit helheter på jorden, men annars känner jag inget. Jag blev orolig att jag hade symptom på Endometrios men känns som att drabbade har mycket värre än det jag beskrev? Är det någon som har liknande?

Annons:
Aleya
8/3/16, 6:21 PM
#1

Man behöver inte ens ha ont för att ha endometrios. Och alla har olika smärtor vid endometrios. Kolla gärna på endometrios.ifokus.se så får du lite mer info.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IaMiaMaria
8/3/16, 8:42 PM
#2

Har du problem med att du är överrörlig? Man har en led frmtill som kallas symfysen som oftast bara blir rörlig under graviditet sk foglossning. Men har man överrörlighetsproblem kan man få smärta där ändå. Jag har haft problem med det tidigare, men är bättre nu.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[Blue_Lugia]
8/3/16, 9:11 PM
#3

#2Nej det kan jag väl inte påstå. :/

[Devya]
8/4/16, 7:42 AM
#4

Jag brukar ha det likadant och har haft det så sedan jag var tonåring och än har jag inte dött iaf. :)

Jag tror inte att det är någon större fara men det är förstås inte särskilt trevligt. Skulle vara intressant att veta vad det är för något.

obstitant
8/6/16, 4:31 PM
#5

Det finns en typ av smärta som går som en glödgad tråd från naveln ner till underlivet, kan det vara nåt sånt? Det verkar inte finnas nån riktig förklaring (trots att det verkar relativt vanligt att döma av nätsökningar), men det finns en förbindelse mellan urinblåsan och navelsträngen som ska tillbakabildas när man föds (likaså en mellan tarmen och naveln), och den kan ha med saken att göra.

[Blue_Lugia]
8/16/16, 1:58 AM
#6

#5 Ingen aning. Känns inte som det kommer därifrån dock.

Annons:
Upp till toppen
Annons: