Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 856 ggr
Anonym
Anonym
7/31/16, 8:29 PM

Svartsjuka

Min pojkvän och jag har haft det ganska tufft. Han var inte intresserad av att ha ett seriöst förhållande med mig och suktade efter sitt ex ett bra tag. Jag kände av att han inte var seriös med mig samt att han stängde ut mig helt så jag distanserade mig från honom. Vi bodde i olika länder och trodde att vi inte hade en framtid tillsammans eftersom ingendera av oss kände att vi kunde flytta från vårt hemland. En viktig detalj är väl att vi båda var otrogna under den här perioden. Han låg med andra för han visste inte va han ville och jag kysste andra killar då jag kände att han inte ville ha mig. Vi sårade varandra otroligt mycket att jag trodde faktiskt att det aldrig skulle bli oss två.

I slutändan beslöt oss för att bli seriösa med varandra varefter han flyttade till mitt land. Det gick riktigt bra men han kunde inte hitta jobb så då beslöt jag mig för att flytta till hans hemland istället.

Ikväll gick han ut med sina vänner och jag ville verkligen att han skulle gå eftersom han och jag har spenderat varje veckodag och helg tillsammans i över två månader. Visst har vi träffat andra människor också men vi har alltjämt varit tillsammans. Han har dessutom simmat ett par gånger i veckan med sin bror och far, så vi har ju nog haft lite tid isär från varandra, såklart (samt att han har jobbat från 7-18.00 varje veckodag). Det känns dock som vi har ändå varit lite för ihopklistrad även om det har förstås varit väldigt roligt.

Men till saken. Jag fick veta att han inte endast umgås med sina vänner ikväll utan också en annan tjej (han själv berättade att hon var också där då jag frågade vem han umgicks med)som jämt har varit på honom fast hon har vetat om att han har flickvän. Även då jag har varit med honom så har hon jämt kollat in honom och försökt få hans uppmärksamhet och inte ens sagt hej till mig. Hon har flirtat grovt med honom tidigare och pratat om hennes bröst och hur fylliga de är samt hur vackert det ser ut då hennes långa hår täcker hennes nakna bröst. Alltså väldigt olämpligt snack. Han har berättat allt det här för mig tidigare eftersom han inte vill ha hemligheter.

Jag kan ju nu inte låta bli att må dåligt över att veta att hon är där och suktar efter honom. Jag tror ju inte att han är intresserad med tanke på hur otroligt kul han och jag har haft det på sistone. Vi har skrattat varje dag, busat och myst - haft det helt enkelt underbart. Han har upprepade gånger de här månaderna sagt att jag är det bästa som någonsin som har hänt honom, något han aldrig tidigare har sagt. Jag känner mig trygg i det faktum att han och jag har det så himla bra då vi  väl är tillsammans. Men jag mår ändå dåligt av att veta att hon är med dem då hon jämt försöker grovflirta med honom - prata snusk. Är jag dum som mår dåligt över det här? Är det bara dum knasig svartsjuka som pratar nu?

Jag skulle mått hundra gånger bättre om hon inte hade varit med. Just nu vill jag gråta trötta tårar. Jag behöver skaffa vänner här så jag slipper tänka sådana dumheter! -.-

Annons:
Honestyisdead
7/31/16, 8:33 PM
#1

Han borde inte umgås med henne alls. Det är respektlöst.

Anonym
Anonym
7/31/16, 8:39 PM
#2

#1 Även fast han inte visste att hon skulle vara där? Han bästa vän är också där vilket var orsaken till att han åkte dit.

Vad är det rätta att göra i det här fallet? Kan jag ens be honom att komma hem i tid? Känns fel av mig att be honom att komma hem eftersom jag tycker vi har umgåst så mycket att han förtjänar att vara ifrån mig en tid. Jag känner mig så kluven.

[Belliszz]
7/31/16, 8:46 PM
#3

Frågan är vilket land han kommer ifrån. Och om dom kommer från samma.

Har en bekant. Där hennes halva umgås med en tjej som fläker ut sig väldigt mycket. Jag som är svensk/polsk anser att de är otroligt opassande så som dom två håller på. Men de är uppenbart så man gör i deras land.

Honestyisdead
7/31/16, 8:48 PM
#4

Han borde ha gått. Det hade jag gjort utan att tveka efter det som hänt.

Du ska inte be om det. Han borde valt det själv. Däremot borde ni prata om det när han kommer hem. 

Fast det är bara vad jag tycker. Jag skulle aldrig umgås med någon som raggar på mig och ignorerar min partner.

Anonym
Anonym
7/31/16, 9:15 PM
#5

#3 Från Europa, så han har egentligen inte så annorlunda kultur jämfört med min egen. Det finns inte stora skillnader faktiskt. Man beter sig helt enkelt inte som hon gör. Hon är därmed inte särskilt omtyckt i vänskapskretsen. Enda orsaken till varför hon alltjämt hänger med är för att min killes bästa vän är gift med hennes syster. Men inte ens hennes syster vill umgås med henne.

Men nej, man beter sig inte på det där viset, inte ens i hans hemland. Hans andra tjejkompisar är totalt annorlunda och de litar jag fullständigt på. 

#4 Han är åtminstone på väg hem nu. Jag trodde att han skulle komma hem typ vid midnatt men nu blir det tidigare.  Men jag tror nog det är bra att han och jag pratar ordentligt om detta då han kommer hem. Det känns bara inte rätt att han umgås med henne då hon beter sig som hon gör. Jag känner mig så himla obekväm! Jag litar på honom mycket mera nuförtiden men inte är allt i sin ordning ännu förstås. Det tar tid att börja lita på varandra igen och det känns inte som vi redan borde börja utsätta vårt förhållande för flera påfrestningar.

Honestyisdead
7/31/16, 9:18 PM
#6

#3 Och vilket land skulle det vara där det är normalt att fläkt ut sig? Låter bara som en dum bortförklaring. Men jag har kanske missat något land.

#4 Vad skönt. Och bra att du ska prata med honom.

Annons:
[Belliszz]
7/31/16, 9:23 PM
#7

#3

i Kroatsien och tex Polen Ryssland mm. Fläker dom ut sig. Och de är ganska normalt.

Men sen handlar de om hur man är som person med.

#5

Snacka med han. Stå på dig. Berätta gärna hur de har gått

Honestyisdead
7/31/16, 9:25 PM
#8

#7 Nej det gör man inte. Har personlig erfarenhet av båda länder. Det är inte annorlunda än här angående hur man klär sig. Många svenska fläkt ut sig till max utomlands.  Är det för att det är så man gör i Sverige?  Nej precis.

[Belliszz]
7/31/16, 9:27 PM
#9

#8

Har snackat med flera från Kroatsien och många eller ja alla säga att de är så vanligt att dom fläker ut sig.

Kalli
7/31/16, 9:28 PM
#10

Du får lita på honom helt enkelt. Jag förstår att det är svårt, helst med tanke på vad som hänt men svartsjuka kommer aldrig att leda till något gått. Jag håller nämligen inte alls med de andra om att han ska behöva lämna en (förhoppningsvis) rolig kväll ute med sina vänner för att hon också råkar vara där. Visst är det tråkigt om hon beter sig illa men det viktiga är väl hur han beter sig och som jag förstod har ni haft det bra.

Honestyisdead
7/31/16, 9:36 PM
#11

#9 Då räknar du alltså även Sverige till länder där man fläkt ut sig. För jäklar vad många som gör det om du går ut en kväll.

Nä. Det har inte med länder att göra. Det har med personer att göra. Men nog om det. Är OT.

Upp till toppen
Annons: