Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 985 ggr
MrsZuoz
7/24/16, 7:57 PM

Extrem smärta

Oklart om detta hör till Kvinna, men jag chansar! Satte in en hormonspiral för lite mer än ett år sedan, insättningen gjorde fruktansvärt ont samt dagarna efter det - men det var som förväntat. Hade smärtor till och från i ungefär sex månader efter men sen löste sig allt och jag har knappt känt av den. För typ två veckor sedan så började jag få rejäla smärtor (vad jag tror ungefär är vid min högra äggstock) i området mellan naveln och mitt högra höftben. Så pass illa att jag inte kunnat röra mig, äta, spytt det jag fått i mig och två gånger även svimmat av hur ont det har gjort. Antog att det var vanliga spiralsmärtor i början, eftersom dem kan göra rätt ont - men den här smärtan är så himla mycket värre än vad jag tidigare upplevt - och jag har ändå känt av en hel del. I onsdags märkte jag även att området hade svullnat upp. Vad tror ni det kan bero på? Kan det bero på spiralen eller är det något annat?

Annons:
Honestyisdead
7/24/16, 8:05 PM
#1

Spiraler kan vandra ut från livmodern så du bör absolut uppsöka vård. Speciellt om du både har spytt och svimmat av smärtan.

annia1
7/24/16, 8:29 PM
#2

Det du beskriver kan även (delvis i alla fall) passa in på blindtarmsinflammation. Så ring 1177 eller med tanke på hur du mår åka in akut.

.

[AnimeV4]
7/25/16, 12:17 AM
#3

Det får mig att tänka på cystor som spruckit. Jag själv fick en rejäl smärta (värsta jag känt) i min vänstra äggstock. Låg och vred mig och grät. Har ingen spiral.

IaMiaMaria
7/25/16, 10:41 AM
#4

Du borde verkligen kolla upp det där, det kan vara många saker. Som att den hamnat ur position, någon infektion, utomkvedsgraviditet. Eller så har du sträckt en muskel, men en gynläkare borde kolla på det.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[Devya]
7/25/16, 10:48 AM
#5

#3 Blir man synligt svullen vid området isåfall? 

Det här låter nog så pass allvarligt att du måste åka in. Sådär ska det väl ändå inte vara, låter farligt i mina öron åtminstone.

[AnimeV4]
7/26/16, 9:39 PM
#6

#5 Synligt minns jag ej, men jag kunde tydligt känna någonting. Tänk kramp.

Annons:
[Devya]
7/27/16, 11:18 AM
#7

#6 Håller smärtan i sig i flera dagar/veckor då eller?

Ladydragon
7/27/16, 1:03 PM
#8

#5 nej det brukar inte bli synligt svullet om en cysta spruckit

#7 smärtan brukar hålla i sig några veckor då det tar tid för kroppen att absorbera vätskan men smärtstillande typ Voltaren är det bästa och brukar lindra rätt bra

#3 jo den smärtan är fruktansvärd själv har jag tvingats söka mig till akuten och fick ligga på golvet i väntrummet tills det va min tur va helt omöjligt att sitta upp och alla sittplatser va upptagna och ingen ledig säng fanns det heller

T.S du borde verkligen söka vård och det snarast möjligen och extra viktigt om du har en spiral insatt

Upp till toppen
Annons: