Annons:
Etikettsingellivet
Läst 1413 ggr
[postmortum91]
2016-07-21 19:20

Rynkor

Att jag kommer få rynkor när jag är 50+ anser jag som en självklarhet och inget jag har ångest inför. Däremot har jag en mycket rynkig panna redan nu (är 25). Säkert pga att jag ofta rynkar pannan. Jag vill gärna minska dem då jag nu bara är halvvägs till 50. Har ni några tips som NI märkt funkat?

Annons:
[inevitably]
2016-07-21 19:31
#1

Jag har inget tips för att aktivt ta bort rynkor, men däremot har jag märkt på mig själv att jag ser mindre rynkig ut när huden mår bra till följd av att jag lever hälsosamt (äter lagom mycket, motionerar, är glad o.s.v.). På samma vis ser jag mer härjad ut när jag har stressat mycket, överätit, sovit dåligt och dylikt. Därtill så kan lite sol göra att hyn ser allmänt fräschare ut även om det förstås anses bidra till rynkor. 😉 Om du inte känner för att göra några större ingrepp så tror jag att hälsa inifrån är en bra början för att inte se överdrivet gammal ut i förtid.

Honestyisdead
2016-07-21 19:43
#2

Få bort dom lär vara svårt. Men för att hindra fler kan du massera din panna, tänka på att inte rynka pannan samt sköta din hy med rengöring och återfyktning samt skydda mot sol.

micki83
2016-07-21 20:35
#3

Som #1 säger så är ett av de bästa sätten att undvika rynkor är att leva hälsosamt. Mitt tips, drick mycket vatten så kroppen och huden är hydrerad, sov tillräckligt, ät alla dina vitaminer, motionera lagom och undvik stress. Alkohol och tobak är igen väldigt dåliga för kroppen.

DesK
2016-07-21 20:42
#4

Som Hera säger, få bort redan befintliga rynkor är nog svårt. Sköt om din hud och ge den mycket fukt, ett gammalt husmorsknep är att ta en promenad i regn, det funkar ju i alla fall på sommaren 🙂 Vill höja en varningens hand, gå inte på de där svindyra mirakelkrämerna mm, som hyllas så just nu. Prova istället mer naturliga saker, så som olivolja och kokosolja. F ö är det bra med utomhusvistelse, men undvik stark sol, eller använd bra solskyddskräm, ät bra mat med vettigt fett och se till att sova tillräckligt mycket.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Surpan
2016-07-22 06:50
#5

Återfukta. Kanske är torrhetsrynkor?

/Surpan

Maria
2016-07-22 08:53
#6

Skaffa lugg😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: