Annons:
Etiketti-hemmet
Läst 847 ggr
Fridaaaa
7/16/16, 8:54 AM

Sent ute - som vanligt xD

Min faster fyller år idag, ska fira henne imorgon
Men kommer verkligen inte på vad jag ska ge!
De ideer jag redan tänkt, har andra köpt för att ge henne :/

Hon fyller 52.
Gillar kaffe, vargar & hundar, mc bland annat.
Sambon ska iväg idag och handla det, när han ändå ska iväg.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
IaMiaMaria
7/16/16, 11:15 AM
#1

Nåt annorlunda kaffe?? Finns ju med smak och olika roster och från olika ställen, kanske nåt lokalt. Gillar man kaffe är det alltid roligt att få prova nåt nytt och annorlunda :)

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Fridaaaa
7/16/16, 11:30 AM
#2

#1 Finns sånt i kokkaffe då?
Den enda som finns dit han ska hinner stänga innan sambon kommer in tyvärr :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IaMiaMaria
7/16/16, 11:38 AM
#3

Kan ju finnas lite roligt på vanliga mataffärer också.

Men tänkte om det fanns nåt ställe som sålde bönor, om hon antingen kan mala själv men annars brukar de kunna mala på affären.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Fridaaaa
7/16/16, 11:41 AM
#4

#3 Aldrig sett tyvärr :/ Speciellt inte kok
Våra matbutiker maler inte själva :/ 
Och den te&kaffebutik som finns dit han ska hinner stänga :( så tyvärrkört :( annars bra ide :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IaMiaMaria
7/16/16, 11:46 AM
#5

Oki synd.

Köp nån fin blomma då, det brukar alltid uppskattas :)

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Fridaaaa
7/16/16, 11:50 AM
#6

#5 Lite tråkigt och hon har inte så stort intresse av blommor annars god ide :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
softalagom
7/16/16, 11:51 AM
#7

Kaffehandel har i olika varianter, kok, brygg hela bönor.

Fridaaaa
7/16/16, 11:52 AM
#8

#7 Som jag skrev ovan hinner den stänga innan han hinner in.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
7/16/16, 12:18 PM
#9

Meeh, det kan hända att du måste vara lite tråkig  då du är ute i sista minuten, tyvärr. =/

Honestyisdead
7/16/16, 12:34 PM
#10

Är man så sent ute Jan du inte direkt vara kräsen.  Det är inte som du har mycket att välja mellan. Köp presentkort i mataffären eller ge choklad och kaffe eller en kord med ostar, korvar, kex och marmelad tex.

oh-la
7/16/16, 12:49 PM
#11

Någon matkorg? Går att få ihop i de flesta butiker och kan varieras, plus att det är roligt, tycker jag då :) matkorg kan vara allt från det klassiska, ost, marmelad, kex av olika slag (blanda god hårdost med olika mögelostar och små burkar marmelad, till en ölkorg med olika typer av lokalproducerade eller mindre kända öl. Vinkorg med ett par olika viner, fruktkorg med massor av olika exotiska frukter som man annars aldrig köper själv, kakor och sötsaker. Man kan ju i princip ha vad som helst i en korg. Vill man inte ha mat, spaprodukter? En korg med ett par sommarspel som man kan testa senare på kvällen? En bokkorg med lite olika böcker? Sällskapsspel är annars kul att ge bort :) En fin Kaffeburk som man kan ha kaffe i går kanske att få tag på? Hundar och vargar är lite svårare, har hon hund själv? Fina halsband till hunden hade jag uppskattat och tyckt va roligt att få, eller ett fint set med koppel. Någon rolig bok om vargar eller hundar. Som paniklösning är ett fint kort med några personliga rader alltid trevligt :)

Fridaaaa
7/16/16, 2:17 PM
#12

#9 Jag som totalt hade glömt bort datumet, är därför.

#10  Handlar inte om kräsenhet! Utan att jag vägrar ge något som någon redan ska ge eller som hon redan har, ger ju inget heller som hon inte har nytta/intresse av, känns ju väldigt onödigt. 

#11 Jag vet inte vad hon gillar eller vilken slags kost hon äter just nu (hon brukar ibland gå över till LCHF, ibland inte osv).  Så allting med äta känns nja, ifall det är saker hon inte äter :) Och ingen sprit för hennes del av anledningar :) 
Hon har redan en fin kaffeburk :) Men annars bra förslag! :)

Hon spelar inte sällskapsspel vad jag vet. 

Men med spagrejer, går det att få ihop för max 200kr? För i så fall är det ju ett alternativ, om min sambo kan få ihop det xD Kan kolla med han om kan kan få ihop det :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

oh-la
7/16/16, 2:48 PM
#13

#12, haha, jo just det, va ju sambon som skulle handla :P du får göra en lista ;) 200 kr ska väl inte va nått problem. Tror till och med du skulle kunna få lite grejer på body shop för det. Även mataffärer idag brukar ha ganska mycket fina svagheter. Behöver ju inte vara några mängder heller. Ett par, tre saker räcker ju tänker jag :) Jo, alkohol kan ju vara lite känsligt…

Annons:
Fridaaaa
7/16/16, 2:49 PM
#14

#13 Han har redan kört men får smsa han :) 
Tänkte mest att spasaker oftast är rätt dyra tycker jag :) 
Bodyshop hinner stänga tills han kan, så han får kolla på citygross :)

Ja hon får inte dricka alkohol.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: