Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 996 ggr
emeliiiiieee
2016-07-13 14:37

Hur märker ni innan mensen?

Hur märker ni av innan ni får mensen? Jag får alltid så himla olika så har ingen ordentlig koll på när den ska komma :/

Annons:
Fridaaaa
2016-07-13 14:39
#1

Min kommer ungefär samma datum, sällan ändring
Men brukar få jättehumörsvängingar 1-2 dagar innan, och dagen innan brukar jag få lite som mensvärk

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Herveaux
2016-07-13 14:40
#2

Jag får allt som oftast samma tecken att mensen är på G.
Mer flytningar, ömmande bröst, känslosam och magen brukar alltid krångla lite dagen innan/samma dag som mensen börjar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Aleya
2016-07-13 14:41
#3

Känns som att det rinner extra mycket. Som om du skulle ha flytningar som rinner som en sjö typ. Nu har inte jag mens längre då jag med hjälp av behandling har satt den på paus. Men så minns jag att det var.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

emeliiiiieee
2016-07-13 14:42
#4

Någon som märkt att de måste springa och kissa extra mycket innan mensen? Har mensvärk just nu, extremt kissis och jag kan inte komma på om mensen ska komma dnart eller inte haha. Skulle egentligen kommit 9e men sköt upp förra

AnneN
2016-07-13 14:43
#5

Kan bli lite mer lättretlig dagarna innan + ca 1-2 dygn innan får jag mer värk än vanligt i ländryggen. Har även så tur att menen kommer ungefär samma datum varje månad.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Herveaux
2016-07-13 14:45
#6

#4 Jo, det låter bekant att jag springer och pinkar oftare än vanligt innan mens.
Vill minnas att många lägger på sig lite extra med vatten innan mensen, är antagligen det som släpper sen när blodandet ska börja.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
vendelay
2016-07-13 19:42
#7

Jag har inte mens längre men när jag hade det tidigare märktes det rejält, även om jag faktiskt aldrig fattade det själv. 1-2 dagar innan blev jag otroligt nedstämd, ångestfylld och mådde allmänt riktigt dåligt. När mensen väl kom försvann det dåliga och allt blev normalt igen. Och nästa månad var det samma grej igen. Blä, saknar det inte! 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lia
2016-07-14 19:36
#8

Jag har mensvärk 3 dagar innan mensen kommer, och den kommer alltid samma datum.

[rumelle]
2016-07-14 21:27
#9

Nu har jag p-ring så då kommer den alltid 3 dagar efter att jag tar ut ringen. Innan så hade jag ingen större koll men dagen innan mensen kom så visste jag alltid att den skulle komma av någon anledning.

Biancaa
2016-07-14 22:15
#10

Innan p-medel så visste jag aldrig när mensen skulle komma, fick inga tecken förutom kanske 1-2 gånger sen jag fick min första mens.

Med p-medel så har mensen bara krånglat så kan inte svara på det.

tiger tok
2016-07-15 20:06
#11

Magen krånglar,går och kissar ofta och har mycket svag mensvärk! Ibland även mer flytningar!

Maria
2016-07-15 22:02
#12

Jag hade aldrig några större besvär med smärta vid mens men jag märkte tydligt på brösten när den var på gång. De blev ömma och svullna kändes det som.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2016-07-16 12:33
#13

Jag brukar vara pms-ig fyra dagar innan. När mensen kommer har jag mansverk några timmar. Rekommenderar verkligen att använda en app för att hålla reda på mensen. Har blivit bättre på att se mönster i hur jag mår sen jag börjat med det, har hållt på några år nu. Brukar alltid må väldigt bra i samband med ägglossning, men direkt efter blir jag superlåg. Det är en grej jag inte insett förrän nyligen. Har alltid förknippat ägglossning med att jag mår bättre, och alltid blivit förvånad när jag helt plötsligt mår skit. Men nu har jag lärt mig att det brukar vara så varje månad. Och att man blir hård i magen i samband med ägglossning, och lösare i samband med mens. Skönt att ha koll på såna grejer.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Carrosh
2016-07-18 23:49
#14

Min är rätt regelbunden, så har rätt bra koll när den ska komma. Men jag vet säkert när jag får finnar, håret blir fett efter en dag och jag har en dag (1-2 dagar innan mens) när jag är konstant hungrig och kan äta hur mycket som helst utan att bli mätt. Då vet jag med säkerhet att den kommer närsomhelst.

Humöret är rätt svajigt precis innan också. Går fort i vändningarna: ena stunden är jag jätteglad och sjunger, 2 sekunder senare är jag arg eller ledsen, sedan går det tillbaka till lyckorus snabbt igen. Jag blir irriterad för småsaker (något jag aldrig annars blir) och reagerar starkt känslomässigt åt alla håll. Andra brukar kunna vara ganska säkra på att jag har PMS när jag blir lättrörd av en film eller serie eller något IRL som någon säger.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

emeliiiiieee
2016-07-19 14:37
#15

Spännande att se hur det märks! :)

Blanksteg
2016-07-19 22:20
#16

Jag blir lite osäker, lite blyg och lättirriterad. Och lite nedstämd.

Upp till toppen
Annons: