Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1074 ggr
[Lollo 97]
2016-07-01 16:41

Vaxning av överläpp

Hej

Har länge velat ta bort håret på min överläpp, men inte riktigt vågat. Är så rädd att det ska bli grövre.

Kommer använda veet vax remsor för ansiktet om jag ska vaxa.

Men tänkte höra här först om någon har någon erfarenhet av det, om det blir grövre, eller glesare, hur huden påverkas osv.

Tack i förhand :)

Annons:
[Devya]
2016-07-01 16:57
#1

Det blir inte grövre, men då det växer ut så kommer det att synas mera tydligt för det är nytt hår som inte har hunnit blivit blekt av solen och som dessutom inte har hunnit nötas ner av alla ansiktstvättar, vind och dylikt. :)

XeZafir
2016-07-01 17:00
#2

Gå och få det trådat, känns en del men ack vilket resultat!

Gaara
2016-07-01 17:03
#3

En kollega berättade igår om att hon vaxat överläppen. Hon ångrar det i nuläget. ;) Dessutom så blev hon helt sårig av att vaxa där. Kan ju vara så att hon har väldigt känslig hy där. I alla fall så upplevde hon det som Devya skriver, att hårstråna som växte ut syntes mer och kändes grövre just för att de är nya och inte nötta. Dock så är det ingen som ser de där stråna på henne, så nära kollar man ju inte på sina kollegor direkt. X) Själv har jag noppat bort de jag tyckte var för långa eller för grova och tyckte att det funkade bra. Men har slutat att kolla så noga där, jag menar jag har väldigt ljusa strån så det är inget som syns om man inte glor i en spegel i rätt ljus osv. X)

[Devya]
2016-07-01 17:08
#4

Ja, det måste jag säga, alla har ju mer eller mindre hår på överläppen. Jag har en hel del ljusa hårstrån där men jag kunde inte bry mig mindre. Jag tänker aldrig gå så långt så att jag börjar vaxa där, dels för att min hud är alltför känslig (jag får ju röda fläckar direkt  runt munnen då min kille kyssar mig) och dels för att jag vet att det kommer att bli endast värre.

Min syster gjorde misstaget att vaxa där och hon har ångrat det sen dess. Det hon gör nu istället är att bleka håret där. =P Hon har fått en riktig fix idé för hon hade inte särskilt mycket synligt hår där från början. Därför vill jag inte falla i den där gropen, det är alltför lätt att bli fixerad vid sådant där. Oo

[Lollo 97]
2016-07-01 17:51
#5

Tack för alla svar! :)

Har själv tänkt att jag nog skulle ångra det eftersom det växer ut sen och jag är ganska mörk. Så kommer nog skippa vaxningen ;)

Har blivit så fixerad då några personer har kommenterat det, och kan inte få det ur huvudet. Men har märkt nu på senare tid att folk inte bryr sig särskilt mycket :) Så syns det ju inte om man inte står och stirrar och granskar en förstås.

frejaspluto
2016-07-01 20:43
#6

Jag trådar, det är enkelt det låter kanske krångligt från början . Nu går det bara på två min.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
[Lollo 97]
2016-07-02 12:57
#7

#6 Kan man göra det själv eller måste man gå till salong? :)

frejaspluto
2016-07-02 16:05
#8

Gå till en salong har du en bra skönhetsbutik, frissan brukar ha speciellt dom som kommer i från Mellanöstern , gott om i Sthlm, tycker jag . Jag trådar själv. Det är enkelt . Titta på youtube, det finns nog redan där. Sök efter tråda överläpp, eller nått liknande 😊, min kompis hon lärde mig tråda hon kommer från Mellanöstern.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
2016-07-02 16:10
#9

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
2016-07-02 16:11
#10

Träna träna det är en länk om hur man trådar

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Vrilen
2016-07-02 23:27
#11

Jag har vaxat överläppen med depends ansikts vax stripps. Jag fick inga sår eller liknade och de gjorde inte alls ont.

[Devya]
2016-07-03 13:06
#12

#5 Jag har också fått kommentarer någon gång av mitt ex och av min nuvarande kille. De kommer ju så nära ens ansikte där emellan. :D De har inte tidigare insett att alla har hår på överläppen, mer eller mindre. Efter det konstaterande så brydde de sig förstås inte mera. Det är ju inget folk borde fixera sig vid, bara en liten bagatell ju.

Däremot kan jag ju förstå de som har en väldigt tydlig mustasch där vid överläppen, sådant som syns fast man står flera meter ifrån personen. Men även då kunde jag inte bry mig mindre.

Upp till toppen
Annons: