Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2222 ggr
[Ily143]
7/1/16, 11:34 AM

Körde på en ekorre :(

Hej! Asså åhh behöver bara skriva av mig lite :( Jag var på väg hem och hade kommit ut på 80 vägen. Då helt plötsligt från ingenstans kommer en ekorre springandes i full fart rätt ut framför bilen. Det var inte en chans i havet att jag skulle kunna stanna för den och med mötande trafik kunde jag inte väja ut till andra sidan vägen. Jag bromsade så gott jag kunde och väjde in mot vägrenen istället, det hade gått bra om ekorren inte bestämt sig för att vända :( 

Jag fick så ont i magen när jag såg i backspegeln att den låg där på vägen, jag vågade heller inte stanna och kolla om den dött eftersom det var ganska mycket bilar och dom flesta kör mycket snabbare än 80 på den vägen. Har väldigt dåligt samvete över att jag inte stannade! Känner mig så dum och det hjälper inte att dom jag berättat det för säger: "tänk så ligger den och lider". Det får mig att må ännu sämre :( Jag skulle gått ut men jag vågade verkligen inte för det var många bilar och alla kör så snabbt :( Funderade på att åka dit och kolla, men det tar ca 15 min dit och den lär väl ha dött nu ändå :( Jag har kört på en liten mus innan på samma väg och nu en ekorre :(

Annons:
Sagolikt
7/1/16, 11:46 AM
#1

Usch, stackars dig! Ja, och ekorren. Tyvärr har ju djur dåligt trafikvett. Det var en olycka och tyvärr sånt som händer.

Om du åker dit så ta gärna på dig reflexväst så att du syns ordentligt (jag vet inte vad du har för väder där du är men här är det höstväder trots datumet).

Gaara
7/1/16, 5:13 PM
#2

Usch… Aldrig kul att köra på ett djur. :( Den dog nog rätt omgående skulle jag tro, de är ju så små. Såg en överkörd ekorre för någon vecka sedan när jag åkte hem från jobbet på mopeden och för bara några dagar sedan så var det en som sprang över vägen ca 10 meter framför mig. Den klarade sig i alla fall över då utan att någon råkade köra på den.

Upp till toppen
Annons: