Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 2679 ggr
I want to belive
2016-06-29 12:29

Cerazette:are!

Jag har ätit Cerazette i snart 5 månader, och jag har blödit som en jävla galning nu i 2 veckor… Ska jag ge upp eller fortsätta käka dom..? Är 25 , frisk o stark annars… Berätta om ni har erfarenheter!!

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Annons:
Zadeira
2016-06-29 12:32
#1

Jag slutade blöda när jag började med dem och har inte haft mens en enda gång de senaste 10 åren på dem.

Jag hade aldrig stått ut med så mycket blödning så jag hade genast snackat med barnmorskan om alternativ. Men det är ju helt beroende på hur du tycker det funkar, om det är värt det osv.

I want to belive
2016-06-29 12:40
#2

#2 jag mår prima annars… Inte så roligt att gå och blöda så länge bara.. både sex och sommar njutandet blir ju uteslutet..

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Åsa S
2016-06-29 12:49
#3

Går inte på Cerazette nu men förr ifall jag började småblöda hela tiden eller få mens med bara några dagas mellanrum så tog jag dubbel dos i 1-2v då brukade det återgå till normalt igen. Så det kan ju vara värt testa ifall lite högre dos under en period får blödningarna att sluta så att du kan njuta av sommaren.

I want to belive
2016-06-29 12:57
#4

#3 får man ta högre dos (2piller) per dag ? :O Eller fatta jag fel… ?

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Åsa S
2016-06-29 13:11
#5

Det är inte farligt ta dubbel dos under kortare tid cerazette är ett rätt svagt preparat men inget man ska göra under någon längre tid ifall man inte har läkarordination, en del som har endometrios får ordinerat dubbel dos cerazette som de tar hela tiden för att helt stänga av det där med blödningar.

I want to belive
2016-06-29 13:18
#6

#5 ahaaa… det hade jag ingen aning om… Så imorgon tar jag för både torsdag och fredag, osv i.. typ en vecka ? :)

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Annons:
smellcaramell
2016-06-29 13:38
#7

#6 kontakta barnmorska innan du gör det.

Honestyisdead
2016-06-29 13:48
#8

Ändra inte dos utan att ha pratat med utskrivande läkare!!

[Thiah]
2016-06-29 18:01
#9

Prata med läkaren först, innan du ändrar! Jag har inte blött en droppe sen jag tog första tabletten så har tyvärr ingen erfarenhet.

Lizelda
2016-06-29 22:17
#10

Ska börja med Cerazette vid nästa mens och blir ju lite orolig, ni som ändå haft blödning, hur mycket har det varit? Hur ofta? Behöver man gå runt med binda/tampong hela tiden för att inte riskera att plötsligt få fina byxor eller räcker det med ett enkelt trosskydd?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

I want to belive
2016-07-01 01:22
#11

BM tyckte jag skulle sluta helt eller ta uppehåll på 2-3 månader och se om kroppen reagerar lika vid nästa försök, annars skaffa andra, eller annat skydd .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

I want to belive
2016-07-01 08:18
#12

Har varit piller fri i 2 dagar nu.. Hur länge tar det innan dessa pytte blödningar försvinner.. ? Blöder ingenting på kvällarna men får lite rosa spottisar hela dagarna.. Blödningarna har ju avtagit men is still there.

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Honestyisdead
2016-07-01 09:05
#13

#12 Det är omöjlig att svara på. Det är så individuellt.

Annons:
I want to belive
2016-07-05 16:37
#14

Jag vill bara säga att jag har slutat och lyder BMs råd att avstå ifrån p-piller nu under hela sommaren så jag får njuta utan långdragna blödningar , och ger ett nytt försök i september! Kondom får vara våran vän denna sommar , tycker karln inte om de kan han vara utan. Punkt

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

[Thiah]
2016-07-05 18:11
#15

En helt annan fråga men angående samma piller… Märker ni av att ni svettas? Jag tar pillret runt 7 varje kväll och jösses så jag svettas. Undrar om det är en allmän biverkning (vilket det kan vara) eller om tidpunkten för pillret gör skillnad?

I want to belive
2016-07-05 19:26
#16

#15 jag svettades så in åt helvete av cerazette.. Varje gång jag skulle klä på mig kläder var en mardröm….

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

[Thiah]
2016-07-05 20:32
#17

#16 jag svettas bara kvällstid. Värst är natten

Zadeira
2016-07-06 09:43
#18

#15 Nej, jag har inge biverkningar alls av dem.

Jag har haft enorm tur med Cerazette. Jag började med dem pga att jag alltid fick enorma menssmärtor och migrän vid varje mens.. Alltså typ 5 dagar varje månad som jag var helt utslagen. Sen dag ett med Cerazette försvann exakt alla krämpor i samband med mens och mensen försvann helt. Har alltså varit helt fri från detta i över 10 år på Cerazette nu. Och jag fick inte en enda negativ biverkning alls! Gissa om jag känner mig tacksam över vilken tur jag hade? Dessutom var de det första jag provade överhuvudtaget som p-medel (utöver kondom såklart) så jag kunde inte vara mer nöjd!

Anonym
Anonym
2016-07-10 21:36
#19

Jag hade mens till och från i ca fem månader, men bara löjligt lite så trosskydd räckte och jag hade inte ont. Efter det så försvann det helt och inte haft det på nio år, lätt värt att ha tålamod!
Måste ha svalt silkestäcke på natten, väldigt varm av mig. Liten biverkning skulle jag tro, lite klimakteriesvettningar liksom, haha. Men med rätt täcke så har jag inga problem längre! :-)

Lizelda
2016-07-10 22:53
#20

#19 Jag är redan nu jättevarm, bävar ju för biverkningarna om de inkluderar svettning!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Honestyisdead
2016-07-10 23:59
#21

Nu var det inte dessa piller jag åt. Men jag hade en medicin som fick mig att svettas extremt. Sängen blev dyng blöt på nätterna och det rann 😅 från pannan och ryggen på dagarna.

Det låter som en överkomlig biverkning för dom som aldrig varit med om det. Men fy tusan vad det påverkar livet negativt.

#20 Hoppas du slipper det helt eller bara svettas lite på nätterna.

Lizelda
2016-07-11 00:08
#22

#21 Jag förstår verkligen vad du menar, det är ett helvete! Spelar ingen roll att det är naturligt att svettas, man går ju inte i färgglada kläder ändå.. Svart och gärna kofta eller dylikt över..

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Honestyisdead
2016-07-11 00:24
#23

#22 Precis. Jag avskyr ssvett och vill absolut inte att det ska synas. Så när jag svettades bland folk fick jag panik vilket fick mig att svettas ännu mer. Fy. Det är så skönt att svettas normalt igen och sova i en torr säng :)

Lizelda
2016-07-11 00:27
#24

#23 Jag svettas så fort jag blir stressad (alltså hela tiden) och blir varm hela tiden och allt blir ju bara en ond spiral och kaos…

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Honestyisdead
2016-07-11 00:38
#25

Ja. En ond cirkel som man aldrig kommer ur.

Vi får hålla tummarna för att det inte blir värre för dig.

Lizelda
2016-07-11 01:20
#26

Inne på dag fyra, vet inte hur lång tid det tar för biverkningar med p-piller men jag tröstar mig med att inget hänt än 😃

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Honestyisdead
2016-07-11 01:53
#27

Verkar lovande. Har för mig att biverkningar brukar visa sig tidigt med sådana piller.

Annons:
Lizelda
2016-07-11 02:26
#28

Åh, så bra! Jag får jättelätt biverkningar av mediciner så jag hoppas verkligen att detta funkar…

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Anonym
Anonym
2016-07-11 13:44
#29

Jag är endast svettig på natten, eller ja inte längre sen jag böt täckte. På dagarna är jag som vanligt, en fryslort och svettas normalt. ;-)

[Thiah]
2016-07-11 15:45
#30

Jag är inne på månad 4 och svettningarna på nätterna har minskat vilket jag uppskattar. Har annars inga direkta biverkningar.

Sagolikt
2016-07-11 20:34
#31

#15. Jag tar på tabletten på morgonen men jag tror att jag svettas mer kring skrevet numera än vad jag gjorde utan Cerazette. Resten av kroppen har jag inte märkt något på. Är en ganska frusen person. Jag har också nattsvettningar men har tänkt att det mer har att göra med en annan medicin.

KlaraBj
2016-07-20 21:19
#32

Jag har tagit cerazette i ett halvår tidigare. I början så hade jag blödning i 2-3 veckor men det försvann sen. Dock så fick jag sluta med dem längre fram då mitt humör ändrades drastiskt och det blev så illa att mina kompisar tog ett snack med mig som ledde till att jag bestämde mig för att sluta.

[AnimeV4]
2016-07-23 16:10
#33

Inte läst alla kommentarer. Tar du pillret på exakt tidpunkt? När jag åt Cerazette kunde 5 minuters dröjsmål ge mig blödning efter ett par dagar. Kunde blöda 3 av 4 veckor i månaden😮

Upp till toppen
Annons: