Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 7674 ggr
Anonym
Anonym
6/15/16, 10:16 PM

Lila/blå aktig "klump" vid anal

Hej! Jag har under några månader ifall jag känt vid anus käns som en "prick", speciellt om jag sitter ner. Idag så gjorde jag något konstigt, och det kändes märkligt så jag "öppnade" anus lite tog en bild, och på den ser jag en blå/lila aktig "klump". Är detta homorrojdeR? Vart ska jag vända mig och ifall det är det hur får man bort dem?

Annons:
MissanTissan
6/15/16, 10:17 PM
#1

Kan det vara en fästing kanske?

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

[Klave]
6/15/16, 10:18 PM
#2

Vänd dig till vårdcentralen så kan de hjälpa dig.

Anonym
Anonym
6/15/16, 10:23 PM
#3

#1 Nja, det skulle jag tvivla på. Det syns inte öht ifall jag inte som jag sa "öppnar" upp anus lite, då ser det helt normalt ut. Och den ser ut på bilden att vara runt 0,5-1 cm och det syns att det är samma hud runt om den.

Em_
6/15/16, 10:29 PM
#4

Skulle kunna vara. Om du inte är för lättäcklad kan du våga dig på en bildgoogling för att jämföra ;)


IaMiaMaria
6/15/16, 10:36 PM
#5

Mycket troligt att det är en hemorrojder, de kan ju ha en liten annan färg då de är ganska blodrika.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Honestyisdead
6/16/16, 12:08 AM
#6

Fästingar sitter inte i månader ;)

Låter som böld eller hemorrojd.

Annons:
Maria
6/16/16, 3:31 PM
#7

Nu har jag inte sett någon bild men det låter precis som en hemorrojd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ladydragon
6/16/16, 7:02 PM
#8

Du kan prova att smörja nån vecka med Xyloproct o se om det hjälper

gör det ont vid toabesök? är du eller har du varit förstoppad? har du märkt av någon blödning?

Anonym
Anonym
6/16/16, 10:34 PM
#9

#8 Gör inte ont och ingen blödning. Är itne förstoppad heller, brukar göra nr 2 iallafall en gång varje dag.

Tjeja
6/20/16, 11:43 PM
#10

Det är en hemorrojd helt klart om det du beskriver stämmer. Helt ofarligt och inget man gör något åt såvida du inte får stora problem med att det blöder ofta eller så från den.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anonym
Anonym
6/21/16, 2:04 AM
#11

#10 Jaha okej, tack :) Är det något som de flesta egentligen får?

Maria
6/21/16, 6:06 AM
#12

#11 Många har problem med hemorrojder men inte de flesta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tjeja
6/21/16, 2:37 PM
#13

#11 De flesta har och får hemorrojder någon gång i sitt liv.  Men de flesta har inte några problem av dem och märker inte att de finns där om de inte tittar sig själva i spegeln. :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: