Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1155 ggr
Djurälskaren87
6/7/16, 4:39 PM

gravid mensvärk ?

Hej. Ni som blev gravida kände ni mensvärk som vanligt ändå innan ni plussade? Kan man känna mensvärk innan mens trots att man kan ha gravid ?

Annons:
[GråHäxa]
6/7/16, 6:33 PM
#1

Jag hade mensvärk ungefär som vanligt innan jag plussade. Vad jag vet så är det ganska vanligt.

oh-la
6/7/16, 6:43 PM
#2

Jag hade mensvärk några dagar innan jag plussade. Var lite mensvärken, eller växtvärken som det egentligen är, som fick mig att misstänka att jag var gravid… Har aldrig mensvärk annars om jag inte har spiral.

Djurälskaren87
6/7/16, 7:08 PM
#3

Tack för svar. Man blir lite fundersam om det är mensen som är på G eller inte ;) Ska ha mens nu om några dagar

hhejlollo
6/8/16, 10:36 AM
#4

Jag hade extrem mensvärk och var bombsäker på att den skulle komma, men dey gjorde den inte!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

OlgaMaria
6/11/16, 10:37 AM
#5

Mina graviditeter har också inletts med mensvärk, som höll i sig ganska många dagar. Vanligtvis har jag bara mensvärk typ en dag.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Agafia
6/12/16, 10:31 PM
#6

Det är livmodern som skapar moderkakan ( blod ) precis som vid en menstruation ( då stöts den ut = mens ) om den inte får ett befruktat ägg att ta hand om . Det var den korta förklaring jag fick av barnmorskan för många.många år sedan 😊

Annons:
oh-la
6/12/16, 11:04 PM
#7

#6, det är inte en moderkaka man blöder ut vid mens. Livmodern skapar varje menscykel en livmoderslemhinnan, vilket är just det, en slemhinna. Moderkakan skapas enbart när ett befruktat ägg fäst i livmoderslemhinnan. Moderkakan skapas av celler från det befruktade ägget ocj bildar ett helt eget organ som fungerar som "filter" mellan modern och fostret. Moderkakan är inte blod, den är en barriär som förhindrar att moderns blod och barnets blod blandas. Den filtrerar också bort en del ämnen och bakterier som fostret inte ska få i sig.

Agafia
6/12/16, 11:08 PM
#8

#7. Tack för klargörandet , jag måste ha missförstått min barnmorska då för många, många år sedan 😉

Dexterr
6/17/16, 6:14 PM
#9

Jag hade väldigt kraftig mensvärk i början. först trodde jag att mensen var på g. Men sen när jag fick ett + så vänta jag på att jag skulle blöda o få missfall. Hade väll mensvärk i 2v ungefär.

RoxannaS
6/18/16, 1:05 PM
#10

Jag hade mensvärk i 4 dagar utan att mensen dök upp gjorde ett test och plussade. :) normalt får jag mensvärk typ Max en timme innan mensen kommer bara. Hehe. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: