Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1004 ggr
hundgodis
2016-05-30 09:49

Akut Borttagning av BUS

Hej! I hopp om att fräscha upp min bleka hy till balen (IDAG) köpte jag st tropez mousse och ägnade igår timmar åt att bada, skrubba huden noga och sedan återfukta massor. Då jag har torr hud och eksem var jag extra noga med återfuktningen. Applicerade moussen jämnt med deras handske och tyckte det såg bra ut när jag gick och lade mig. Vaknade imorse och såg att jag kliat bort all färg på halva armarna och ser för j-vlig ut på över kroppen. Fläckig och ojämn. Balen är i eftermiddag. Har nu tips på hur man snabbt får bort brun utan sol? Läste någonstans att man kunde gnugga med citron och vatten.. Några erfarenheter? Tack

Annons:
[Lilyz]1
2016-05-30 14:03
#1

När man ska applicera BUS så ska man först duscha och skrubba sig som du beskriver men absolut inte använda body lotion eller liknande innan appliceringen mer än på de ställen där man inte vill att BUS:en ska fastna (typ armbågarna, armhålorna, knän och liknande). Sen själva "visningsfärgen", som man ser direkt när man applicerar, är bara till för att se vart man smörjt sig så att man får med allt, det duschar man sedan bort! Så prova duscha vanligt först innan du börjar med någon skrubb eller liknande. 🙂

[Klave]
2016-05-30 22:52
#2

Nu är det ju försent men till nästa gång gör allt sånt en dag innan och smörj med återfuktade tex. Canoderm inte fett. Nästa dag så så tar du BUS och gör det någon timme innan du går och lägger dig så det åker in i huden ordentligt och inte kletas runt direkt. Har själv eksem och det funkar super för mig.

Upp till toppen
Annons: