Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 2432 ggr
Soleii
5/29/16, 3:53 PM

Kopparspiral som skaver?

Jag satte in en kopparspiral tre månader efter att jag var grsvid. Det är ca 1,5 månader sedan. Vid något tillfälle i början när jag var ute och gick kändes det som att spiralen ramlade ut, det skavde liksom långt ner i slidmynningen, men när jag kände efter kändes det som att trådarna var på plats. Nu var jag ute och sprang och kände återigen som att spiralen skavde liksom lite längre ner. Men den verksr sitta kvar. Jag ska kolla upp det men har hittills inte haft möjlighet plus glömt. Vill bara veta om någon har erfarenheter av att en kopparspiral som sitter som den ska ändå skaver liksom?

Annons:
Honestyisdead
5/29/16, 4:06 PM
#1

En spiral som sitter rätt och passar ska inte skava. Så du bör kolla upp det.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Soleii
5/30/16, 7:18 AM
#5

#1 Ska försöka komma ihåg att minnas att ringa idag då, tack! #2 Tack för omtanken! Dock är spiral något jag vill testa, och jag har flera vänner som varit supernöjda med sin. Inga konstigheter än så länge mer än att den skaver :) Men jag ska ha dina ord i åtanke om jag på något sätt börjar uppleva problem!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Myrrami
5/30/16, 9:19 AM
#7

Det kan vara att du känner av trådarna för att de inte har mjuknat ännu. Det gjorde både jag i början men nu har de mjuknat och känns inte allas.

Men bra om du koollar upp det så att du inte får någon infektion

Jorex
5/30/16, 10:00 AM
#8

Okej, Jag förstår Hera :) Ja jag vill mest sprida kunskapen så att alla som har en spiral i alla fall är uppmärksamma på det. Här är ett inslag av TV 4 som beskriver hur läget ser ut rent politiskt: Inte okej:

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/medicinska-experter-p%C3%A5-dubbla-stolar-3132172

Man ska akta sig för att cencurera människor/ta bort inlägg för att det inte finns läkare/forskning bakom, Vart tror du majoriteten av all forskning kommer ifrån? Vilka tror du ligger bakom? Mjölkindustrin som betalar biljoner för att forska fram att mjölk ger dig starka ben (trots att det försvagar ben).. Eller tobaksindustrin som gång på gång forskat fram att rökning inte är farligt eller cancerframkallande (kom igen.. vi vet alla att så inte är fallet). 

Då skulle man ju kunna radera hela övernaturligt-tråden på det här forumet för där finns det inte en läkare/forsknings källa. Det är bara några tankar.. Men för att vara on topic:

Här kommer en källa på Kopparöverskott:

https://en.wikipedia.org/wiki/Copper_toxicity

Där står Bland annat:

…birth control may cause an issue with copper accumulation. They include toxicity or just increased copper from other sources, as well as the increased copper level of the individual's mother via the placenta before birth. When copper in the plasma, to prevent it from being absorbed in the tissues, their own function may go unfulfilled …Such symptoms often include mood swings, irritability, depression, fatigue, excitation, difficulty focusing, feeling out of control, etc…

http://kopparspiral.blogspot.se/

Här är det en tjej som berättar sin egen historia. Men hon presenterar bra fakta också, inklusive källor för de som är intresserade.

Kan iaf vara värt att vara medveten om.

Paws

Soleii
5/31/16, 11:02 PM
#9

#7 åh, visste inte att de mjuknar? Har fått tid att kolla imorgon :) det är en såmärklg känsla att den sitter men att det känns som att den ramlar ut? Få se vad barnmorskan säger :)

Upp till toppen
Annons: