Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 2723 ggr
[Mazamizari]
2016-05-28 21:56

Ont efter ultraljud hos gynekolog

Är det normalt att man har ont i (vad jag tror är) äggstocken efter att ha gjort ultraljud hos gynekologen? 

Som vissa, eller alla, redan har läst så frågade jag ju om titthålsoperationer i en tidigare tråd som jag skrev dagen efter min undersökning. Då var det mest själva operationen som stressade mig. Och i det inlägget så nämnde jag ju bland annat att gynekologen verkligen pressade ultraljuds grejen mot min vänstra äggstock, det gjorde så ont att jag ville skrika åt honom då det skedde. Men nu har det gått över två dygn sen jag undersöktes och får fortfarande hugg i vänster sida från och till. Det gör inte ont hela tiden men ibland så känns det nästan som att jag får kramp plötsligt från ingenstans.  Och helt ärligt så stressar det mig att jag fortfarande har ont där från och till för så var det inte förra gången jag var hos gynekologen.

Annons:
[Klave]
2016-05-28 22:22
#1

Skulle nog ringt 1177 och hört för säkerhets skull.

Åsa S
2016-05-29 08:19
#2

Har varit med om liknande  och det gick över efter några dagar. Man kan ta nån kramplösande värkablett. Nästa gyn jag gick till pressade inte staven när hon undersökte de hade sånt där ultraljd de drog på magen som man gör på gravida då kunde hon undersöka min cysta utan att trycka någon stav mot den.

Aleya
2016-05-29 16:04
#3

Jag som har konstaterad endometrios får ont oavsett vad dom gör. Oavsett om det är ul eller vul. Så säger att det är inte ovanligt vid endometrios att ha ont vid gynundersökning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

OlgaMaria
2016-06-01 11:26
#4

Med tanke på att det gjorde så ont då du var där tycker jag inte att det låter konstigt alls att det fortfarande gör ont ett par dagar senare. Det kan nog dröja några dagar till innan det är helt bra.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: