Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1837 ggr
Anonym
Anonym
2016-05-26 20:51

Svider i underliv

Hej!

Är det någon annan som är med om att det svider i underlivet då man haft binda för länge? Antar att det är för att bindan är tät och suger upp vätskor som behövs (usch)?

Finns det något sätt att stoppa detta, kan inte använda tampong då jag inte har en aning om hur det ser ut där nere och vart den faktiskt ska.. vågar inte dessutom.. xD

Annons:
RoxannaS
2016-05-26 21:06
#1

Jag känner igen det där. Och misstänker att du har samma problem som jag. Att de blir fuktigt och jag misstänker att de är det som gör de irriterat. Jag får det problemet om jag har mycket flytningar och använder trosskydd. Har jag samma för länge så svider det sen. Kan inte svara på vad det beror på. Men de kan även vara så att du använder en sort din kropp är känslig emot. Jag provade använda Tena's bindor och trosskydd och blev av med problemet. Tamponger kan vara knepigt när man inte är van. Men du ska inte använda det vid bara flytningar. Det du kan göra är att kolla efter tampax. Det är en tampong i en hylsa som du för in den med. Det medföljer en instruktion där du även ser bilder på hur du använder den. De var så jag lärde mig använda tampong. Men om du tror att du blir torr och att de är därför det svider så ska du nog inte använda tampong då dem absorberar mera. Du kan prova med typ bebisolja och kolla om det hjälper. Annars vänd dig till en ungdomsmottagning och rådfråga. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
IaMiaMaria
2016-05-26 21:06
#2

Jag kan få så ibland, då smörjer jag med idomin eller locobase (nån lite fetare kräm) i ett par dar så blir det bättre. Men man kan också ha fått Svamp men då brukar flytningarna vara gryniga och lukta illa så då kan du köpa receptfritt på apoteket.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

RoxannaS
2016-05-26 21:07
#3

Är det Svamp brukar det nog vara mer klåda än sveda. Alternativt urinvägsinfektion om det svider. Det kan även vara en bakterieinfektion


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
pyromanen
2016-05-27 07:26
#4

Irriterat slemhinns. Undvika det blir så genom att byta binda oftare. jag har fått så några gångar och då oftast när mensen inte blöder sy mycket, lättare hänt att ha bindan för länge när den inte alls är "full". Har brukar bli bra ganska snabbt igen genom att jag byter binda oftare och ser till att ha det luftigt om underlivet. (inga strama byxor eller trosskydd)

Anonym
Anonym
2016-05-27 09:36
#5

#1 jag använder inte skydd mot flytningar utan bara mot mens, men det brukar svida ifall jag misstänkt att jag kommer få mens och sätter i binda även fast det ej behövs.. Brukar även svida vid mens om jag som #3 nämner tycker att jag blött lite och inte behöver byta, lindras lite när jag bytt.. #2+#3 kan man smörja när man har mens? Vet inte varför men känns som om man kan få typ infektion lättare? Funderat på om jag har Svamp eftersom jag tycker att flytningarna kan lukta ganska illa ibland, men det är aldrig grynit och svider bara när jag haft binda för länge/i onödan #4 Låter bekant.. Känner typ att det inte är nödvändigt att byta när jag inte blött så mycket, men det är också då det brukar svida.. :p

Honestyisdead
2016-05-27 12:55
#6

Låter som skav. 

Har du testar olika bindor?

Annons:
IaMiaMaria
2016-05-27 13:12
#7

Jag smörjer inte inne i själva slidan utan runt blygdläpparna, det är där jag får svedan. Så det beror väl lite på. Barnolja kan man använda också. Det är skonsamt för underlivet. Eller testa att använda menskopp ist. Den skaver inte och torkar inte ut underlivet som bindor och tamponger gör.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

RoxannaS
2016-05-27 14:59
#8

Nä infektion ska du inte få vid mens. Hade det varit infektionsrisk då hade du inte ens fått bada i badkar eller ute i sjön när du har mens. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: