Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1588 ggr
Blanksteg
5/13/16, 8:45 PM

Känner inget / Ont vid samlag

(Hade för mig att jag redan skrivit om detta tidigare, men hittar inte den tråden)

Jag känner absolut ingen sexlust när jag väl har sex med någon. Jag blir inte kåt. Om jag har sexlust så försvinner den när det är dags för sex. Och varje gång jag har samlag så gör det ganska, ibland väldigt, ont. Oftast går värken över efter ett tag, men ibland måste jag avbryta det hela. Och själva samlaget är inte skönt heller ens när det inte gör ont längre. Känns ingenting. Väntar bara på att killen ska komma.

Hittills så har jag ju alltså haft samlag ändå trots detta (har inte haft ett helt smärtfritt samlag en enda gång). Mitt ex tyckte jag inte ens om, så fattar inte varför jag hade samlag med honom. Men den senaste killen jag hade sex med tyckte jag verkligen om, och kände att jag ville ha samlag med honom ändå. Men vet att det inte var så bra, att man inte ska ha samlag när det gör ont.

Jag har provat att onanera i duschen i samband med att jag tvättar underlivet med olivolja. Men känns bara som när jag kliar ett myggbett. Har ett par vibratorer, men känner inget då heller, känns som att vibrationen inte är stark nog.

När jag är hos ungdomsmottagningen för undersökning så gör det ganska ont varje gång barnmorskan trycker nånstans där nere. När jag för in en tampong så gör det dock inte alls ont. Kanske det beror på att det då är jag som för in något, och inte en annan person.

Jag antar att det är nån psykisk spärr hos mig som gör så att jag inte blir kåt och därmed får ont vid samlag. Men jag vet inte hur jag ska lösa det här problemet.

Har ni några tips? 

Jag lär nog inte utsätta mig själv för smärtsamt samlag igen förrän jag kommit underfund med varför det är såhär. Vill ju inte riskera att få vestibulit.

Annons:
[Klave]
5/13/16, 9:18 PM
#1

Låter som du har vestibulit, prata med din barnmorska eller gynekolog så att du får hjälp med det. Har man det så ska man absolut inte ha sex. Det har antagligen blivit så för att du har haft vaginalt samlag när du inte varit tillräckligt kåt och våt. Vill du inte ha sex, ha inte sex inte svårare än så men om du tycker det är jobbigt tycker jag du ska prata med din barnmorska eller gynekolog så du kan få träffa en psykolog och reda ut varför du känner som du gör.

Aleya
5/13/16, 9:26 PM
#2

Kan vara tecken på endometrios med. Gå och undersök dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Blanksteg
5/13/16, 9:47 PM
#3

Jag har varit hos ungdomsmottagningen och pratat med barnmorskan om detta. Hon har rått mig att fortsätta försöka onanera.

Läste lite om endometrios. Står att det kan göra ont långt in i slidan och i magen när man har samlag. Men det är inte djupt in i slidan det gör ont, utan vid öppningen. De övriga symtomen på endometrios har jag inte.

Aleya
5/13/16, 9:52 PM
#4

#3 dock är det inte normalt att ha ont vid samlag. Om du tycker att det verkar som vestibulit så tycker jag du ska googla efter experter på denna sjukdomen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Klave]
5/13/16, 9:52 PM
#5

Har du berättat att du har ont för din barnmorska? Om hon inte tycker det är något skulle jag gå till en gynekolog för har man ont vid undersökningar ska man få behandling.

Blanksteg
5/13/16, 9:55 PM
#6

ok, ska googla.

Ja, sa till barnmorskan att det gör ont vid samlag. Men får nog gå till en gynekolog. Hittade en gynmottagning nu som jag ska ringa och boka tid hos på måndag.

Annons:
[Klave]
5/13/16, 10:15 PM
#7

Googla på gynekolog mottagning och det landstinget du bor på så borde du hitta din närmaste mottagning.

Zadeira
5/14/16, 8:54 AM
#8

Jag tolkar det som att du inte har sexlust, eller att den försvinner så fort du har sex. Självklart gör det ont om kroppen inte är med på det. Bra att du ska kolla upp dig hos gyn så det inte är något fysiskt fel i ditt underliv, men samtidigt tycker jag det låter som att du brister i själva sexlusten och då behöver det ju inte vara något "fel" för att det ska göra ont. Första steget är ju som sagt att kolla upp hos gyn om de hittar något som fysiskt kan förklara dina smärtor, men det är inte säkert det behöver finnas en fysisk anledning. 

Du skriver att vibrationerna i dina leksaker inte känns tillräckligt starka? Har du provat en Magic Wand? Den rekommenderas starkt om man vill ha ordentlig vibration, du kopplar den med sladd i väggen så den går på ström och inte batterier och vibrerar så in i bomben. Enda som verkligen funkar på mig som har svårt att få orgasmer.

Blir du upphetsad överhuvudtaget? Kanske du ska låta bli penetrerande sex och enbart försöka ha sex utanpå kroppen, tex stimulera klitoris för att se om du verkligen kan hitta och få igång sexlusten. Om du har haft mycket penetrerande sex som gjort att du fått ont varje gång så är det klart att du bygger upp en spärr och en slags förväntan om att det kommer göra ont, och då vill inte heller kroppen bli upphetsad. Om du istället försöker hitta saker som får igång dig utan penetration kan du lära kroppen att njuta och inte förvänta sig smärta i samband med sexlust.

pyromanen
5/14/16, 9:02 AM
#9

Låter som att du haft en dålig början på ditt sexliv. Genomfört samlag utan att du gillat det och utan lust t.ex. Haft för bråttom eller velat "ställa upp" på något vis. Tänker du ska blrja om helt från början. Kolla att det inte finns fysiskt fel skadar inte, men gissar det inte är så. Blrja med att lära känna din egen kropp innan du blandar in nån kille, och känna efter i dig själv och vara rädd om dig i meningen ärlig och bara gå vidare till samlag om du längtar så att du nästan inte kan låta bli.

Blanksteg
5/14/16, 2:22 PM
#10

Tack för svaren!

Jag hoppas det "bara" handlar om att jag inte är upphetsad, och att jag inte redan fått vestibulit. Är kanske troligare att jag förväntar mig att det ska göra ont och att jag därför inte blir upphetsad.

Men när jag hånglar med en kille så får jag heller inga lustkänslor. Blir inte upphetsad då heller. Inte heller när en kille ger mig oralsex, vilket inte gör ont. När en kille smeker mig över kroppen är det samma sak. 

Kanske det är för att jag ställer in mig på att all sex leder till samlag till slut, och jag då inte kan slappna av, varken fysiskt eller psykiskt. 

Jag brukade ha sexfantasier förut och därigenom känna en sexlust och bli lite upphetsad. Men numera, sen kanske ett år tillbaka, så kan jag inte ens fantisera om sex för att få lust.

Den första killen jag hade sexuellt umgänge med (dock utan samlag) hade jag en ganska destruktiv relation med. Inget fysiskt/psykiskt våld eller så, vet inte riktigt vad felet var. Jag ville inte träffa honom egentligen, men gjorde det ändå. Och i mitt senaste förhållande så hade jag samlag trots att jag inte ville egentligen (han var en idiot, dock inte våldsam), antagligen för att jag kände en skuld om jag inte ställde upp, och för att jag hoppades att det skulle funka till slut. Vi hade inget förspel, utan körde på direkt, vilket ju inte var så bra. Så uppenbarligen har jag inte någon bra erfarenhet av sex. Den senaste killen jag hade sex med tyckte jag som sagt om väldigt mycket och är den snällaste killen jag träffat, men tyvärr försvinner ju inte mitt problem så fort jag träffar en bra kille….

Jag får nog börja om på nytt, och börja med mig själv. Ska inte ta initiativ till att träffa en kille igen (åtminstone vad gäller den sexuella delen) förrän jag lärt känna min kropp och är bekväm med den. Jag tror det handlar lite om min dåliga självbild också.

Blanksteg
5/14/16, 8:35 PM
#11

Försökte nu ikväll att onanera med lustfingers och med bara fingrar, med glidmedel. Gav upp efter ca 10-15 minuter. Blir lite ledsen och tänker att det kanske är något stort fel på mig. Och tänker att jag kanske aldrig kommer träffa en kille som vill ha ett förhållande med mig på grund av detta. Dumma tankar, jag vet. Tror jag mår dåligt över detta framförallt för att "det är meningen" att man ska känna en sexlust. När jag hade sex med senaste killen jag träffade så kände jag mig bara dålig och otillräcklig när jag inte kände något. Fick skuldkänslor, som vanligt, när jag var tvungen att avbryta det hela en gång för att det gjorde för ont.

Jag får nog gå till gyn, och se om jag kan hitta en psykolog. Har tyvärr dock inte råd med någon privat psykolog, utan lär väl bli genom vårdcentralen.

Zadeira
5/14/16, 8:35 PM
#12

#10 Har du läst på om Asexualitet? Kanske är så "enkelt" att du är asexuell.

Blanksteg
5/14/16, 8:51 PM
#13

Har funderat på det, men jag har tidigare känt en sexlust och haft fantasier och blivit upphetsad av det. Har på senare tid nu också haft en lite större sexlust än vanligt (men inte fantiserat), kom jag på. Men de senaste två veckorna har jag inte känt av den längre. Den kommer och går. Det är så fort jag försöker onanera eller ha sex med någon som det tar stopp helt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: