Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2114 ggr
Anonym
Anonym
2016-05-13 19:34

Slätrakat

Jag vill ha helt nedrakat mellan benen, tycker det är snyggast och skönast.
Men jag kommer inte åt på alla ställen  och i duschen kan det se ut som det är borta men sen när jag torkar mig är det vissa ställen jag missat i alla fall.

Hur ska man få det mer hårfritt?

Annons:
Bill&Bull
2016-05-13 19:47
#1

Ha en spegel att titta i så ser du lättare :)

||My Love For Animals Is Immortal||

Anonym
Anonym
2016-05-13 19:56
#2

#1 Har ingen flyttbar spegel och i duschen går det inte att ha spegel.
Men löser inte problemet med att jag inte kommer åt överallt. tack ändå.

Bill&Bull
2016-05-13 20:28
#3

#2 jaha då förstår jag :) trodde du mena att du inte kommer åt för att du inte ser.

||My Love For Animals Is Immortal||

Anonym
Anonym
2016-05-13 20:43
#4

#3 Dels det och dels är det svårt att komma åt med rakhyvel på vissa ställen även om man ser. Men måste kunna göra det i duschen, för är där jag rakar mig.

Zadeira
2016-05-14 08:57
#5

Har du partner så kanske den kan hjälpa dig?

Annars får man helt enkelt låta det vara hår där man inte kommer åt. Når man inte/kommer inte åt så gör man inte.

Anonym
Anonym
2016-05-14 09:16
#6

#5 Jag vill inte ha det där, det ser superfult ut med hårstrån på enstaka ställen.
Ja jag har partner men litar inte på någon med så vassa saker i mitt underliv hur mycket jag än litar på honom.

Men min fråga är hur man kan få bort det mer, behöver inte nödvändigtvis inte vara rakning. Andra alternativ finns ej dvs att låta det vara finns inte på världskartan för min del. Urk usch och blä🤮 Folk tycker kanske att jag överdriver men jag avskyr hår på vissa ställen på kroppen, på mig själv då.

Annons:
Herveaux
2016-05-14 09:55
#7

Kan vaxning vara ett alternativ?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Zadeira
2016-05-14 09:58
#8

#6 Vaxning på salong kanske? 

Vet inte om det finns någon hårborttagningskräm som går att använda i underlivet, tror bara det är för bikinilinje. Själv skulle jag aldrig använda såna produkter i mitt underliv, men det borde gå att söka på nätet om det finns produkter som är ok i underlivet.

Anonym
Anonym
2016-05-14 10:00
#9

#8 Visar inte upp mitt underliv för främmande så, det känner jag inte mig bekväm med. 

#7 Ja om det finns något bra. Och som gör att man kommer ut på de kluriga ställerna.

Zadeira
2016-05-14 10:06
#10

#9 Alltså, du har ju inte så många alternativ om du inte kommer åt själv och inte vill visa ditt underliv för andra eller litar på din pojkvän. 

Sök efter hårborttagningskräm på google och se om där finns något som passar i underlivet.

Anonym
Anonym
2016-05-14 10:11
#11

#10 Jag litar på min partner, men litar inte på någon mer än mig själv med rakhyvel. Det har inget med tillit till honom att göra.

Det tog mig lång tid bara att våga visa mitt underliv för honom. Jag känner mig inte bekväm med att främmade pillrar där nere, det är väldigt psykiskt påfrestande för mig. Alla klarar inte det helt enkelt.

Zadeira
2016-05-14 10:31
#12

#11 Nej, självklart klarar inte alla av det, det har jag full förståelse för. Jag själv gillar inte att nån är där nere på mig. Men då får man kanske också försöka acceptera att man missar lite hår när man rakar sig om inte själv kommer åt ordentligt. Jag själv skulle gärna raka bort håret mellan anus och slidan men jag kommer inte åt själv så jag har fått acceptera att jag har hår där. Alternativet var att låta pojkvännen göra det åt mig men precis som du vill jag inte det.

Nu har du i alla fall fått tips om både vaxning och hårborttagningskräm så testa det och se om det är något som funkar för dig!

Myrra
2016-05-14 13:30
#13

Lady shave kanske kan funka, ingen risk att du gör illa dig.

Annons:
Anonym
Anonym
2016-05-14 13:33
#14

#13 Det är väl en slags rakhyvel typ? Eftersom jaginte kommer åt med vanlig rakhyvel på vissa ställen samt missar pga att jag inte ser, kan den hjälpa mot det?

Myrra
2016-05-14 13:36
#15

#14 Det är en rakapparat som du kan använda i duschen.

Anonym
Anonym
2016-05-14 13:38
#16

#15 Jo fast hur löser det problemet mot vanlig rakhyvel?

Myrra
2016-05-14 13:41
#17

Rakhyveln kan man väl råka skära sig med, medans rakapparaten är, hur ska jag säga, "säker" om man ska komma åt på kluriga ställen, utan att blodvite uppstår.

Anonym
Anonym
2016-05-14 13:43
#18

#17 I detta fallet handlar det inte om att vara rädd att skära sig, utan att jag inte helt enkelt kommer åt pga att det är väldigt svårt med rakhyvel. Samt att jag missar ställen som jag inte ser. Men tack för tipset men kommer hjälpa kring detta.

Biancaa
2016-05-14 14:30
#19

Det jag gör är att man får sära, dra, och känna sig fram. Vart exakt är det du har svårt att komma åt? Ifall du vill säga.

Anonym
Anonym
2016-05-14 14:40
#20

#19 I duschen kan det kännas som att det är borta men sedan när jag är torr så ser man hur det är missat.
Ja hur ska man beskriva, vid blygläpparna och det, som inte är slätt helt enkelt. Svårt att beskriva som sagt.

Annons:
Fialialej
2016-05-14 22:38
#21

Vad är det som gör att du inte kommer åt?

"På natten är alla katter svarta"

Anonym
Anonym
2016-05-14 22:45
#22

#21,,se #20

Anonym
Anonym
2016-05-14 22:49
#23

Om du sitter på golvet med benen särade och ryggen framåtböjd, så huvudet kommer närmare snippan, ser du inte då? Jag brukar börja så sen särar jag mer på benen för att ta det som så att säga hamnar i vecket mellan könet och insida lår. Om det är hårstrån kvar kanske du bara kan plocka dem med pincett? För det kan du ju göra utanför duschen och om du inte kan böja dig tillräckligt för att se så funkar det bra att använda spegel då kanske, utanför duschen?

Anonym
Anonym
2016-05-15 09:05
#24

#23 Jag sitter inte ner när jag gör det, då jag är i duschen (har ingen sittplats där), men tycker det är mycket bökigare att sitta än att stå.
Pincett gör superont och blir för många strån kvar för att jag ska kunna sitta och göra det.  

Har bara fasta speglar. 

Men bra ide annars, tack. Men bökigare för mig än det jag kör på.

Anonym
Anonym
2016-05-15 09:06
#25

Är på själva blygläpparna och ja mittenområdet helt enkelt som jag har svårt att komma åt.

Zadeira
2016-05-15 11:36
#26

Jag måste alltid använda ena handen till att släta ut blygdläppen ordentligt, annars tar inte hyveln allt. Eller att man liksom drar ut huden om du förstår hur jag menar. Gör du så? Sen får jag köra så att jag rakar på båda hållen, alltså drar hyveln först framifrån och bakåt och sedan bakifrån och framåt.

Anonym
Anonym
2016-05-15 14:14
#27

Du måste ju ta tag och dra ut huden så den liksom blir slät på den sidan du ska raka dig på. Ibland hjälper det att sitta ned i duschen eller att ha ena benet uppe på något (t ex en pall). Och om du inte ser ordentligt kan du väl köpa en ny spegel som gör att du ser bättre? Eftersom du inte vill prova andra alternativ eller visa dig för nån annan så har du inte så mycket andra alternativ.

Annons:
Anonym
Anonym
2016-05-15 14:53
#28

#26 & #27 Självklart gör jag det, men man kommer inte åt ordentligt ändå, och missar för att jag inte ser helt enkelt. Så rakning fungerar ej för att få helt slätt och hårfritt.

#27 Jag ska kolla upp det med vaxning och hårbortagning, fast hemma och inte på salong. Så inte sagt att jag inte ska kolla upp annat, eller hur?

[Devya]
2016-05-15 18:40
#29

Men skaffa en liten spegel och stäng av duschen en stund då du tittar efter? 

En lite spegel kostar ju inte alls mycket.  

Alternativt, stäng av duschen, torka dig torr där nere och känn efter. Finns det fortfarande hår, försök igen.

Jag har någon enstaka gång stött på det här problemet men det är inte svårare än att man försöker igen. :D

Anonym
Anonym
2016-05-15 18:46
#30

#29 Kommer fortfarande inte åt. Kan inte båda hålla i spegel, sära och raka samtidigt. Och använder duschens strålar för att skölja av rakbladet.
Annars hade det varit ett alternativ, men det kommer bara göra det svårare. 

Så får bli vaxning eller hårborttagning hemma och se om det fungerar bra helt enkelt. Hoppas på det.

[Devya]
2016-05-15 18:52
#31

#30 Det finns speglar som kan stå av sig själva. Jag har en sådan och fungerar perfekt. Köpte den för en billig slant. 

Men lycka till oberoende!

Anonym
Anonym
2016-05-15 18:56
#32

#31 Gäller att ha något ställe att ställa det på också. Och kunna vinkla det som man ser, lär imma igen av all ånga, vattnet mm.

Till oberoende?

[Devya]
2016-05-15 19:04
#33

#32 Ja, alltså oberoende vad du hittar på så lycka till. :)

Gaara
2016-05-16 19:26
#34

Måste du raka dig just i duschen då? Jag brukar gränsla toaletten sittandes mot den när jag rakar mig. Då når du ju handfatet om du vill skölja av rakhyveln dessutom. Då har i alla fall jag väldigt bra överblick över mina blygdläppar osv. Men det kanske bara är jag. Jag brukar dock missa några hårstrån här och där ändå, för jag har så ljusa strån och orkar oftast inte känna efter så noga då det inte gör mig något så länge det inte är värsta busken eller några få hårstrån som är jättelånga. X)

Annons:
Anonym
Anonym
2016-05-16 19:39
#35

#34 Jag når inte handfatet från toaletten. Och har duschen i annat rum än toaletten.

Och bättre att raka på fuktig/blöt hud än torr hud.

Jag har riktigt mörka hår, som stör mig enormt om det blir kvar :/

Gaara
2016-05-16 19:41
#36

#35 Du kan ju ha rakgel på så blir det inte torrt. :) Finns sådan som är genomskinlig och inte löddrar som är just för intimrakning för att man ska se vad man gör. Men men. Många tips har du fått. Hoppas att något hjälper dig. :)

Anonym
Anonym
2016-05-16 19:52
#37

#36 Använder rakgel också men duscha under tiden eller precis innan fungerar mycket bättre. Öppnar upp porerna med :) Testat att köra utan att duscha och att duscha och tycker det är skillnad.

Gaara
2016-05-16 20:14
#38

#37 Jag personligen tycker det är svårare att raka bort stråna när jag är blöt av vatten. Men det är jag. :)

Anonym
Anonym
2016-05-16 20:15
#39

#38 Ja olika vad man tycker.

jackiejohn
2016-05-16 20:39
#40

Jag gör som #34, gränslar toaletten går fint! Har bra överblick och når bra då, sätter eventuellt upp ett ben för att komma åt ordentligt ibland. Raka på blöt hud då missar jag katastrofalt mycket, Gränslad över toaletten och raka musen som höggravid gick också fint, absolut enda sättet som funkade då.

Anonym
Anonym
2016-05-16 20:44
#41

#40 Har inget att skölja av det med då och då måste jag ut från det rummet och in till toan.  
Min hud blir mer irriterad om den är torr (även med rakgel) samt tycker jag får bort mindre om det inte är blött. Men ser inte bättre på toan än i duschen.

Annons:
Pytteliten
2016-05-16 20:52
#42

Men jisses TS, du ratar ju varenda tips du får! Varför fråga när du inte är intresserad av svaren?

Du kan raka på fuktig hud var du än befinner dig, genom att fukta med handen, en blöt trasa eller liknade. Du kan skölja rakhyveln var du än befinner dig genom att ställa en skål (glassbytta eller liknande) med vatten bredvid dig. Du kan lägga en spegel på golvet och anpassa dig och din kropp så att du ser i den, eller du kan skaffa en spegel som går att ställa in! Som du brukar göra funkar ju inte så att du blir nöjd, så du lär vara tvungen att göra något lite annorlunda för att det ska bli bra!

Anonym
Anonym
2016-05-16 21:01
#43

#42 Se högre upp. Ska kolla upp både vaxning och hårborttagningsmedel att göra det med hemma. Eftersom rakning inte fungerar.

Anonym
Anonym
2016-05-16 21:04
#44

#42 Och enbart fukta så blir inte samma sak som när man stått i en varm dusch, tycker jag. Det som fungerar för en fungerar inte för nästa. Men rakning kommer jag sluta med om vaxning eller hårborttagningsmedel inte fungerar.
Jag kommer inte åt med rakhyveln på vissa ställen hur jag än står. Tro mig, provat flera olika sätt att stå.

Pytteliten
2016-05-16 21:23
#45

Du kan ju fortfarande göra det efter din varma dusch, när huden är medgörlig och porerna öppna!

Anonym
Anonym
2016-05-17 07:59
#46

#45 Se högre upp, då måste jag förflytta mig till annat rum, fixa med spann osv, mycket krångligare. Och jag har provat att stå på toaletten men det gör ingen skillnad mot hur jag kan stå i duschen. Jag kommer fortfarande inte åt vissa ställen därav prova de andra två alternativen. Ska till affären idag och kolla upp det.

Vanja
2016-05-17 12:34
#47

#46 Ja men då får du väl välja, mer krångel och slätrakat, eller inget krångel och slarvigt rakat. 
Det känns som att du redan har valt.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Anonym
Anonym
2016-05-17 12:44
#48

#47 Inget av alternativen. En kombo av dem två: Mindre krångel (krångel kommer man inte ifrån), och mindre hår/hårfritt. Men utan att raka. Så det finns fler alternativ.

Har köpt vaxning nu i alla fall, se om det fungerar bra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: