Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 698 ggr
Camilla.ekström
2016-05-09 16:11

Mens

Hej, jag är en tjej som precis har fyllt 13 år. Jag har haft flytningar i ungefär 3 år tror jag och är nu rädd ifall jag har fått mens eller inte. Det började med att igår va jag ganska stressad och behövde verkligen gå på toa för jag var hård i magen men jag höll mig tills på kvällen då jag gick på toa. Jag var ganska hård i magen men det gick tillslut sen när jag skull torka Mig så kom det först ganska mycket ljus rött blod från analen när jag torkade mig, jag blev jätte orolig för när jag torkar mig när jag har kissat är det blod där också asså är det mens eller är det nått med tarmen att göra eller sprickor för det kommer båda när jag torkar mig där bak och fram! Sen idag när jag skulle göra nummer 2 kom det ännu mer mörk rött blod där bak och där fram, jag har även i trosorna och har haft jätteont i magen där nere och har varit trött. jag är jätteorolig ifall det är nått allvarligt eller är det mens???? Hjälp snälla

Annons:
SegerSims
2016-05-09 16:19
#1

Förmodligen har du fått mensen. Det kan sippra bakåt när man kissar. Vänd dig till din mamma eller äldre syster om du har det för hjälp och råd. :)

IaMiaMaria
2016-05-09 16:26
#2

Jag tror också att du har fått din mens, helt naturligt och du är ju i den åldern nu. Prata med en vuxen och be om hjälp att få rätt mensskydd.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Honestyisdead
2016-05-09 17:01
#3

Håller med övriga. Låter som mens :)

frejaspluto
2016-05-09 19:23
#4

Det låter som att du har fått mens, har du bra kontakt med vårdnadshavare, släkt, bra vänner du kan prata med det finns i skolor sjuksyster, sjuksköterska, skolsyster, kurator, om du inte vill prata med ngn annan.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

-Cissi-
2016-05-09 21:04
#5

Du kan skriva en lapp om du vill och ge till mamma/förälder om du tycker det är pinsamt att prata om det :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: