Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1208 ggr
Anonym
Anonym
2016-05-08 15:33

Bakterieinfektion i underlivet

Hej! De är som så att jag trodde att jag hade Svamp i underlivet i onsdags så jag behandlade det med canesten. Men de blev bara värre. Så i fredags åkte jag in till gynakuten och fick veta att de var en bakterieinfektion jag hade. Så jag fick en antibiotika kur på 3 dagar med såna där vagiatorier eller vad dem heter. Ska behandla sista dagen idag. Men nu är ju grejen den att klådan/svedan fortfarande är kvar så jag måste smörja med bedövningssalva. Tänkte kolla om någon har någon erfarenhet av sånt här och vet om de är meningen att de fortfarande ska svida/klia där. Eller om jag måste söka hjälp igen? Börjar bli väldigt tröttsamt nu. :( (Vill vara anonym då jag känner en hel del personer på ifokus)

Annons:
Honestyisdead
2016-05-08 15:36
#1

Ring 1177 och rådfråga.

Såvitt jag vet kan det ta några dagar. Men man tycker det borde ha blivit lite bättre i alla fall.

Aleya
2016-05-08 15:40
#2

Ring 1177. Sen om man blivit behandlad med antibiotika/penicillin så innebär det för mig = Svamp på posten. Så det kan ju ha blivit så för dig med. Men är inte läkare.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Inkanyezi
2016-05-08 15:42
#3

Har någon odling tagits?

Du bör i så fall ha svar på den efter cirka tio dagar. Tyvärr tar det så lång tid, men då kan man se vilket antibiotikum som kan fungera. Om du inte blev bättre av vagitorierna som förskrevs så funkade de helt enkelt inte. Troligen handlar det om en bakterie som är resistent mot det preparatet, men det kan finnas andra antibiotikum som kan användas.

I regel, vid bakterieinfektion, tar man antibiotika oralt, och kuren pågår i minst en vecka; det är vanligast med tio dagar.

Anonym
Anonym
2016-05-08 16:34
#4

Ringer inte 1177 mer. Dem är så värdelösa här. Får aldrig något svar på något. Bättre att åka till akuten direkt.. De var de jag fick göra nu. 1177 tyckte jag skulle äta alvedon å smörja med bedövningssalva och avvakta. Tror inte de är Svamp heller. Brukar få Svamp. Men de kliar bara. Nu mer svider det. Mer brännande. Ja läkaren tog en odling. Tyckte också de var mysko med antibiotika mot något dem inte ens kunde säga vad de var för något. Samt den korta behandlingstiden.

Bill&Bull
2016-05-09 11:35
#5

Är ju väldigt vanligt att få Svamp efter antibiotika beh då alla goda bakterier dör också, när jag åt antibiotika så behandlade jag för Svamp samtidigt. Dock oralt då lokal behandling bara gör det värre hos mig.

||My Love For Animals Is Immortal||

Anonym
Anonym
2016-05-09 13:12
#6

Åh så pass. Verkar bättre idag i alla fall så jag avvaktar ett tag så får vi se :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: