Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2703 ggr
Honestyisdead
5/1/16, 11:24 PM

Samlar ni på något?

Samlar ni på något? Om ja, vad? :)

Annons:
molam
5/1/16, 11:38 PM
#1

Ja, Mina födelsedagskort från momma och moffa, har sedan jag var 14 blir 22 nu ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Honestyisdead
5/1/16, 11:49 PM
#2

#1 Vad sött :)

Billigt att samla på också :)

Honestyisdead
5/1/16, 11:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Själv samlar jag på parfymer. Dyrt, men jag kan inte sluta :)

Har ett antal. 

På bilden ser man de flesta.

molam
5/1/16, 11:57 PM
#4

#2 Älskar min momma och moffa så köper dom varje år kort med ålder på så då började jag att spara på dom billigt och det är nått som ligger mig varmt om hjärtat Har också ett från farmor sen jag var tre och det var det kortet som fick mig på tankarna att börja spara födelsedagskorten, kan fixa bild ja med 👍

#3 Jaaa, det var en liiiite Dyrare sak att samla på xD Använder inte ens parfym så tror inte jag har en endaste flaska :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Angelfish
5/2/16, 2:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Kanske…  😉

(och det där är inte alla…)

Honestyisdead
5/2/16, 2:40 AM
#6

#5 Åh, gosedjur! Det samlade jag på när jag var yngre. Men när jag skulle flytta hemifrån insåg jag hur mycket plats dom tog så jag har gett bort de flesta. En del finns kvar hos mina föräldrar.

Annons:
[xMondSy]
5/2/16, 7:02 AM
#7

Kryddor o thé kör jag på :-D

pyromanen
5/2/16, 8:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

En sorts glas med mönster och svart fot. Hittar dom på loppisar i Danmark på semestern. Dom är inget "fint" och de flesta har jag fått för 10 kr/st, några 20 kr. Min farmor hade såna, det är därför jag gillar dom tror jag. Hon dog när jag var 11.

Bill&Bull
5/2/16, 9:10 AM
#9

Böcker :)

||My Love For Animals Is Immortal||

Dexterr
5/2/16, 10:43 AM
#10

Jag samlar på filtar haha. Har minst 3st i soffan och två i sängen. Sen har jag filtar lite utspritt, i kökssoffan, bilen osv :D Varje gång jag går in på jysk eller mio så kommer ja ut med en ny filt :P

Surpan
5/2/16, 10:43 AM
#11

Gummiankor! En ser man på min Avatar. :)

/Surpan

frejaspluto
5/2/16, 11:11 AM
#12

Pärlplattor. ✨😄

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

citytjejen
5/2/16, 7:23 PM
#13

Samlar på (och läser förstås) böcker om övernaturligheter och liknande. Har väl ett 30-tal böcker än så länge och samlingen växer! Mitt paranormala bibliotek brukar jag kalla min lilla boksamling 🙂

/Christina

Annons:
Annielle
5/2/16, 8:06 PM
#14

Nja, inte vad jag komma på just nu i alla fall, när jag var yngre samlade jag på en massa olika småsaker (tvålar, frimärken, gnuggisar, klistermärken….)

Var dig själv, det finns redan så många andra.

tlover
5/2/16, 8:55 PM
#15

Tegrejer och pu-erh (har inte så mycket av det senare däremot)

l'm back

Thotis90
5/2/16, 11:20 PM
#16

Böcker om kost, hälsa och recept (drömmer om att bli dietist).

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Lona
5/3/16, 12:11 AM
#17

Böcker… Var tvungen att göra mig av med hälften när jag flyttade så nu är det "bara" ungefär tusen kvar :-( . Samlar även på elefanter, den samlingen fick också decimeras vid flytten så nu har jag bara de finaste kvar samt de jag är mest fäst vid.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

tlover
5/3/16, 7:30 AM
#18

Jajustdet, jag har ju min Fantomensamling också. Den har varit vilande i ett år ungefär (sen jag fick dottern) men tänker ta upp det igen. Senast jag räknade hade jag ca 700 Fantomentidningar.

l'm back

Anna
5/3/16, 9:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Gamla kameror! Min äldsta är från tidigt 1900-tal. Några används, men många står på hyllan som ren dekoration. 🙂 Hälften står hos min fästman tills dess att vi flyttar ihop, vi delar intresset vilket är jättekul. Totalt har vi nog runt 20 stycken. 

Här är de som för närvarande finns hemma hos mig:

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

tlover
5/3/16, 9:35 AM
#20

#19 Eventuellt har vi en gammal kamera (eller så är den slängd eller har hamnat på second hand) Hittar jag den kan du få den 🙂

l'm back

Annons:
Gaara
5/3/16, 9:29 PM
#21

Inte aktivt just nu, alltså med det menar jag att jag inte samlar på mig grejer för att få en stor samling just nu. Men jag har en samling Tamagotchis eller snarare elektroniska husdjur då det endast är ett fåtal som är av varunamnet Tamagotchi. :) Har även ett antal Skull candy low rider hörlurar i olika färger. :) Men samlar som sagt inte aktivt längre. :) Ser ut som att vi har en glassamling här också, men blir lätt så när man har en hemmabar och man hittar en massa fina och söta glas till en massa olika tillfällen. X) Vi samlar iof på kapsyler som kommer från öl, cider och alkoläskflaskor då vi sedan ska göra en tavla av alla de. :)

Anna
5/3/16, 9:53 PM
#22

#20 Oj, vad snällt! 🙂

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Splatter
5/4/16, 11:44 AM
#23

Tv-spel, köper gärna specialutgåvor av spel jag vill spela. Inte den sorten som jagar "alla" spel från 80-90-talet. 

Sen skulle man kunna säga att jag samlar på lite BHar också, börjar närma mig 30 st som jag kan använda i rätt storlek. Har 10 st som borde slängas för de faller isär när som helst men har inte kommit till skott med det ännu.

Fransu
5/4/16, 3:17 PM
#24

Nej, men jag önskar att jag samlade på något. Hade varit kul. Någon skrev elefanter. Jag älskar ju elefanter. Kanske ska börja samla?

Eller jo, har ju börjat samla på en servis. Rörstrands Mon Amie serie. Har hittills fått ihop 6 st kaffekoppar med fat och assietter.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Aleya
5/4/16, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Barbie, my little pony (första generationen och fjärde) och hello kitty.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
5/4/16, 8:36 PM
#26

Kul att läsa om och se bilder på era samlingar :)

Kom på att jag väl egentligen samlar på smycken också. Speciellt ringar.

Aleya
5/4/16, 9:08 PM
#27

#26 kan man få se bild? Tyvärr var ju dessa en liten del av alla mina hundra dockor. 😊

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Honestyisdead
5/4/16, 9:11 PM
#28

Ska försöka ordna :)

När jag såg din bild kom jag på att jag har både barbiedockor och ponnys hemma hos mina föräldrar!  Måste kika på dom när jag är där!

Maria
5/4/16, 9:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Jag samlar på gamla mandelkvarnar i gjutjärn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
5/4/16, 9:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#30

#27 Här är halva samlingen ungefär. Orkar inte ta fram hela :) märkte att ringarna låg i lä. Örhängen dominerar. 

Maria det var en annorlunda samling!

Åsa S
5/4/16, 9:47 PM
#31

Kokböcker. Senaste inköpet var en kokbok med Israelisk mat som jag köpte i Jerusalem.

Maria
5/4/16, 10:00 PM
#32

#30 Oj vad smycken du har😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
5/4/16, 10:04 PM
#33

#32 Blev ganska förvånad själv när jag tittade i gömmorna!  🤪

Har dessutom en massa halsband och örhängen som mamma gjort. Vet bara inte var jag lagt dom.

Aleya
5/4/16, 10:35 PM
#34

#28 fina smycken. Imorgon ska jag själv hem till min mamma och börja packa så jag får hem mina dockor hem till mig. Kommer bli ett helskotta att få dom hem 20 mil. Men dom jag visade nu är dockor som är nya med en massa leder. Plus att dom kan ha platta och högklackade skor på sig. Det är mina favoriter. :) Ska bara fixa de två mörkhyade dockorna från serien så är den komplett. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Turast
5/5/16, 12:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Valar… hahah! Små plastvalar, prydnadsvalar, gosedjursvalar, porslinsvalar, tavlor med valar, böcker om valar och dokumentärer om valar…! 

Senaste tillskottet är faktiskt en val-tatuering 😍 Valar betyder mycket för mig och det har en lång historia bakom sig hur jag kom in på detta med valar! 

Här nedan är en bild när tatueringen var helt nygjord, precis innan den plastades in! 😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Honestyisdead
5/5/16, 12:37 AM
#36

#34 Tack. Och häftigt. Har själv ingen mörkhyad barbie. 

#35 Snyggt!

Turast
5/5/16, 1:35 AM
#37

#36 tack! 😃

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Honestyisdead
5/5/16, 1:42 AM
#38

#37 Tatueringar får jag aldrig nog av.  Men att möta en som har ett vattendjur som tatuering är speciellt. :)

Elinmatsdotter
5/5/16, 2:00 AM
#39

Jag samlar på hattar och klänningar :D

Turast
5/5/16, 9:52 AM
#40

#38 Jag älskar tatueringar, speciellt om de har en historia bakom sig och en mening!
Detta är min första faktiskt, men jag kan ju säga att det inte är den sista valen som simmar på min hud 😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Ria74
5/5/16, 3:06 PM
#41

Samlar mest på böcker, framförallt om övernaturligt och häxeri. Har en hel bokhylla full så det börjar bli trångt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
[fin_kanin]
5/5/16, 9:24 PM
#42

Nyckelringar, hehe. Har 64 än så länge😂

Everlyn
5/8/16, 1:47 AM
#43

Jag samlar på porslinsrådjur :)



Honestyisdead
5/18/16, 10:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#44

Samlar visst på något mer märkte jag nu när jag packar in för flytt. Skor! Sandaler, pumps, joggingskor (hittade flera par oanvända snygga puma) stövlar, kängor, gummistövlar,  finskor, vardagsskor,  fulskor (foppa och trätofflor). Ja allt mellan himmel och jord. Både med klackar och utan. 

Många av paren, säkert hälften är oanvända. Räknade inte dom men fick använda två svarta sopsäckar till dom 😂

Är en person som älskar skor och passar på när det är rea. Köper det som är snyggt, ofta skor med klack, TROTS att jag inte kan gå med det. Inte ens låga klackar. Vrickar för tusan anklarna i helt platta skor (se bild på hur illa det gick i platta skor 😟)

Så när jag kommer hem med dom går jag lite här hemma i dom och känner mig vacker sedan ställs dom undan och jag fortsätter med mina vanliga skor. 

Är ju skor sedan flera år tillbaka. Så jämfört med riktiga skofantaster är samlingen liten. Men för mig som bara handlar på reor var den förvånande stor. Märktes först när jag samlade ihop dom från alla gömmor. Måste försöka variera mig mer!

Marinas Mix
5/20/16, 9:21 AM
#45

Pärlor och örhängen, är några av sakerna jag samlar på.
Har även en ganska stor samling av kattprylar, figurer, kattvykort och annat

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Fransu
5/20/16, 11:10 AM
#46

#44 Aj aj aj… Den foten ser ut att ha gjort ont.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Honestyisdead
5/20/16, 12:28 PM
#47

#46 Det värsta är att jag stukade båda samtidigt haha. Åkte ambulans eftersom jag verkligen trodde jag hade brutit båda.

Inget brutet. Och så gav dom mig KRYCKOR!  Hur i hela … går man med kryckor när kan inte kan stödja det minsta på något av benen?

Har sviter än idag av det. Gör ont att gå i trappor. Och ena ankelknölen är på fel plats och för stor.

Sabinan
5/23/16, 2:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Jag samlar på te- och kaffekannor. Den finaste jag har är en traditionell gammal kaffekanna från Etiopien. Köpte den där när jag åkte dit för min klimatforskning.

Skor samlar jag också på men det är inte någon riktigt medveten samling. Köper till varje årstid men eftersom jag aldrig sliter ut några skor, så samlar jag bara på mig fler och fler ju mer åren går.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
Saga85
5/24/16, 11:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Samlade på drakar ett tag. Men tycker inte om att ha alltför mycket krimskrams så nu har jag bara sånt som går att använda som t.ex vinkork, ciggetui, ljushållare och brädspel. Plus ett gosedjur som en vän köpte till mig.  Har även haft planer på att tatuera in en drake (vilket skulle vara min första, men sjunde gången gillt blir det).

Annars tycker jag om att köpa filmer, har väl en sisdär 150 stycken. Det senaste var Landet för längesedan - en film jag letat efter länge.

Saga85
5/24/16, 11:42 PM
#50

Den blev visst sne 😐

Upp till toppen
Annons: