Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 2794 ggr
drakenbeerg
4/29/16, 9:42 PM

Infekterad pstav?

Satte in en pstav i tisdags, fick ingen extra tejp att sätta ihop såret med. Utan ett stort plåster på. Det här plåstret och dem två små tejp bitarna lossnade igår och huden runt omkring är lite svullet, rött/blåttx ömt och kliar ganska mycket. Är det infekterat eller vad är detta?? Det va inte såhär sist jg satte in en…

Annons:
Honestyisdead
4/29/16, 9:57 PM
#1

Ring sjukvårdsupplysningen och rådfråga. 1177.

[Lilyz]1
4/30/16, 8:43 AM
#2

Jag brukar få ett jättestort blåmärke när jag satt in ny stav men om det är  rött, svullet och varmt så kan det mycket väl vara infektion eller på väg att bli. Kontakta sjukvården. 🙂

drakenbeerg
5/1/16, 2:46 PM
#3

Har tvättat med asolsprit morgon och kväll och det är mycket bättre nu. Nu ser det ut som ett stort mestadels gult blåmärke! En annan fråga: Jag hade mens precis innan jag satte in pstaven och jag har fortfarande inte fått mens. Är det normalt när man haft den precis?

IceTee
5/3/16, 2:51 PM
#4

#3 ja, det är inget ovanligt! I början är det vanligt att mensen är lite konstig så ge det 3 månader, sen har kroppen vant sig helt

Medarbetare på Skor iFokus

tötenöten
5/3/16, 2:57 PM
#5

Fick ett stort blåmärke när jag satte in min stav och har inte haft mens en enda gång sen jag satte i p-staven för snart ett år sen, så det kan vara så också :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Gaara
5/3/16, 9:24 PM
#6

Blåmärken är fullt normalt och att det kliar kan vara att du är känslig mot klistret på plåstren. Jag måste använda plåster för känslig hud om jag ska ha plåster på mjuka delar i kroppen i ett dygn eller mer, annars får jag stora vätskande sår där klistret sitter mot huden. Eller så kliar det bara på dig just för att det läker. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: