Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 2382 ggr
evelili
4/24/16, 10:59 AM

Bra sport-bh för stora bröst

Hej!

Jag behöver köpa en ny sport-bh och har svårt att hitta en som sitter bekvämt och ger ett bra stöd. Jag har stora bröst, och de är väldigt tunga vilket gör det jobbigt för mig att springa osv utan en riktigt bra sport-bh. 

Har ni några tips?

Annons:
Sindri
4/24/16, 12:33 PM
#1

På den tiden jag joggade provade jag massor av sport-bh, men ingen funkade. Problemet, som jag såg det, var elasticiteten. En bh som skall hålla allt på plats kan inte vara elastisk.
Min lösning då blev en riktig "tant-bh" från Triumph. Bred knäppning, rejält stöd undertill, breda axelband, kupa sydd av icke-elastiskt tyg. Sitter fantastiskt skönt.

http://www.lingerieland.nl/contents/media/l_doreen%20=.jpg

vendelay
4/24/16, 12:37 PM
#2

Jag har storlek 70F och jag tycker att H&M's sportbh:ar "high support" funkar jättebra. De är bekväma, håller i flera år (de jag har nu som börjar bli lite "lösa" köpte jag för säkert 6-8 år sen!) och kostar under typ 300kr!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Klave]
4/24/16, 1:10 PM
#3

Den bästa jag har är från stadium men det beror ju på vad du har för storlek. DD-G kan man nog komma undan med HMs sportbhar

Fransu
4/24/16, 2:54 PM
#4

Jag har denna från Shock absorber. Jag har också stor byst och jag tycker att denna håller brösten på plats och den är bekväm.

http://www.lace.se/commodity/5797-shock-absorber-active-multi-b-sport-bh-utan-byge-e-hh-kupa

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

evelili
4/24/16, 7:42 PM
#5

Jag brukar väl ha cirka 95F eller G, beroende på. Tack för tipsen!

P3pz
4/24/16, 8:20 PM
#6

Jag brukar ha både vanlig bh och sportbh när jag sportar eftersom sport-bh inte ger tillräckligt med stöd för mina bröst.

"There is life after abuse. This is mine"

Annons:
vendelay
4/25/16, 1:08 AM
#7

Upptäckte nu att jag skrev helt fel på min bh-storlek men whatever 😟 Hoppas att du hittar något som funkar för dig!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Túrwen]
4/25/16, 7:41 AM
#8

Stay in Place är riktigt bra! Jag har 65-F och springer långdistans utan problem. Den modellen jag har finns inte kvar tyvärr men de brukar ha bh's just utformade för större byst.

hippoteket
11/8/16, 1:36 PM
#9

tråd med några månader på nacken, men ämnet är alltid lika aktuellt.

Mina bästa tips är följande:

  • Vill du ha sportBH utan byglar, välj Freya Active
    (Freya har även en med byglar men den har jag varit rätt missnöjd med)

  • Vill du ha sportBH med byglar, välj Elomi Energise
    (av alla jag testat genom livet så funkar denna i särklass bäst till mina 34H i UK-storlek, tror det motsvarar 75J-K ungefär)
    Den är ganska "stum" i materialet - det är väl bland annat det som gör den stadig…) vilket gör den lite liten i omkretsen, så just denna fick jag gå upp en storlek runtom.

Upp till toppen
Annons: