Annons:
Etikettpms
Läst 2134 ggr
MailyMorr
2016-04-20 13:13

Hormonellobalans?

Hejsan ! Söker liknande erfarenheter som jag upplevt. För ett år sedan gjorde jag en abort( vi hade inte blivit bra föräldrar just den tidpunkten ). Och under tiden har jag haft ett program som hjälpt mig räkna dagarna, som preventiv medel då minipiller och p-stav gjort mig fullständigt knäpp. Men sen hände där något efter aborten…(kan vara omständigheter också.) Från och med samma dag som ÄL blir jag som en arg liten demon enda fram till mens då jag blir som en ynklig liten sak. Under tiden har jag mycket torra slemhinnor och noll lust..känner mig som i klimakteriet vid 21 års ålder. Plus tråkig hud och hängigt ansikte. Någon som har upplevt liknande ? Vad hjälpte er ?

Annons:
[Tibonnanj]
2016-04-20 18:40
#1

PMS?

parsley
2016-04-20 19:17
#2

Mia Lundin har skrivit en bok som heter Kaos i kvinnohjärnan.  Den handlar bl a om olika kosttillskott och bioidentiska hormoner man kan ta för att stabilisera sitt mående. Läs gärna boken om du har möjlighet.  Den kan finnas på bibliotek, om du inte vill köpa den. En del information finns även  hennes hemsida eller webshop.

Sagolikt
2016-04-21 12:39
#3

Jag tycker att du borde kontakta gyn.

MailyMorr
2016-04-21 20:25
#4

Gyn är kontaktad och har fått Yasmin p-piller för att eventuellt stabilisera östrogenbrist. Tack för boktipset. Absolut värd att leta upp.

Annielle
2016-04-21 20:34
#5

Jag skulle rekommendera dig att läsa boken innan du tar p-piller!

Du kan även kolla in på Hormoni.se

Var dig själv, det finns redan så många andra.

MailyMorr
2016-04-25 16:32
#6

Tack för tipset. Behöver alla råd jag kan få just nu. Blev jätte dålig av pillerna och svimmade 😕 men de gjorde min hormonella balans bättre. Blir så frustrerad av att jag inte kan ta något preventivmedel överhuvud taget.

Annons:
Upp till toppen
Annons: