Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1639 ggr
Moa1994
4/20/16, 11:14 AM

Ta bort brösten

Hej, undrar bara ifall någon vet om man kan få det betalt att plocka bort brösten utan att ha risk för cancer o annat. Har rätt små nu som jag tycker är förstora och trivs inte med dom alls. Så är sugen på att ta bort dom efter att jag fått barnen jag vill ha.

Annons:
[Udoon]
4/20/16, 11:18 AM
#1

Tvivlar på att dom tas bort helt om man inte har cancer, eller om man är transperson med kroppsdysmorfi pga det. Och det räknas förmodligen som kosmetiskt, och sånt brukar man få betala själv.

Pytteliten
4/20/16, 12:18 PM
#2

Tror nog att man kan göra det på landstingets bekostnad, men då bara om man har en genetiskt väldigt hög disposition för bröstcancer. I alla fall inte för att man inte känner för att ha dem kvar, typ!

[Giiisella]
4/20/16, 2:29 PM
#3

#2 Det stämmer, om du har genen för ärftlig bröstcancer erbjuds man att ta bort brösten på landstingets bekostnad. TS: I annat fall får man nog bekosta det själv, om det bara är att du inte trivs med dem.

frejaspluto
4/20/16, 4:58 PM
#4

Det har jag också hört fast på villovägar. Men trivs du inte med bröst överhuvudtaget? Bara för att dom är små? Ta en bröstlyftning? Jag har gjort en bröstlyft efter min dotter amning. Jag hade små fylliga , runda sen efter amningen ett bröst till russin typ, Jag har fortfarande små i min storlek innan . Trivs jättebra! ✨

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Honestyisdead
4/20/16, 5:34 PM
#5

#4 ts skriver ju att hon tycker dom är för stora.

frejaspluto
4/20/16, 6:24 PM
#6

ahhaa, förstora läste fel men minska dom om du känner för det , jag tror att du kan göra det som #3 säger att det kan vara landstinget som står för det.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
parsley
4/20/16, 7:21 PM
#7

Tror att man kan få bröstförminskning via landstinget. om man har mycket stora bröst och t ex får problem med ryggen för att brösten är för tunga, men inte för att man tycker det skulle vara snyggare med mindre. Googla och kolla och hör med ditt landsting. Olika landsting kan ha olika regler.

[Giiisella]
4/20/16, 9:28 PM
#8

#6 men jag skrev ju inte att landstinget kommer stå för det…. Jag skrev ju precis tvärt om??

Maria
4/20/16, 10:14 PM
#9

Landstingen står inte för estetiska bröstoperationer oavsett om det gäller förstoring eller förminskning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

frejaspluto
4/20/16, 10:51 PM
#10

#8 sorry , Jag gick till en privat klinik 😊

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Moa1994
4/21/16, 7:13 PM
#11

Dom e typ mellan a-b men så kan ju inte skulle på att dom är förstora XD men jag vill bara ha bort dom helt för det känns fel :/

Honestyisdead
4/21/16, 11:39 PM
#12

Har du tur försvinner dom när du ammar.

oddahviing
4/22/16, 3:54 PM
#13

#11 Du måste skriva tydligare, förstår ingenting 🙂

'-Headlights on the highway-'

Annons:
Upp till toppen
Annons: