Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1608 ggr
vendelay
4/13/16, 11:05 PM

Skicka tillbaka varor (H&M)

Jag har aldrig handlat kläder på internet för jag är så rädd att det ska vara fel på dem osv haha, men jag tänkte fråga om någon annan har handlat online hos H&M och behövt returnera en vara? Jag har läst på deras hemsida hur det funkar men vad tycker ni kunder, är det enkelt?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[Klave]
4/14/16, 1:39 AM
#1

Väldigt enkelt men man ska tänka på att spara kvittot man får när man lämnar in det vid sin uthämtnings plats och att det alltid kostar 39 kronor.

vendelay
4/14/16, 11:08 AM
#2

#1 Okej, tack så mycket!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

oddahviing
4/14/16, 1:02 PM
#3

Gå in på HM hemsida och läs deras policy avtal och frakt! Oftast brukar man få byta kläder av flera olika anledningar som att de inte passar eller inte stämmer till bilden. Ibland kan man skicka tillbaka gratis, men vissa butiker vill att man betalar frakt själv.

'-Headlights on the highway-'

vendelay
4/14/16, 3:54 PM
#4

#3 Som jag skrev i #0 så har jag läst hur det funkar men jag upplever det som att det ofta skiljer mellan vad företagen tycker och vad kunderna tycker, så jag ville höra vad en kund säger. Ville bara veta om det var enkelt att skicka tillbaka eller om någon haft problem när de skulle göra det :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Em_
4/14/16, 5:29 PM
#5

Jag tycker inte det är krångligare än att lämna tillbaka i butik, har inte haft problem med de. Enda nackdelen är att frakten kostar.


vendelay
4/14/16, 5:33 PM
#6

#5 Okej, tack!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
oddahviing
4/14/16, 8:11 PM
#7

#4 ah! Jag tror jag beställt från HM en gång, men jag har beställt från en hel del olika klädbutiker på internet som bootz, bubbleroom, nelly, zalando, boohoo etc. och av olika anledningar skickat tillbaka pga fel storlek eller dålig färg och har aldrig haft några problem, de följer sina policys :) Oftast får man med en retur-note med sin beställning också där det står hur du gör för att returnera. Pengarna får man tillbaka någon vecka senare c:a!

'-Headlights on the highway-'

vendelay
4/14/16, 9:05 PM
#8

#7 Låter bra, jag kanske ska våga mig på att beställa då 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Thiah]
4/15/16, 3:49 PM
#9

Jag bor iof i Finland men jag tycker HM är super smidigt att beställa och skicka tillbaka till :)

vendelay
4/15/16, 10:25 PM
#10

#9 Vad bra, tack!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: