Annons:
Etikettsexualitet
Läst 5579 ggr
[Ulvarsdotter]
2016-04-12 00:15

Sexleksaker som söker nytt hem?

Jag måste erkänna att jag inte riktigt vet hur jag ska börja.

Men min fråga är om det finns något ställe man kan lämna in begagnade sexleksaker?

Jag är inte så mycket för att slänga knappt använda saker, och tydligen inte när det kommer till sexleksaker heller. Inget man direkt lämnar in till en second hand-butik (minen folk skulle ge när de plockade upp sakerna skulle vara lite intressant att se visserligen, men inte helt värt det ;) )

Hrm, ja, pinsamt att fråga men hittade inte riktigt något på internet.. Tänkte att detta är sista utvägen, annars får jag väl plocka isär och återvinna bit för bit liksom.. :)

Annons:
Calcifer
2016-04-12 00:33
#1

Om det är nåt jag aldrig skulle köpa begagnat så är det sexleksaker. Även om man rengör dem så är hygienen ett extremt problem för mig. Nä, gör dig av med dem istället.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

annia1
2016-04-12 00:35
#2

Jag ska inte säga 100, men jag har då aldrig hört talas om nåt ställe som tar emot sexleksaker efter de använts.

Så enda alternativet är nog att kasta. Och har du en återvinningscentral/station så brukar dom ha container för elsaker och i dom brukar man även kasta saker som går på batteri.

.

Honestyisdead
2016-04-12 05:02
#3

Ingen köper begagnade leksaker. Så lämna dom bland dina grovsopor där elektronik ska slängas.

[Devya]
2016-04-12 05:13
#4

Jag måste hålla med Hera.

Dina sexleksaker är nog ingen intresserad av, om de inte är störda i huvudet kanske? :) 

Nej, se till att göra dig av med dem på rätt sätt.

Aleya
2016-04-12 06:28
#5

Aldrig att jag skulle köpa andras leksaker . Om du kanske varit någon inom branschen för industrin. Men nej. Sortera och släng bort.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Gia91an
2016-04-12 07:31
#6

Det finns dock en grupp på fb där folk säljer begagnade sexleksaker. Surfa runt lite tills du hittar den.

Annons:
[Udoon]
2016-04-12 16:36
#7

Är dom inte i kroppssäkra material så går dom inte att sterilisera, och då är dom inte säkra att skicka vidare till någon annan.

[Ulvarsdotter]
2016-04-12 21:21
#8

Haha! Det var det jag tänkte, verkligen inget jag skulle göra i alla fall xD Tack för svar ;)

[AnimeV4]
2016-04-13 22:26
#9

Jag vet att det visst finns folk som säljer sexleksaker som är använda. Det beror helt på materialet. Är det silikon är det inga problem då de kan kokas, autoklaveras, köras i diskmaskin, ligga i blekmedel och behandlas med bakteriedödande. Glas är också ett säkert material. Är det jelly så är materialet fullt av gömmor för bakterier, så de går inte att få rena ordentligt.

Sabinan
2016-04-14 23:15
#10

Jag är visserligen miljömedveten men begagnade sexleksaker… nä, där går gränsen.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

[lillelull]
2016-04-15 03:28
#11

Tja de finns en marknad för allting men hade slängt de om jag var du såvida du inte ska gå in och sälja det till någon konstig kinky person. 
Det finns ju människor som vill ha använda underkläder så det finns väl alltid någon där ute som skulle vilja ha en gammal sexleksak men nä.. de är nog bäst att bara slänga. Men uppskattar ändå ditt fina miljötänk

[Devya]
2016-04-15 05:47
#12

Sidenote: Om man vill vara miljövänlig så ser man väl till att inte ens köpa dylika saker? :)

[Ulvarsdotter]
2016-04-15 12:56
#13

#12 - man trodde kanske man skulle gilla det och blev rekommenderad det men sedan insåg att det inte var något för en :) (Och jag ville inte låna någon annans ;) )

Annons:
[Devya]
2016-04-15 16:17
#14

#13 Poängen var dock att det är inte särskilt miljövänligt att köpa sexleksaker eftersom de flesta är gjorde av ett sådant material som inte alls är särskilt bra. Dåligt att köpa sådant från första början och då spelar det ju ingen roll om någon rekommenderade saken eller ej.

Jag är dock inte särskilt miljövänlig och har nog själv saker här hemma som jag borde aldrig ens ha köpt från första början fast de är välanvända! :)

[postmortum91]
2016-04-15 18:49
#15

Mitt tips, vet inte om någon redan tipsat för jag orkar inte läsa:
Sälj dem till någon pervers typ på nätet. Folk kan ju sälja otvättade trosor, så någon annan borde ju vilja köpa använda sexleksaker.

[AnimeV4]
2016-04-15 19:56
#16

Jag är medlem på en sida där vi pervon håller till och kan lägga ut annons åt dig om du vill. Där är det dock förbjudet med tjänster såsom att sälja använda trosor, även om en liten del där skulle vilja köpa. Majoriteten av oss är kreativare än att köpa sådant och är där av helt andra anledningar!😉Accepterar dock att folk vill köpa trosor, för Your Kink Is Not My Kink But Your Kink Is OK!

Vad är din sexleksak för material?

susann87
2016-04-17 15:33
#17

Of topic men underbar inställning puffback, mer sånt i samhälle👍 lägger citatet på minnet för framtida bruk om det är ok😊

[AnimeV4]
2016-04-17 15:47
#18

#17 Jamen absolut!👍

[lillelull]
2016-04-17 21:45
#19

Ja jag vill gärna tillägga att jag inte tycker de är något fel med olika kinky grejer, alla har någon kink, sålänge de inte skadar någon annan, såsom barn/djur/våldtäkt och annat i den kategorin!

Upp till toppen
Annons: