Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 745 ggr
trettiotrean
4/9/16, 10:44 PM

Epilera

Köpte för några månader sedan en billig epilatot från Philips. Ville mest bara testa och se ifall det var något för mig så tog den billigaste jag kunde hitta. Resultatet blev väl inte helt som jag förväntat mig då det mer kändes som om den bröt av hälften av hårstråna. Allt försvann med andra ord inte. Men annars så stämde det ju. Det tog tid för de andra att växa ut igen. Tänkte att det mest berodde på att jag köpte den billigaste så idag köpte jag den dyrare. En Braun för 1399kr minns inte vad den hette mer. Denna är absolut bättre men fortfarande försvinner inte allt håret. Så nu är frågan vad kag gör för fel? Håret som blir kvar är ganska fjunigt men tycker att den borde väl ta det också? Behöver man köra på flera gånger innan det ger 100 procentigt resultat? Vill verkligen att det ska fungera då jag hatar att raka benen var och varannan dag!

Annons:
Loris M
4/9/16, 10:48 PM
#1

Troligen är du för snabb (precis som jag) och då blir det fel. Jag har ställt ungefär samma fråga för ett tag sedan och fått många bra råd, så kika in här:

http://kvinna.ifokus.se/discussions/56eda5ae8e0e7427f5000267-epilatorer

powerade
4/9/16, 11:28 PM
#2

Min gör typ samma men ja sitter å nöter på samma ställe och typ rör den massa konstigt till sist är aööt jag ser då borta xD

[Devya]
4/10/16, 6:51 AM
#3

Jag gör det väldigt långsamt, alltså för epilatorn väldigt långsamt över ett område. Jag har aldrig haft problem med den, den tar bort allt hår och man blir lika len som en babyrumpa efteråt. Så kanske du ska försöka ta det långsammare?

Upp till toppen
Annons: