Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2481 ggr
Anonym
Anonym
2016-04-04 15:25

Bli mindre kåt`?

Många kanske hade önskat att de var mer kåta men jag vill bli mindre kåt. Tycker jag är kåt ofta :/ Och jobbigt att ofta gå runt och vara det.

Finns det något man kan göra för att minska?

Annons:
[xMondSy]
2016-04-04 15:32
#1

Få utlopp för det är min första tanke.. Gör något, pilla/dra.. Bli av med frustrationen i kroppen :)

Anonym
Anonym
2016-04-04 15:34
#2

#1 Har ingen sexpartner.
Onanera gör jag, men orkar inte hålla på tillräckligt, hjälper en stund sedan kommer det igen :/

[xMondSy]
2016-04-04 15:38
#3

Har du prövat att skaffa sexleksaker? De kan hjälpa en hel del :)

Anonym
Anonym
2016-04-04 15:40
#4

#3 Har det när jag onanerar. Jag får lätt orgasm med, men sedan kan det dröja 1-2 timmar så är jag lika kåt igen.

[xMondSy]
2016-04-04 15:55
#5

Du har inte funderat på och höra med en läkare om det är något annat som spökar kanske?

Anonym
Anonym
2016-04-04 16:06
#6

#5 Nja inte kring detta. Jag tycker det är extremt pinsamt och svårt att prata om det.

Annons:
P3pz
2016-04-04 16:21
#7

Jag kan förstå att du tycker det är jobbigt, jag är själv väldigt kåt av mig och är på ungefär samma nivå som dig. Den enda egentliga skillnaden är att jag inte stör mig på det, jag har lärt mig leva med det. 
Man kan inte alltid bli tillfredsställd helt enkelt, då jobb m.m kommer emellan så då får man försöka fokusera på annat och längta lite extra de där timmarna tills man får tid till det.. ;P
 
Men om du är kåt så ofta att det blir jobbigt eller psykiskt påfrestande för dig så håller jag med ovan, du bör söka läkarhjälp. 
Kan ju vara hormoner eller annat som spökar för dig.

"There is life after abuse. This is mine"

Anonym
Anonym
2016-04-04 16:25
#8

#7 Jag har försökt lära mig leva med det men är verkligen sjukt jobbigt, svårt att göra något "bra" av det. 

Ja det är långt ifrån lämpligt att göra sånt varsomehslt helt klart ;) Och hjälper ändå bara kort stund :( 

Hormonerna är som de ska.  Det har jag kollat då jag misstänkte det för inte så länge sedan, men visade ingenting. Vet inte mer vad de skulle kunna kolla?
Just detta tycker jag är väldigt pinsamt att prata om offentligt.

P3pz
2016-04-04 16:31
#9

Okej "/ 

Nja det är ju kanske inte det. 

Själv har jag en sambo och en 4årig dotter så då har man distraktioner i alla fall + att jag inte gillar att "pilla" på mig själv så jag får till det när sambon är hemma och dottern sover :P 

Okej, det var ju bra det i alla fall. 

Men jag skulle fortfarande söka hjälp hos gyn, det kan ju vara så att du kan ta p-piller eller liknande som kanske kan få din sexlust att minska en del. :)

"There is life after abuse. This is mine"

Anonym
Anonym
2016-04-04 16:32
#10

#9 Har redan pmedel - kopparspiral.

Ja jag lever själv. Kontorsjobb på halvtid. Svårt att tänka på annat, känns liksom i hela kroppen :/

P3pz
2016-04-04 16:42
#11

Jo men det kan ju vara så att ett annat p-medel kan hjälpa dig ändå? 

Jag förstår vad du menar, men det bästa du kan göra är nog att gå till gyn.

"There is life after abuse. This is mine"

Anonym
Anonym
2016-04-04 16:43
#12

#11 Har kopparspiral pga att det är få alternativ utan hormoner.

Vad skulle gyn kunna göra?

JackReacher
2016-04-04 18:02
#13

Kåt, glad och tacksam! Saknas bara för dig att finna glädje i det och vara tacksam för känslan. Nu ska jag ta upp något som för många kanske låter lite hokus pokus men kåthet, som så mycket annat, handlar om energier, och om du upplever kåtheten som jobbig så är min första tanke att du har någon form av blockering. Att energiflödet i kroppen inte fungerar som det ska. Jag skulle föreslå att du försöker hitta någon (googla) som kan ge tantrisk massage o/e energimassage för att släppa på dessa blockeringar. Att lära dig andas på ett sätt som kan få dina energier att flöda bättre är en annan sak att kolla upp. 'Frigörande andning' finns på många orter. Bor du i Sthlm eller i närheten så är det inget problem att hitta någon som kan hjälpa. Dessutom så är avhållsamhet långt mycket bättre än att försöka minska kåtheten genom att onanera ofta. Smeka dig själv och vara 'sexuell' kan du göra men du ska absolut inte 'pilla' dig till orgasm. Försök istället att bejaka kåtheten och se om du kan få den att cirkulera i kroppen. Det kräver avslappning och fokus, frustration och att problematisera gör det bara värre. Försök hitta någon meditation du kan göra för att fokusera mer inåt. Om du också är singel och bor ensam så testa att hitta någon bra musik som tilltalar dig och dansa helt crazy och utan hämningar, varje morgon o/e kväll. Det kan också bidra till ett bättre energiflödet. Men snälla du, vad du än gör så börja inte att labba med hormoner eller medicinering av något slag. Det är som med all medicin, ett sätt att mildra symptomen istället för att ta tag i rotproblemet. Du ska vara glad för att du är kåt. Motsatsen är långt mycket värre. My 5c..

Annons:
JackReacher
2016-04-04 18:02
#14

Kåt, glad och tacksam! Saknas bara för dig att finna glädje i det och vara tacksam för känslan. Nu ska jag ta upp något som för många kanske låter lite hokus pokus men kåthet, som så mycket annat, handlar om energier, och om du upplever kåtheten som jobbig så är min första tanke att du har någon form av blockering. Att energiflödet i kroppen inte fungerar som det ska. Jag skulle föreslå att du försöker hitta någon (googla) som kan ge tantrisk massage o/e energimassage för att släppa på dessa blockeringar. Att lära dig andas på ett sätt som kan få dina energier att flöda bättre är en annan sak att kolla upp. 'Frigörande andning' finns på många orter. Bor du i Sthlm eller i närheten så är det inget problem att hitta någon som kan hjälpa. Dessutom så är avhållsamhet långt mycket bättre än att försöka minska kåtheten genom att onanera ofta. Smeka dig själv och vara 'sexuell' kan du göra men du ska absolut inte 'pilla' dig till orgasm. Försök istället att bejaka kåtheten och se om du kan få den att cirkulera i kroppen. Det kräver avslappning och fokus, frustration och att problematisera gör det bara värre. Försök hitta någon meditation du kan göra för att fokusera mer inåt. Om du också är singel och bor ensam så testa att hitta någon bra musik som tilltalar dig och dansa helt crazy och utan hämningar, varje morgon o/e kväll. Det kan också bidra till ett bättre energiflödet. Men snälla du, vad du än gör så börja inte att labba med hormoner eller medicinering av något slag. Det är som med all medicin, ett sätt att mildra symptomen istället för att ta tag i rotproblemet. Du ska vara glad för att du är kåt. Motsatsen är långt mycket värre. My 5c..

Upp till toppen
Annons: