Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1059 ggr
Minnix
3/30/16, 9:22 PM

Jättelång mens!!

Jag blir galen på min mens! Jag vet inte om detta hör hemma på kvinna, barn eller gravid iFokus men jag gissar på kvinna och att många som hänger på gravid/barn även hänger här. Till saken: Jag födde mitt första barn 13 Maj 2015 och ammade i 5,5 månader utan mens. Mensen kom tillbaka med dunder och brak i December och har sedan dess kommit varje månad men med dubbel insats. Mensen ser ut ungefär såhär varje månad: 9 dagars lätt blodflöde (mini tampong behövs) sen följer ca 3 dagars extremt blodflöde (blöder igenom en super plus tampong på 3 timmar) och sedan ett par dagar med normalt/lätt blodflöde tills mensen försvunnit. Det rör sig oftast om minst 15 dagars mens och sen börjar det om 3-4 veckor senare. Har detta med förlossningen att göra? Är det tillfälligt? Kommer jag alltid ha monstermens? Förstår att det är svårt för er att svara på men någon kanske har erfarenheter… Jag skriver upp allt i min menskalender på mobilen och jag ser ett hemskt mönster som jag inte vill ska fortsätta!

Annons:
Honestyisdead
3/30/16, 10:02 PM
#1

Har inget svar. Men så kan du ju inte ha det. Gå till en gynekolog för hjälp.

Upp till toppen
Annons: