Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 2882 ggr
Haztparken
2016-03-16 22:16

Bakteriell Vaginos?

Drar allt lite snabbt.

Började klia i underlivet vilket jag då tog den receptfria tabletten Dalacin eftersom jag var nästan helt hundra på att det var Svamp.

Symptomen försvann och med all förmodan var det Svamp men jag fick också vid denna tidpunkt vita kesoliknande flytningar och det började lukta filmjölk från underlivet.

Fick Zidoval utskrivet av min läkare på vc för Bakteriell vaginos.

Symptomen återkom så jag gick till en riktig gynekologmottagning och blev undersökt. Hade precis duschat innan besöket så flytningarna kunde hon inte se (annars brukar jag få flytningarna i trosorna och lite var som över vaginan), hon kunde dock se såkallade clue-cells som förekommer vid BV.

Hon sa att BV ofta återkommer så man får behandla flera ggr så hon skrev ut samma Zidoval dock med 2 uttag eftersom det fungerat första gången.

Har nu sen kanske två veckor sedan använt första uttaget och det slutade lukta. Nu är lukten tillbaka.

Det jag funderar över ni som haft BV, först hur blev ni av med det, med vilken medicin?

Sen har jag läst på internet om kvinnor som haft det som sagt att det luktar äckligt, som fisk. Mitt luktar ju inte alls äckligt, luktar vanlig filmjölk enligt umo:s hemsida så skriver dom såhär "Vanliga flytningar är oftast vita eller svagt gula och kan vara lite gryniga. De brukar lukta svagt och lite syrligt, ungefär som filmjölk" 

Flytningarna är mer som vanliga flytningar nu vad jag kan se, inte keso. Så hur ska jag tolka detta? Har jag inte BV igen utan bara vanliga bakterier som luktar filmjölk, är det vanligt? Umo säger ju uppenbarligen det men ja vad säger ni?

Vill inte behandla med sista uttaget Zidoval i onödan och har inte tid förrän nästa vecka att tidigast kunna uppsöka läkare med detta så undrar därför först här om någon har några erfarenheter :)

Annons:
Fialialej
2016-03-16 23:33
#1

Jg hade jätteproblem med det där under lång tid - inget hjälpte, men började med menskopp och har sen dess aldrig haft besvär. Rekommenderar!

"På natten är alla katter svarta"

Honestyisdead
2016-03-17 01:20
#2

Man brukar säga att vanliga flytningar ska lukta ungefär som filmjölk.

pyromanen
2016-03-17 07:11
#3

Om det luktar ungefär som filmjölk lätt syrligt och inte är grynigt eller kliar, vad är då problemet?

[Devya]
2016-03-17 10:26
#4

Håller med ovanstående skribent. :) 

Om du inte upplever några problem och det luktar normalt (syrligt) så är det väl inget att fundera över? Eller har du andra problem?

Haztparken
2016-03-17 11:21
#5

För mina flytningar har inte sett ut eller luktat så förr plus att det var de symptomen jag hade när gynekologen hittade dessa clue cells som förekommer vid BV. Därför jag undrar.

Candela
2016-06-08 21:36
#6

När jag hade BV (också efter att ha använt svamp-medel) luktade det fis/avföring.. som om man gick och fes konstant 🤫Det försvann efter att jag fick antibiotika och har inte återkommit. Däremot luktar mina flytningar lite syrligare ibland, men det har jag uppfattat som normalt.

Annons:
IceTee
2016-06-08 21:40
#7

Jag fick det hela tiden förr och det luktade verkligen illa! Det försvann inte förrän jag slutade med p-ring
Synd dock, för den funkade bra i övrigt

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: