Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2088 ggr
Snowflake_
2016-01-18 18:43

Bröstförstoring - vill veta allt!

(Vet inte om detta hamnade i rätt grupp, men gör ett försök)

Jag vill veta ALLT om era personliga erfarenheter av bröstförstoringar.

Mina frågor:
1, Vart gjorde du din förstoring, alltså klinik?
2. Pris?
3. Hur upplevde du att det var, alltså allt från konsultationen, till före/efter operationen.
4. Hur ont hade du efter operationen? Från direkt efter till den närmsta tiden. På en skala 0-10 (10 är värsta tänk bara smärtan, så att man känner att man vill dö).
5. Blev du sjukskriven? Hur länge? Hur fungerade ditt vardagliga liv den närmsta tiden.
6. Är du nöjd?

Ös på med så mycket info som möjligt! Då jag vill hitta rätt klinik och veta ungefär vad jag har att vänta mig. Sen undanbeder jag kommentarer som handlar om att man inte ska förstora sina bröst o.s.v. Detta är mitt val om jag ska göra det eller inte.

Annons:
cissi_1993
2016-01-18 18:57
#1

sätter en liten tass här då jag också skulle tycka det var kul att veta

Snowflake_
2016-01-18 19:08
#2

Ja gör så #1 😉

Anonym
Anonym
2016-01-18 19:17
#3

Gjorde mina boobs på -90talet. 96 om jag inte minns fel.

1. På en klinik i Göteborg. Minns inte vad varken den eller kirurgen hette. Men kirurgen hade hyrt in sig där helt enkelt.

2. 30. 000:-   ja det var ju ett tag sedan som sagt…

3. Det var helt ok. Jag var ordentligt påläst och kirurgen var imponerad över mina kunskaper. Han kunde liksom inte hitta på eller säga något jag inte redan visste om och därmed kände jag mig trygg när hans svar stämde överens med det jag visste innan.

4. Smärtorna har jag faktiskt jättesvårt att svara på. Minns inte något vidare, har kanske förträngt det. Har i alla fall inget minne av att det skulle vara outhärdligt på något vis. Mådde illa efter ett par timmar minns jag men det gick ju över. Var väldigt glad över att ha det gjort så jag var nog gladare än bekymrad över smärtorna.

5. Blev sjukskriven ett par dar man hade själv tagit ledigt i två veckor har jag för mig. Pluggade så behövde ju faktiskt inte anstränga kroppen något direkt. ett par dagar hade räckt gott och väl samt skippa träning.

6. jag var väldigt nöjd och gick i lyckorus länge. Tyckte senare att implantaten nog placerats lite för högt. Bröstvårtorna hamnade liksom i nederkant av implantaten istället för mitt på efter några månader. 

Men s umma summarum är jag nöjd ändå. Nu efter alla år har ju brösten förstås blivit lite mer "inhängda" eller vad man ska säga. Vårtorna pekar mer neråt och tja.. Boobsen är inte perfekta men ser helt ok ut. Är väldigt nöjd ännu ändå jämfört med vad jag hade innan operationen. Jag var väldigt platt och bara bröstvårtorna stod ut från bröstkorgen. Jag kunde inte ens fylla den minsta A-kupan jag kunde hitta innan op.

Ja så var det för mig och summan nu i efterhand är väl kanske det som är intressantast i mitt fall. För övrigt har ju mycket hänt med både operations-, sövningsmetoder och med vad för sorts implantat som finns.

Jag misstänker att jag har sådana där pip-inplantat. Men har aldrig åtgärdat dem utan har fortfarande samma kvar som jag opererade in då -96. 

Har väldigt tunn hud och fast jag har silikoninlägg med glatt yta, dvs den sorten som veckar och "rynkar" sig minst kunde man se veck och kanter av implantaten när man tryckte på brösten ca ett år efter operationen när all svullnad lagt sig.

Har man lite eller något hull behöver man inte oroa sig för den risken lika mycket. Inte operationen eller implantatens fel egentligen utan jag som har extrem tunn hud utan underfett på bröstkorgen.

Tja.. i ett nötskal Boobsen är inte perfekta, har haft lite men väldigt lite problem, är fortfarande jättenöjd och glad över dem ändå. Hade aldrig velat vara utan dem med mina ickeexisterande bröst! (Min överkropp såg ut som en mager tioårig pojke fast jag var 22)

Snowflake_
2016-01-18 19:39
#4

Tack för ditt svar #3 ! 👍 
Ja det har nog hänt en hel del sedan -96 både vad det gäller implantat, metoder o.s.v.  Och som du säger PRISET! 

Det jag är mest rädd för (förutom att något skulle gå fruktansvärt fel) är just smärtan. Att det ska göra så otroligt ont att man inte står ut. Kommer du ihåg om du fick något smärtstillande med dig hem? Tänker att man måste ju ha ont även efter att man blivit utskriven. 

Sen undrar jag om du vet om dina inplantat sitter bakom eller framför bröstmuskeln? Jag har A-kupa idag, har varit gravid och ammat så det känns som att jag borde ha hyfsat med hud att fylla ut med, men det måste väl kirurgen kunna se hur mycket man vågar fylla i. Jag skulle vilja ha C-kupa.

[Devya]
2016-01-19 05:40
#5

En gång i tiderna funderade jag också på bröstförstorning men ändrade mig ganska snabbt då jag fick se resultaten efter bröstförstorningar. De alla tycks bli hårda och kantiga efteråt, men det kanske bara blir så om man sätter in ett alltför stort implantat? Jag är en aningen nyfiken på detta, även om jag nu idag inte skulle gå igenom något sådant eftersom mina bröst har växt väldigt mycket sen jag gick upp i vikt.

Snowflake_
2016-04-07 17:39
#6

#5 Det är nog olika hur ens kropp är/implantat/plastikkirurg o.s.v på hur ens bröst blir efter en op.  🙂

Annons:
jenniekberg
2016-04-08 15:45
#7

Jag har opererat mina bröst 3 gånger (jag är snart 23 år) 😛Alla tre gångerna opererades jag på Citadellkliniken i Landskrona.

Anledningen till att det har blivit så många gånger är att efter första gången jag gjorde själva bröstförstoringen så fick jag någon form av komplikation. Var öm i brösten och det kändes stramt, speciellt när jag gick utan bh.
Dock visste inte läkaren riktigt varför det var så.
Min läkare erbjöd mig gratis operation för att undersöka felet och eventuellt korrigera det men efter andra operationen hade jag dock fortfarande problem.. Så jag blev erbjuden en tredje operation och då rekomenderade min läkare även att jag skulle byta till mindre implantat (vilket också var kostnadsfritt).
Efter tredje operationen kändes brösten mycket bättre och jag resultatet var perfekt! :) De blev supermjuka och ser väldigt naturliga ut.

Jag kan varmt rekomendera Citadellkliniken för att varje gång jag har varit där har jag blivit väldigt bra bemött och personalen är kunnig.

Jag betalade 42-43000 kr (kommer inte ihåg exakt) för bröstförstoringen och då fick jag ligga över en natt.

När det kommer till själva smärtan så är det ju väldigt individuellt!
Jag hade inte så jätteont efter förstoringen och det tog bara ett par dagar innan jag kände mig hyfsat i form igen.

Snowflake_
2016-06-30 20:09
#8

Tack för ditt svar :) #7

Anonym
Anonym
2016-06-30 20:29
#9

#4

Mina implantat sitter utanför bröstmuskeln direkt innanför bröstkörtlarna. Det gör ju att veck o s v syns betydligt mer än de skulle gjort annars.

Skulle kunna tänka mig att göra en reoperation och lägga in nya implantat bakom bröstmuskeln istället för att det skulle vara snyggare antagligen. Men jag är för snål för det.. känns för dyrt att lägga 70 000 k på att byta implantat bara för att få ett lite bättre resultat liksom när jag redan nu är nöjd ändå. Faktum är ju att oavsett hur mycket man opererar sig så blir man ju inte yngre för det och det "perfekta" falnar med tiden oavsett. 

Minns inte om jag fick något med mig mot smärtan efteråt. Tror i så fall inte att det var mer än typ alvedon eller något annat typ enkelt receptfritt. För hade det varit något narkotikaklassat som tex morfin hade jag kommit ihåg det för jag var såå rädd för drog-mediciner då.

Däremot så ska det ju göra mer ont att operera in dem bakom bröstmuskeln och det har jag ju ingen erfarenhet av så där kan jag tyvärr inte svara.

Om du har ammat så tror jag absolut att du kan få c-kupa utan problem nu. Jag fick c-kupa utan att ha något hull utanpå revbenen.

Hur har det gått? Blir eller blev det någon operation av för dig Snowflake?

Snowflake_
2016-06-30 20:49
#10

#9 Tack för ditt svar! Ja jag har varit på konsultation idag, har nyss skapat en tråd här om hur det gick. Du får gärna läsa där om du vill, den heter "missnöjd med konsultation (bröstförstoring). Det kommer att bli en bröstförstoring men ska gå på fler konsultationer för jag är inte nöjd med den jag var på idag :(

Anonym
Anonym
2016-06-30 20:55
#11

Ja jag upptäckte den tråden precis efter att jag postade #9 😃Så jag har svarat lite i den tråden med!

Aniara14
2016-06-30 21:09
#12

Här är en länk till en blogg med en tjej som också var missnöjd med sin byst efter amning. Hon gjorde bröstförstoring, men resultatet blev visst inte riktigt vad hon hade hoppats på.

Om du scrollar ner till nära slutet, så kan du se hur hennes byst såg ut före operationen.

Jag förstår inte alls varför hon var så missnöjd med dom, jag tycker dom är jättefina, syns inte alls att dom är uttänjda av nån amning som hon påstår.

Dom skulle lika gärna kunna sitta på en ung tjej som aldrig fått några barn. Och inte är dom onormalt små heller. Hon borde hellre ha struntat i att operera sig, tycker jag.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Snowflake_
2016-06-30 21:13
#13

#12 okej, ska läsa den nu så återkommer jag med vad jag tycker och tänker..

Annons:
Snowflake_
2016-06-30 21:17
#14

#7 hört mycket bra om Citadell förresten, ska nog göra en konsultation där med, dom finns i Stockholm också tror jag! :D

Aniara14
2016-06-30 21:22
#15

#13 Ja, gör det, så får vi se om du tycker likadant som jag, eller helt annorlunda.

Förutom svindyra, smärtsamma och riskabla operationer, så finns det en del andra metoder som man kan pröva först, om man absolut vill få större och fastare byst.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Snowflake_
2016-06-30 21:50
#16

#15 Hennes bröst (före op) och mina påminner lite om varandra, men tycker att hennes ser fylligare ut än mina. Iaf, hon gick ju till en kirurg med en relativt ny klinik, hittade ingen info om honom på nätet, han var billig o.s.v. Letar väldigt noggrant och läser vad andra skrivit och har några vänner/bekanta som har gjort och ska göra på Proforma, en annan än den jag var på konsultation idag, så får väl se om deras resultat. En vet jag att hennes blivit bra, även dom som jag läst om på ett annat forum så är dom nöjda. Proforma, Citadell, Akademikliniken är stora kända kliniker ch inte okända som bloggtjejens klinik.

Aniara14
2016-06-30 22:01
#17

#16 Har du bestämt dig slutgiltigt för att du ska operera dig, eller kan du tänka dig att prova nåt annat mycket billigare "oblodigt" och naturligt först, och se hur det går?

Om du gör en operation så går det ju inte att ångra och göra ogjort efteråt, men om du prövar nåt annat först, så kan du ju alltid operera dig sen, om du inte tycker det blir tillräckligt resultat av det första.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Snowflake_
2016-06-30 22:36
#18

Vad har du tänkt i så fall för annat för att få större bröst än en plastikop? 🙂

Aniara14
2016-06-30 23:54
#19

#18 Om man tränar dom stora bröstmusklerna, pectoralis major, så blir dom gradvis allt större, bulligare och mera utstående, vilket gör att det ser ut som om brösten växer i storlek, fast det egentligen bara är "underlaget" som växer.

Det har jag egen erfarenhet av när jag började med styrketräning, efter några månader eller nåt halvår, så såg dom ungefär 40-50 % större ut än dom gjorde innan jag började träna. Även på måttbandet märktes det tydlig skillnad.

Detta går givetvis inte lika fort som att skära upp huden och stoppa in plastpåsar med silikon, men i gengäld så är det ju en helt naturlig och ofarlig metod, som dessutom är väldigt mycket billigare, och inte medför några operationsrisker eller smärtor.  Annat än möjligen lite träningsvärk, men det kan undvikas om man börjar träningen väldigt försiktigt, och sen ökar mycket långsamt.

Om du prövar detta, men inte tycker att det gör tillräckligt stor effekt, så kan du ju alltid operera dig efteråt, men att göra tvärtom går ju inte däremot. Så du har ju egentligen inget att förlora på att pröva nåt halvår.

Skulle det funka hyfsat så har du ju sparat massor med pengar, och dessutom undvikit en stor operation med alla dess risker och smärtor, och du slipper ju då helt att bekymra dig för sårinfektioner, förlust av känsel i huden, ärrbildning och annat sånt otrevligt.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[Devya]
2016-07-01 10:17
#20

#12 Wow, hennes bröst såg mycket finare och naturligare ut innan hon började på med operationerna. Va tråkigt.  =/

Annons:
Snowflake_
2016-07-01 11:46
#21

#19 Ja du menar så, tack för tipsen men jag har redan bestämt mig 🙂 Det handlar inte om att jag vill ha större endast, utan det är formen och hur dom sitter m.m.

Aniara14
2016-07-01 21:12
#22

#20 Ja, precis vad jag tycker också. Jag kan inte upptäcka det minsta fel på hur dom såg ut före operationen, så det är en fullständig gåta för mig varför hon var så missnöjd med dom.🤔🤔

Att hon är missnöjd med hur dom ser ut efteråt förstår jag däremot mycket väl. Hoppas verkligen att hon fick ordning på det hela till slut med den senaste/sista? operationen.

Synd att hon inte har uppdaterat sin blogg med resultatet. Sista inlägget är ju mer än 5 år gammalt. Hade varit intressant att få veta hur det gick.

#21 Okej, då är det väl bara att önska lycka till då, och hoppas att allt går bra och att du blir nöjd med resultatet.

Operera sig i Polen ska man nog dock undvika. Annars kan det sluta verkligt illa, som det gjorde för Christina Hedlund.😕

SVT: "Kräver 12 miljoner efter skandaloperationen"

Sydsvenskan: "Blivande frun vaknade aldrig ur narkosen."

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Snowflake_
2016-07-01 23:05
#23

Tack Aniara14!
Nej Polen eller något annat land förutom Sverige blir det inte. Något som är viktigt för mig är att det är en "känd" klinik, att man kollat upp om den/om man känner någon som op:at sig där, att man går på mer än en konsultation, är det ett normalt pris eller är det ett "för bra för att vara sant" pris, man kan även kolla upp hos IVO m.m om det finns anmärkningar, läsa på om sin op och sin klinik. Har gjort ganska mycket research om några intressanta kliniker plus att jag är med i ett annat forum som bara handlar om plastikoperationer så man kan läsa om andras erfarenheter och diskutera. 🙂

[Devya]
2016-07-03 13:09
#24

#22 Tycker det är lite skrämmande att hon aldrig uppdaterade efter hennes senaste operation… =/

Snowflake_
2016-07-03 20:58
#25

#22 håller med! Och som hon tidigare skrev, bloggen är ju från 2011 eller var det var? Hon kanske har en ny blogg på en ny domän. Vi kan väl försöka hitta den? Så vi får se hur det gick för henne!

Snowflake_
2016-07-03 21:00
#26

#24 skulle det stå! Det jag skrev här ovan var till dig Devya.

Upp till toppen
Annons: