Annons:
Etikettsexualitet
Läst 3991 ggr
Sajmen
2015-12-15 22:01

Gråter vid sex

Jag vet faktiskt inte vilken del av iFokus jag ska vända mig till för att få svar på min fråga, men behöver verkligen hjälp även om jag hamnade fel. Jag är 15 år och miste oskulden med min underbara kille för inte så länge sen, och jag är helt förkrossad. Vad jag vet så är det inte ett vanligt problem jag har, men jag är för tight för min kille. Han är lite längre än 20 cm och ungefär 4 cm bred, fick bara in halva han och redan då grät jag för det gjorde så ont där nere på mig. Han säger att jag kommer bli större där nere ju mer vi ligger med varandra, men har läst så mycke om att man inte blir det, så börjar bli rädd att ja aldrig kommer kunna ligga med han utan att gråta av smärta. Kommer jag växa där nere jag tänker när jag fortfarande är så ung? Blir man större av mer sex? Och om jag inte blir nå större, borde jag låta han träffa andra kvinnor när vi blir äldre (som det serut nu kommer vi hålla ihop i många år till) bara för att få mätta hans sexbehov? Snälla ge mig era klokaste svar, jag behöver verkligen hjälp

Annons:
Honestyisdead
2015-12-15 22:04
#1

Värmer ni upp ordentligt?  Är du riktigt blöt? Det är bra att börja med fingrarna. Ni ska inte stoppa in hans penisar om det gör ont!! Man ska absolut inte gråta av smärta!!

Det blir inte bättre av att han stoppar in den när det gör ont. Tvärt om spänner du dig då. Det kan du tala om för honom. Det kan ta tid för er eftersom han är stor.

Sajmen
2015-12-15 22:18
#2

#1 känns lite skumt att prata om dehär, men ja vi var så att säga "uppvärmda", hade hållt på i minst en timma innan och fingrarna hade varit i några gånger. Tack så jätte jätte mycke för ditt svar, men undrar fortfarande, kommer jag bli större?

Honestyisdead
2015-12-15 22:20
#3

#2 Ja, du är säkert inte för trång. Han är som sagt stor.

Ta det lugnt. Kör bara fingrar ett tag så du kan slappna av.

skogsmurmeldjur
2015-12-15 22:20
#4

Här är några bra länkar. Kort sagt så ska det absolut inte göra ont vid sex och det där att du ska bli större av mer sex är en myt. Om det känns obekvämt att prata om det i forumet så får du gärna PM:a mig med fler frågor eller prata med tillexempel skolsyster eller en ungdomsmottagning.

http://sexperterna.org/din-kropp/fittan/

http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Sexuella-problem/Ont-vid-sex/

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

Maria
2015-12-15 22:23
#5

Du är förmodligen skapad som alla kvinnor. Tänk på att ett barn kan komma fram ut samma "hål"😉

Det är ofta lite svårt och kan vara jobbigt i början så det viktigaste är att vara väldigt försiktig. Man kan ha sex utan att det just behöver vara penetrerande sex. Det är alltid en bra början.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sajmen
2015-12-15 22:25
#6

#4 tack då jätte mycke för länkarna, ska kolla på dom imorrn så kan jag pm:a om jag har nå fler frågor :)

Annons:
Sajmen
2015-12-15 22:26
#7

#3 haha kan tvinga han att köra fingrarna länge innan om det är något som kommer hjälpa c: tack för tipset :3

Sajmen
2015-12-15 22:31
#8

#5 ska tänka på att be han ta det lugnt nästa gång vi är hos varandra, hoppas verkligen det tipset hjälper :)

[postmortum91]
2015-12-15 22:35
#9

Det är ju faktiskt så att vissa killar är för stora och då får de leva med att de faktiskt INTE kan köra in hela. Det ska inte göra ont, han får helt enkelt köra in den så långt som det känns okej för dig.

[Ulvarsdotter]
2015-12-15 22:39
#10

Jag tyckte det gjorde riktigt ont första gången, och även andra. Jag har alltid haft problem med att sätta in tamponger då det känns för mycket, och har dessutom lite torra slemhinnor har jag märkt. Han var dessutom över medel i längd och en bra bit över medel i bredd. Smärtan gick över efter andra gången även om ställningar där man kommer djupt in kunde göra ont - men då var det bara att byta ställning.

Vi använde en hel del glidmedel i början, det är ett bra tips! Även om man är redo kan det ju göra lite ont, men glidmedel gjorde att det blev mer "glattigt" och lättare!

Sedan behöver han ju inte komma in hela vägen för att själv tycka det är skönt (antar jag?) och då får han ju vara försiktig med dig - speciellt i början - och bara komma så djupt in du klarar. Tror absolut inte det är några problem i framtiden. Idag kan jag nästan ibland tycka att min kille allt kan komma lite djupare in än vad han just då gör, medan det i andra ställningar kan kännas lite väl djupt - men inte alls gör ont :)

Sedan tycker jag andra sagt bra saker om att köra med fingrar ett tag osv, men du ska inte behöva vara orolig!

[Ulvarsdotter]
2015-12-15 22:42
#11

Kan tillägga att min kille inte var ända in första gången heller :) (visserligen för att han liksom jag var väldigt nervös och tappade styvheten. Vilket var tur för mig då jag ju hade ont - lagom länge för mig :) )

obstitant
2015-12-15 23:39
#12

Nej, det ska inte göra ont. Det är dessutom så att om man har sex som gör ont upprepade gånger börjar kroppen förknippa "sex" med "ont" vilket kan leda till vaginism som verkligen inte är kul. Ta det väldigt försiktigt, var ordentligt upphetsad, och använd gärna ställningar där du har kontrollen, t.ex. att du sitter ovanpå. Sen kan det vara lite knepigt i början men bli lättare efter några gånger också, men du ska definitivt inte gråta av smärta!

IceTee
2015-12-16 10:29
#13

Var gör det ont?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Aniara14
2015-12-19 00:01
#14

#0 Min grundinställning när det gäller sex är, och har alltid varit, att ingen ska behöva göra nåt som den inte vill, inte gillar, som är smärtsamt och/eller obehagligt osv.

Att gå med på nåt bara för att nån annan vill det är starkt skadligt både fysiskt, psykiskt och känslomässigt. Det ska man absolut inte göra.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Lona
2015-12-19 11:00
#15

Instämmer angående glidmedel. Jag vet inte vad ni använder för preventivmedel men en del p-piller mm kan påverka slemhinnorna och göra att det känns mer/gör ont. Kondom kan också öka friktionen (gör mer ont). Jag menar givetvis inte att ni ska strunta i preventivmedel men att det kan vara värt att fundera över olika alternativ?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

iskogen
2016-11-13 18:25
#16

Just saying: Om en kille/man måste ha sex så mycket att han kan gå till andra för att få det istället för dig är den killen inget att ha. Säger det bara eftersom du undrade om du ska låta honom göra på det viset i framtiden.

[Devya]
2016-11-14 07:32
#17

Kanske du kan vara ovanpå istället? Då har man oftast mera kontroll över situationen och kan bestämma hur lugnt man vill ta det och hur pass mycket man klarar av. Det är något som har fungerat bäst för mig.

pyromanen
2016-11-14 11:42
#18

Håller med #17 Min första pojkvän var också jättestor och det var inte alls lätt i början oavsett att jag var absolut jättekåt och blöt och redo. Det hjälpte att han fick ligga på rygg och lova att ligga absolut still så jag inte behövde vara rädd för att det plötsligt skulle göra ont. Då kunde jag försiktigt försiktigt försöka och bara göra det som funkar utan att göra svinont. Tror det dröjde 3-4 månader innan det blev enbart skönt för mig. Under den tiden hade vi bara penetrerande sex försiktigt då och då och gjorde mest annat. Senare blev det fantastiskt, så tappa inte hoppet! 😊

Pytteliten
2016-11-16 11:50
#19

Jag tycker att denna PIV-fokusering (PIV = penis i vagina) är jättetråkig. Sex är så mycket mer, som ömsesidig njutning och inte minst att man själv njuter av att göra det bra för sin partner! Jag tycker att ni ska göra annat, som att smeka varandra och använda munnen om ni är bekväma med det. Det finns många fördelar med det. T ex att ni inte är beroende av kroppens eget glidmedel då saliv fungerar på samma sätt samt att ni inte behöver tänka på preventivmedel just nu. Fast väljer ni att vara utan måste ni vara säkra på att ha självkontroll nog att inte stoppa in den i stundens hetta 🙂.  Ni kommer också lära er massor om varandras kroppar vilket ni har stor nytta av framöver!

Det blir alldeles säkert bra med tiden, men ta det lugnt nu! 

Kan avslöja att jag och min man ofta "glömmer" att stoppa in den!!!

Upp till toppen
Annons: