Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 3727 ggr
wilmis0e
12/15/15, 7:34 PM

akut fråga

Har ganska långa blygläppar och tycker det är hemskt jobbigt att se dem i trosorna. Det blir licksom en neråt dipp och imorgon har jag bad med hela min klass som kan vara rätt dömmande gällande kroppar. Egentligen vill jag inte bada för jag skäms så mycket över alla ställen på min kropp men min familj tvingar mig. Något tips hur jag ska göra med bikini underdelen för att det inte ska synas?

Annons:
Aleya
12/15/15, 7:38 PM
#1

Varför tror du att någon ska kolla dig i skrevet?
Har någon kollat dig innan vid bad och sagt något?

Om inte så lär du inte behöva oroa dig. För det är knappast någon som kommer stå och stirra och säga: Vilka blygdläppar du har.

Aldrig hört något sådant.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Udoon]
12/15/15, 7:43 PM
#2

Inte så mycket att göra tyvärr.  Har man inte stora besvär vid sex eller liknande så får man vänta tills man är tillräckligt gammal för att göra skönhetsoperation där nere. Väldigt synd att du mår dåligt över din kropp, kroppar kan se ut på så många olika vis och alla är lika fina. Rekomenderar dig att titta på Everyday Bodies-projektet, det hjälpte mig mycket med att må bättre över min kropp iallafall🙂

Men resten av dom som är där lär ha fullt upp med att bada (eller skämmas över sina egna kroppar) så ingen lär märka någonting, det är ju ingen som går och tittar en mellan benen. Det finns ju annars bikinis med kort kjol ihop med trosdelen, om man vill ha något mer täckande.

Gaara
12/15/15, 8:10 PM
#3

Alla ser vi olika ut nedtill och det är väldigt vanligt att man till och med har olika långa blygdläppar osv. Tror du är den enda som kommer märka det där. :) Försök ta det lugnt. Mina yttre blygdläppar ser väl varken korta eller långa ut skulle jag påstå i alla fall. Däremot så är ena inre blygdläppen sjukt mycket längre än den andra om jag drar ut dem i full längd. XD

[Daisy-Moa-Elsa]
12/15/15, 8:22 PM
#4

Trots min ålder, känner jag mig kanske okunnig men varför skulle någon se dina blygdläppar genom din bikini/ baddräkt?

I och med din fråga väljer jag att anta att du är ganska ung.. och därmed osäker på din kropp. Men en sak som borde göra dig ganska säker via gooogle ellerr vilken sökmotor du väljer, I dessa  internettider är hur olika vi kvinnor ser ut. ”I whish” jag hade haft tillgångnen till internet idag i mina tonår. För vet du TS, jag tror du är så kalasperfekt skapad som alla kvinnor på våran jord är

Officielle
12/15/15, 8:26 PM
#5

Det kanske syns mindre om du har en trosa med mönster. Tycker dock inte att du ska skämmas eller så, alla ser olika ut och alla är perfekta. 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[xMondSy]
12/15/15, 8:27 PM
#6

Ha ett par korta idrottsbyxor. Jag hade alltid det då jag skämdes över mina lår då jag alltid varit kraftigare av mig hela livet.

Annons:
Rainee
12/15/15, 8:27 PM
#7

Finns det inte bikiniunderdelar med "inlägg" i typ, så att det inte bildas den där "cameltoe-en"? Kanske lite sent nu att köpa en helt ny underdel, men för framtida användande kanske det skulle vara något? :)

[Daisy-Moa-Elsa]
12/15/15, 8:33 PM
#8

# 7 men snälla nån ska vi kvinnor förneka hur vi ser ut?  Du stödjer fördömmandet av hur kvinnor är fysiskt skapade och att vi bör dölja det. Varför? Du har en fitta som ser ut som den ser ut… I din värld en "cameltoe"… varför ska vi dölja det… för vem och för vad? Och till sist varför är det "fult"?

Rainee
12/15/15, 8:48 PM
#9

#8 Ta det lugnt, det är ingen som förnekar hur vi ser ut här och ingen som säger att det är fult. Även om det skulle vara det bästa, så har många svårt att tycka om alla sina kroppsdelar, speciellt i tonåren då många och även en själv är väldigt dömande. Och nej, jag stödjer inget fördömmande av hur kvinnor är skapta, lägg av med det där skitsnacket. Självklart skulle det bästa vara för ts om hon kunde acceptera och älska sig själv, men nu var inte det vad ts frågade efter. Jag påpekar endast att såna finns, jag säger INTE att det är något fel på ts.

[Daisy-Moa-Elsa]
12/15/15, 9:34 PM
#10

#  9 ta det lugnt?  Har du ens läst dina egna trådar?  Hur gammal är du? Alla kan ge råd men att ge förtroende och tro på sig själv är en annan sak

Och till din slutkommentar om vad TS efterfrågade som de fakto är av dig fördommande av mitt inlägg "Något tips hur jag ska göra med bikini underdelen för att det inte ska synas?"

Vad ger du TS för tips på det? Med "det" utgår jag ifrån att TS blygläppar inte ska synas?

TS… utifrån flera väninnors diskussioner genom åren tror jag jag är helt normalt onomarl… för vad är normen?

Rainee
12/15/15, 9:46 PM
#11

#10 Ja, jag tycker att du ska ta det lugnt, du överreagerar. Jag gav ett tips, jag säger inte att blygdläppar som syns är något fult och det var ingenstans riktad mot att nedvärdera en kvinnas kropp, utan det är du som tolkar det på det sättet. Sen är min ålder helt oväsentlig.

Denna kommentar har tagits bort.
Rainee
12/15/15, 9:57 PM
#13

#12 Okej, så jag får inte ge andra råd för att jag själv har problem? 

Sen var inte min mening att få ts att känna sig sämre med sin kropp. Snälla förstå, att det var inte min mening alls, jag kom och tänka på att det fanns sådana så jag skrev det bara. Mer än så var det inte.

Annons:
Aleya
12/16/15, 5:43 AM
#14

#12 får får du. Men du verkar själv ha så stora problem med din kropp att jag tycker det rimmar otroligt dåligt att ge andra råd. Du kanske borde tänka hur du skriver saker.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Daisy-Moa-Elsa]
12/16/15, 6:38 PM
#15

#11 nej din ålder är inte helt oväsentligt. Vet du varför? För som ung kvinna är man mer osäker om sig, sin kropp och sin kvinnlighet och många av de unga kvinnor jag möter tycker att deras kroppar är ”fel”. Dina svar gjuter olja på vattnet.

I övrigt orkar jag inte ens kommentera dig utan kan bara hålla med vad Aleya skriver i inlägg # 12 och  # 14.

TS jag hoppas din baddag gick bra.

Sweelin
12/17/15, 3:15 PM
#16

Jag skulle nog inte heller vilja att hela min springa där nere syntes under bikinin… Precis som att jag inte vill att mina bröstvårtor syns. Är man osäker och tycker att ens kropp är fel för det? Jag tror inte heller att män vill att deras snoppar är som avgjutna under badbyxorna. Är man ung tjej som tycker att det är väldigt jobbigt så är det ett väldigt enkelt knep att ha ett inlägg, mönstrade badbyxor eller så, istället för operationer och känna ångest en hel dag. Då är väl kroppsbehåring och bröstfixering ett större problem? Det är dock vanligt med alla slags storlekar på blygdläpparna 🙂

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Em_
12/17/15, 4:38 PM
#17

Jag brukar ha bikinitrosor och badshorts för killar. Jag är nöjd med min kropp men vill inte visa varenda liten detalj offentligt.


Rainee
12/17/15, 5:27 PM
#18

Suck.. Jag orkar inte ens säga emot, det blir att vad man än säger så vrider ni och vänder på det hela. Jag har inte särskilt jättestora kroppskomplex alls, visst några saker men om jag har det så spelar det väl ingen roll om jag ger råd till någon annan för det? Ärligt talat, att ni ens skäller på mig för att jag ger någon annan ett tips och sedan säger att det får jag inte göra för att jag själv har kroppskomplex? Förstår mig inte alls på den logiken. Jag har inte sagt något som i över huvud taget var riktat som något elakt. Som #16 och #17 säger, så skulle jag inte heller vilja att mina blygdläppar syntes, men det betyder ju inte att jag skäms bara för det. Försöker att förklara att jag inte menade något illa, utav gav bara ett tips som ploppade upp i huvudet, men det verkar ju inte gå in.

Vanja
12/19/15, 12:05 AM
#19

Badbyxor löser ditt problem helt klart, sådana som killar använder. Går ju att köpa i fina fäger eller med möster eller så :) Och sen en bikiniöverdel på det. Riktigt fint

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Devya]
12/19/15, 7:20 AM
#20

Så… endast de som inte har några kroppskomplex överhuvudtaget får skriva?

Jag skulle vilja träffa den människa som inte har några komplex och denna människa bör ej använda make up, fina kläder, aldrig fixa håret osv, åtminstone inte på några sätt försöka förbättra sitt utseende, för det kan väl annars inte vara annat än att man har kroppskomplex om man försöker göra sig finare än vad man är, eller? =/

Ursäkta, men ni kanske borde tänka er för innan ni hoppar på Rainee. Tror ni att det får människor att må bättre kanske? Alltså inte undra att människor har komplex för det ena och det andra med en sådan här negativ stämning. Kanske dags att tona ner lite och låt alla får säga sina åsikter, även om de är dåliga eller ej men hacka inte ner på personen. Jag ser det här som ett stort personligt påhopp då ni hoppar på Rainee på basen av vad hon har skrivit tidigare om sin kropp.  

Jag måste sen säga att jag själv vill inte visa för min omgivning hur min fitta är formad. Nej, tack. Jag försöker dölja visa områden om jag ska ute på stranden men det är ju inte för att jag har komplex för min kropp (även om jag inte är särskilt nöjd med alla mina skavanker). Jag vill bara inte att andra än min kille ska se hu jag ser ut där nere.

Ts kunde dock jobba mer på sin självkänsla och förstå att vi alla ser olika ut. MEN, det här kanske kommer först mycket senare I livet. Jag vet att jag hade mycket mera komplex I tonåren än vad jag har nu. Det går oftast över utan att man behöver prata med någon eller få råd från människor på nätet. Det är vanligt att man i tonåren får lite lustiga komplex.

Annons:
Rainee
12/20/15, 5:14 PM
#21

#20 Tack! Håller fullständigt med dig.

Upp till toppen
Annons: