Annons:
Etikettsingellivet
Läst 1946 ggr
Anonym
Anonym
2015-11-16 10:12

Klängig

Hur klängig är det okej att vara på någon man inte är ihop med? Jag är beroende av fysisk närhet från folk som jag gillar väldigt mycket (oftast min bästa vän), tror det beror på att mina föräldrar aldrig kramade mig eller något när jag var mindre. Vill alltid kramas med vänner, luta huvudet mot deras axel när vi sitter bredvid varandra eller ligga i deras knä.

Annons:
Idis ida-maria
2015-11-16 10:23
#1

Jag och mina vänner är hur klängiga som helst på varandra

Gaara
2015-11-16 11:18
#2

Det är väl individuellt och tycker dina vänner att det är okej så finns det ju inget fel i det. Själv har jag inte heller fått många kramar av mina föräldrar under uppväxten. Fast det kanske var jag själv som slutade tidigt med det. Jag har ju varit tvärt om, håller mig en bit ifrån mina vänner. Är inte förrän efter gymnasiet som jag började med att krama vänner när man träffade varandra. Innan var det bara mina vänner som kramade varandra och jag fattade aldrig vad de höll på med. ;) Däremot så har jag svårt för att släppa taget om folk jag gillar, men inte att jag måste ta på dem fysiskt. Däremot så är jag "klängig" på min pojkvän, men han är likadan tillbaka så det är ju bara bra. :)

Scorpio97
2015-11-16 14:09
#3

Det beror ju på hur dina kompisar är. Jag kan absolut krama mina kompisar när vi träffas/ska skiljas, men jag skulle bli väldigt obekväm om dom skulle vara på mig hela tiden. Jag är helt enkelt en person som är väldigt ofysisk, och har en stor "personlig bubbla". Det spelar ingen roll hur mycket jag gillar en person, jag klarar inte av för mycket fysisk närhet.

Men är dina vänner lika som dig, så är det ju inga problem. Det finns liksom inga regler som säger att såhär klängig får man vara i en kompisrelation, utan det beror ju på hur man är och hur kompisen är. Man får väl kolla hur folk reagerar, eller fråga vad dom tycker.


//Jessie

Fenix_Chicci
2015-11-17 20:32
#4

Det är ju jätteindividuellt och det bästa är nog helt enkelt att fråga kompisen.  Jag kramar alltid mina vänner när vi ses, går i armkrok, kan luta huvudet mot axel, massera varandra om har några som jag pussar på munnen ibland när vi säger hejdå. Men sen har jag vissa vänner som jag aldrig tar i öht, för att de inte är sådana som personer.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Ravynsfair
2015-11-18 02:12
#5

Som  de andra säger, det är väldigt individuellt. 
Jag blev heller "aldrig" kramad osv som barn men lider inte av det, gillar inte närhet särskilt mycket men är okej med ett par nära  vänner som är "klänginga". 
Jag är trygg med dem och vill de ha närhet, ptja, då får de väl det. 
När vi sover över hos varandra ligger vi tätt ihopslingrade t.ex, hahaha 😃

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

farvendal
2015-11-18 10:56
#6

Om den andra personen vet att det bara handlar om vänskap och är okej med att du är klängig, så ser jag inte problemet.

Jag är sådär mot vissa av mina killkompisar. Jag gillar närhet, fysisk kontakt och uppmärksamhet. Så jag kan lägga armen om dem, lägga benen i deras knä, luta mig mot dem,, peta på, kittla och vara en allmänt dryg retsticka. Krama brukar jag dock inte göra mer än när man säger hej och hejdå. 

De gör likadant mot mig. Man märker vilka som uppskattar det. 

Ska väl erkänna att det har lett till problem en gång dock..

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Annons:
Kalli
2015-11-18 22:48
#7

Så klängig som den andra personen känner sig bekväm med.

Upp till toppen
Annons: