Annons:
Etikettklimakteriet
Läst 3674 ggr
Åsa S
11/15/15, 9:11 AM

Svårt att kissa, klimakterieproblem?

Har senaste halvåret upplevt att jag fått svårt att kissa precis när mensen slutat det kan vara helt stopp hur kissnödig jag än varit men har ofta kommit igång efter att man rört på sig ett tag men i fredags gick det så illa så jag var tvungen åka till akuten för att tömma blåsan och ska nu ha kateter i 1v. Trodde att det kunde vara klimakteriet som gav alla konstiga saker som händer för min mens kommer sällan nu och jag har även haft värmevallningar ibland. Man hittar väldigt lite ifall man söker på nätet och problemet att man inte kan kissa alls, man hittar mest att det kan vara prostataproblem eller att det är normalt när man är gravid men jag är varken gravid eller man, utan en kvinna på 44år som i övrigt känner sig superfrisk har inga smärtor ingen feber inga problem med blodtryck etc. Nån som varit med om nått liknande?

Annons:
Maria
11/15/15, 9:16 AM
#1

Jag har kommit över klimakteriet numera och känner inte igen mig.

Vad sa läkarna till dig? Hade de någon förklaring till vad som skett?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
11/15/15, 9:19 AM
#2

De skulle skriva en remiss för vidare utredning men man börjar ju undra vad det kan vara för läkaren såg ut som ett frågetecken när jag sa att det bara var 1-2dagar efter mensen varit som jag haft problem annars har jag mått superbra och har kunnat kissa.

Maria
11/15/15, 9:23 AM
#3

Bra att du ska utredas. Då hittar förhoppningsvis vad som felas.

Att googla och höra andras åsikter är intressant men man ska nog ta det med en nypa salt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
12/7/15, 1:07 PM
#4

Vet nu att det var mitt myom som växt lite och trycker mot blåsan ibland den växer ju och krymper beroende på hormonläget så det kan ju vara bergochdalbanorna i hormonerna som ställt till det. Ska tillbaka på återbesök om 3mån för att se om de ska åtgärda nått, myom brukar ju försvinna när man kommer in i klimakteriet så förhoppningsvis måste inget göras och allt fixar sig när östrogennivåerna minskar.

Åsa S
5/10/16, 9:32 AM
#5

Uppdatering det var inget myom utan en cysta på en av äggstockarna som hann bli 10x16cm innan jag kom till rätt läkare som bokade in mig på operation och det krävdes en rätt stor operation eftersom cystor måste tas ut hela.

Upp till toppen
Annons: