Annons:
Etikettsingellivet
Läst 3158 ggr
[efrjo567]
2015-11-08 16:05

Hur ska jag hitta en tjej

Jag är en kille på snart 26 år. Jag vill gärna gå på dejt med en tjej som aldrig har varit ihop med en kille. Hur ska hittar en tjej som är det.

Annons:
MelodyX
2015-11-08 16:06
#1

Varför är det viktigt att hon aldrig varit tillsammans med någon? Vet inte, dejtingsidor och specifiera vad du söker kanske…

Lizelda
2015-11-08 16:11
#2

Är det noga att hon bara varit ihop med tjejer eller inte varit ihop med någon alls?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Kerstinfalk
2015-11-08 16:11
#3

De tjejerna finns faktiskt. Men jag tror att de flesta tjejer tycker att deras tidigare relationer tillhör det förflutna. Tror du kommer ha större framgång hos kvinnor i fall du skippar det där specifika kravet. För det förflutna är omöjligt att ändra på.

Dessutom så kan du missa ditt livs största kärlek i fall du utesluter att träffa någon på grund av en gammal flört de hade under högstadiet.

Joppo
2015-11-08 16:25
#4

Om vi bortser från att ditt krav antagligen kommer att skrämma bort många kvinnor*, så skulle du nog kunna hitta en dylik kvinna inom någon starkt religiös organisation. Exempelvis finns det en del kristna människor inte har sex innan de gift. Men de växer nog inte på träd direkt…

Varför är det så viktigt att kvinnan inte hängt ut med nån snubbe innan ni träffats? 

* Eftersom det i vår kulturella kontext kommer upplevas som märkligt och lite creepy.

[Devya]
2015-11-08 16:55
#5

Varför vill du ha en tjej som aldrig har haft en partner tidigare? 

De flesta har bagage, det kommer man inte ifrån, så det kan minsann bli lite svårt för dig att hitta en tjej som aldrig har haft ett förhållande tidigare, även om det inte är omöjligt.

Om det är det enda kravet du har, och personlighet inte betyder något alls, så är det kanske inte lika svårt. Sen är dock frågan, vilken normal tjej skulle vilja ha en kille som fokuserar sig enbart på att skaffa en tjej som inte har haft ett förhållande tidigare?

[Daisy-Moa-Elsa]
2015-11-08 17:14
#6

TS du gör mig mörkrädd 2015. Vad erbjuder du själv, total avhållsamhet från kvinnor? Eller varför har du krav på att "din" kvinna inte ENS ska haft en dejt med en man…ursäkta men du för f*# 26 år

Om du hade skrivit att du är en 26-årig man som aldrig haft en dejt eller fysisk kontakt med en kvinna hade jag kunnat förstå dig. Men nu gör du det inte utan har ett krav på en kvinna som du själv utifrån ditt eget inlägg inte uppfyller

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Ebolaa
2015-11-08 19:33
#8

Men jisses vad ni alla ratar TS inlägg.. Det är inte konstigt att TS förmodligen vill möta en kvinna utan erfarenhet eftersom han själv inte har erfarenhet på området, och antagligen vill utforska relationer tillsammans med någon som också är helt grön på området. Så att de båda är på samma nivå..

Men TS #0, det är inget fel med att inte ha några erfarenheter, det är inget att skämmas över. Du behöver dock vara sann mot dig själv och alltid vara dig själv, då har ni goda förutsättningar. Då kan du se om du passar tillsammans med personen i fråga och samma sak för den andre..

Är det för att du inte vill bli jämförd med någon annan som du inte vill att personen ska ha några erfarenheter eller är det för att du vill att ni ska var på precis samma nivå  gällande relationer? För det är faktiskt något positivt att ha erfarenheter av relationer, för då vet hon ju i större utsträckning vad hon vill och vad hon behöver och vad hon inte vill ha eller inte bhöver. Hänger du med ? ;)

Alla relationer är ju olika och har sina skavanker, så varje relation är en lärdom som man tar med sig in i nästa relation. Så, försök tänk om lite vad gäller den punkten, då kommer du ha mycket större möjligheter att finna en person "där ute"..

Lycka till :)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

[efrjo567]
2015-11-08 19:41
#9

Om hon har varit ihop med tjejer kan det nog gå bra. Det är mest för att tycker det känns pinsamt gå på dejt med en tjej som har varit ihop med flera stycken för då blir jag så blyg. Sen skulle det nog kännas bättre för mig om hon inte hade varit ihop någon alls.

Jag känner inte till dejtsidor så mycket har någon ett bra förslag på en sida skulle kunna passa? Sen är inte jag så förtjust i att chatt tycker bättre om träffa en personer, promenader eller hitta på något att göra ett tag.

Ebolaa
2015-11-08 20:06
#10

#9 Okej, men försök att inte tro att någon kommer jämföra dig med någon annan. Då behöver du nog enetligen lägga lite tid på att bättra på din självkänsla. Om någon kommer emd på dejt med dig så är hon ju där för att hon är nyfiken på just dig. Och om hon mot förmodan skulle jämföra dig med andra då har ju hon bilden av en viss kille i sitt huvud som inte passar in på den du är. Och så kan det också vara ibland, att man går på en dejt med någon som antingen du aldrig skulle se dig med, preciss som det kan vara såför någon annan.

Det finns hur många dejtingsidor som helst, det är nog bara att googla och gå in och kika vad du tycker själv. Men jag skulle nästan tro att du i så fall behöver skriva ut att du är väldigt oerfaren och gärna skulle se någon som inte heller har så mycket erfaren och som också är lite blyg. Personligen skulle jag aldrig hänvisa någon till dejtingsidor, eftersom de är vääldigt ytliga.

Hur skulle det vara om du utgår ifrån dina egna intressen och försöker göra saker ute med andra istllet? Då har du ju isåfall någonting gemensamt med de kvinnor du träffar, plus att ni har någonting mer naturligt att prata om. Där skulle du bara sedan kunna fråga henne om hon var intresserad att ses någongång utanför själva "intresset". Det rimmar nog bättre med ditt uttalande om att du ska få htta på något, istället för att sitta på en stel dejt med mycket förväntingar…

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: