Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 14824 ggr
Anonym
Anonym
2015-07-31 12:04

Min man gjorde mig illa.

Ja, inatt hände det igen. Vi låg och mös som vi ofta gör, när han ville ha sex. jag gillar att ha sex med honom så där ligger inte problemet. Det ligger i att han på något sätt tappar kontrollen för att det är "så skönt". Mitt i akten så kan han flämta fram att han vill ha analsex, även om jag säger nej och försöker gör motstånd så håller han ner mig och stoppar in den där ändå. det gör jättejätte ont, jag gråter och försöker skrika men han bara fortsätter. Tills han är klar. 

Och idag står jag här vid datorn, kan inte sitta ner. Det blöder om vartannat och gör jätteont, sist tog det säkert en månad innan jag kände att jag kunde fungera normalt. 

Han säger att han inte kan rå för det, att han hamnar i någon form av trans. Jag vet inte hur jag ska göra, 49 gånger av 50 så har vi helt nomalt och underbart sex. Och han skadar mig aldrig annars, har aldrig lagt en hand på mig. 
Jag vet inte vad jag ska göra, jag är pytteliten på 61 kg, jämfört med hans 110 kg. Mestadels muskler. Jag har inte en chans. 

Några råd?

Annons:
Maria
2015-07-31 12:08
#1

Det är ju ett övergrepp han utsätter dig för.

Du måste förklara för honom att det han gör är ett grovt brott och inte alls acceptabelt.

Du kan faktiskt skadas ordentligt och en sådan kille går ju knappast all leva med som inte kan se att ens partner får ont, lider är ledsen osv…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
Kalli
2015-07-31 12:11
#3

Vad du ska göra? Det han ska göra är att söka hjälp, nu. Tills dess att han löst sitt problem bör han inte försätta sig själv i situationer där han förlorar kontrollen.

Gronstedt
2015-07-31 12:15
#4

För det första så ska du inte tro på att han inte "kan" hejda sig. Det skulle han visst kunna, om han bara ville. Varken män eller kvinnor inte viljelösa slavar under sin sexdrift, även om vissa gärna vill framstå som det för att slippa ta ansvar för sitt agerande. Han väljer att göra detta för att han tycker att hans egen tillfredsställelse är så viktig att han gärna skadar dig för att tillfredsställa sig själv. 

Enligt sin egen utsago har han en mental sjukdom som gör att han inte kan kontrollera sina handlingar. Har han sökt hjälp för den? Har han ansökt om att placeras under godmansskap, eftersom han inte är tillräknelig? Annars tror knappast ens själv på vad han säger.

Hur agerar han nu, när han ser hur illa han har skadat dig? Har han skjutsat dig till läkare till exempel? Är han förkrossad över att han har utsatt dig för en brutal våldtäkt och orsakat allvarlig personskada?

Bortsett från allt annat skulle jag rekommendera dig att söka läkare, både för att få skadorna dokumenterade och för att det finns risk för allvarliga följdskador om du inte får vård.

obstitant
2015-07-31 12:16
#5

Det är våldtäkt och man bör kalla saker vid deras rätta namn.

Att du säger ja till vissa saker spelar ingen roll, du säger nej, han håller fast dig och tvingar dig och skadar dig fast du skriker och gråter. Det är inte ok någonstans, det är som #1 säger ett grovt brott. Våldtäkt.

Be honom söka hjälp. Om han tycker det är svårt kan han ringa Preventell, hjälplinjen för oönskad sexualitet, 020-667788 och börja där. Om han inte är beredd att ens försöka göra något åt det faktum att han ibland förvandlas till en våldtäktsman som skadar den han säger sig älska, utan tycker det räcker med att "jag kan inte rå för det" vet jag ärligt talat inte om han är så snäll egentligen.

Fingerprints
2015-07-31 12:17
#6

Jag förstår att du älskar din man men det du behöver tänka på är att det han gör mot dig är något som är olagligt. Det är framförallt något som skadar dig, både fysiskt och psykiskt. Det klassas som våldtäkt. Jag vet inte hur mycket jag personligen tror på att han inte kan kontrollera det men om du gör det så respekterar jag det och i så fall behöver han ju hjälp på något sätt. Psykiskt.
Du gråter, skriker och försöker komma loss men han kommer ändå inte ur sin så kallade trans?!  Usch, jag blir arg. Blir inte du arg? Han behöver hjälp. Du behöver hjälp.  Jag undrar dessutom lite över hur han inte kan ha gjort något åt det här? Om det har hänt flera gånger och om han nu ångrar sig och inte kan kontrollera det, varför gör han inte något åt det? Varför riskerar han att det kan hända igen? 

Personligen hade jag stuckit, förstår om du inte vill höra det, men jag hade inte känt mig respekterad eller trygg. Jag hade känt mig kränkt och rädd. Om du verkligen vill stanna och lösa det här… be honom söka hjälp.

Regnbåge

Annons:
obstitant
2015-07-31 12:18
#7

Håller också med #4. Sök vård, du är skadad och det kan få konsekvenser på sikt. Du kan också behöva prata med någon om de väldigt brutala Våldtäkter du har utsatts för.

Kalli
2015-07-31 12:19
#8

Och jag kan påpeka att mitt inlägg var ett försök att sansad. Egentligen vill jag skriva, vad fan är det för fel på folk! Det är möjligt att han förlorar kontrollen, även om jag personligen är mer inne på Gronstedts linje . Men även om det bara händer 1 gång av 50 så händer det ju, och det fortsätter hända. En normalt funtat människa nöjer sig väl inte med att rycka på axlarna när han våldtar sin fru och fortsätter att våldta sin fru utan att söka hjälp.

Skogsraah
2015-07-31 12:21
#9

Men fyfan. Lämna äcklet!! Det där är INTE okej. Tappar kontrollen?! Ursäkta mig, men han är ett svin. Sådär gör man inte - oavsett. Det där är oförlåtligt. Våldtäkt. Ta dig ur den relationen. Helt oväsentligt hur han beter sig i övrigt.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Honestyisdead
2015-07-31 12:22
#10

Det spelar ingen roll hur sällan det händer. Det är olagligt och han skadar dig. Har du otur kan du få problem med att hålla inne avföringen för all framtid när han tvingar sig på dig

Lägg något du kan skydda dig med i närheten av var ni brukar ha sex om du inte lämnar honom. Tex en penna i benet borde få honom att tänka på annat. 

Det är inte okej någon stans.

Anonym
Anonym
2015-07-31 12:22
#11

Tack för alla svar. 
Nej efteråt så somnade han och nu är han på jobbet. I julas hände det två gånger på en vecka. Då fick jag uppsöka läkare, men det fanns inte mycket dom kunde göra. de behövde inte sys eller så. 
Det händer nästan varje gång han är full, så då vill jag inte ha sex med honom, men han brukar hålla ner mig och göra lite som han vill ändå. Man skulle kunna säga att jag är van. Men just det här med analsex mot min vilja gör så fruktansvärt ont. När han tvingar mig till vanligt sex brukar jag bara blunda och hoppas att det snart är över, men det funkar inte vid analt. Jag skriker och kämpar och gråter, ibland håller han ner mitt huvud mot madrassen eller kudden för att han "inte orkar höra mitt gnäll". 

Jag har sagt att jag vill att han söker hjälp. Men han bortförklarar sig och menar att det inte kommer hända igen. En gång på fyllan berättade han för mig att han finner det extremt tändande att jag inte vill. men det har han såklart inte erkänt efter det. Och jag vet inte på hur många sätt jag kan förklara för honom att jag blir otroligt sårad av det, både fysiskt och psykiskt. Han lyssnar inte, då i julans funderade jag på att ringa polisen. Men jag är rädd för vad min man kan göra om jag skulle göra det, någon gång på fyllan har han hotat med att "knulla mig till jag dör" om jag skulle få för mig att berätta för någon. 

finns det inget medel man kan ta så att det känns mindre?

obstitant
2015-07-31 12:24
#12

Gå.

Nu.

Maria
2015-07-31 12:26
#13

#11 Men herregud människa. Läs igenom din egen text i denna tråden så måste du inse att det här är riktigt grovt.

Han våldtar dig ju regelbundet.

Du måste anmäla och lämna honom snarast.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
obstitant
2015-07-31 12:27
#14

Alltså egentligen ska du polisanmäla honom för våldtäkt, misshandel och hot, men det viktigaste är att du går. Utsätt inte dig själv för honom, det är farligt.  Ring gärna Kvinnofridslinjen 020-505050 för stöd.

Anonym
Anonym
2015-07-31 12:28
#15

Men jag måste tänka på våra barn, de vet inte om det här och kommer förmodligen inte tro mig om jag berättade det för dom. Den ena är 14 och den andra 15. 
Jag är rådvill, jag vill bara att det inte ska göra ont längre.

Vanja
2015-07-31 12:30
#16

Åh herregud, jag mår så fruktansvärt dåligt när jag läser dina inlägg, du måste börja någonstans och att börja med att ringa kvinnofridslinjen när han inte är hemma kanske är en bra start?
Du måste ta dig ur de här,

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Maria
2015-07-31 12:31
#17

#15 Ta barnen med dig och flytta. Säg som det är att han gör dig illa när de inte ser. Du behöver inte gå in på detaljer.

Kontakta någon kvinnojour som #14 skriver.

Med tanke på att ni har så stora barn gissar jag att detta förekommit i flera år dessutom. Attans karl.😡

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

obstitant
2015-07-31 12:32
#18

Min gissning är att de har en aning redan. Men de behöver inte veta alla detaljer. Och det är definitivt ingen anledning för dig att stanna hos en våldtäktsman som erkänt att han njuter av att våldta dig brutalt.

Fingerprints
2015-07-31 12:33
#19

Efter ditt tillägg har jag bara ett svar och det är att du måste finna modet till att dra. Lämna honom och helst vill jag att du vågar polisanmäla. Ditt första inlägg handlade om att din man ibland går alldeles för långt under sex, ditt senaste handlar om både psykiskt och fysiskt våld, återkommande Våldtäkter och hot. 

Du behöver hjälp, han behöver inte hjälp, han behöver låsas in. Han har lurat i dig att han inte kan kontrollera det här, jag kan berätta för dig med 100% säkerhet att han kan det.  Jag började gråta av ditt senaste inlägg för att jag blir så himla ledsen för att du (och många andra) genomlider sånt här men ändå stannar och blir lurade att han är ett offer som inte kan kontrollera det. Han kan det! Jag lovar. Och hade han inte kunnat det och varit en bra människa så hade han tagit hjälp för länge sedan och gjort allt för att se till att inte råka utsätta dig för något liknande igen.

Du lever bara en gång.Lägg inte din tid på att bli plågad, kränkt, nedtryckt och tvingad till saker du inte vill. Lägg inte din tid och tro på att du kan hjälpa honom att förändra sig. Du förtjänar inte det här.

Regnbåge

Fingerprints
2015-07-31 12:34
#20

Tror inte att du stannar för dina barns skull, jag lovar att om dina barn hade vetat hela historien så hade de velat, mer än något annat att du skulle gå.

Regnbåge

Annons:
Honestyisdead
2015-07-31 12:36
#21

LÄMNA HONOM NU!!!

Anonym
Anonym
2015-07-31 12:38
#22

#17 vi har varit tillsammans i 20 år, det började inte förän efter ungefär tre år. och då var det kanske en gång om året , sen eskalerade det när jag vart gravid, då hade jag inte orken att kämpa emot. Men nu på senare tid så är det kanske var tredje månad som jag måste ha analt. Vanligt sex måste jag ha varje helg, även om jag inte vill. Ibland vill jag såklart, eller låter honom tro det iaf. det är lättare att spela med än att kämpa. 

Jag tror inte barnen vet, utåt sett är han genomsnäll, räddar kattungar ur träd och hjälper grannarna med allt möjligt.  Jag är rädd för vad människor kommer att tycka om mig. rädd för att alla tror att jag ljuger. jag är rädd helt enkelt. tänk om han tar mina barn på hans sida. Nej usch hemska tanke, jag älskar mina barn mer än allt annat på denna jord. och bara tanken på att de kanske skulle vända sig emot mig får mig att gråta

Gronstedt
2015-07-31 12:40
#23

#15: Du kan vara säker på att dina barn vet mer än du tror. De ser hur ni två agerar mot varandra och du kan vara övertygad om att de lär sig av det. Dina barn mår inte bra av att växa upp i ett misshandelsförhållande. De mår inte bra av att uppfostras till att män ska vara stora och starka och göra som de vill med kvinnor som ska vara små och söta och tycka om att få stryk. De mår inte bra av att lära sig att våldtäkt och straffknull är det rätta sättet att hantera intima situationer. De mår inte bra av att se sin mamma stå gråtande vid datorn, våldtagen sönder och samman så att hon inte kan sitta, medan deras pappa belåten och tillfredsställd njuter av åsynen.

Vad säger du när din dotter lever med en sådan man och säger till dig att hon har förtjänat det? Vad säger du när din son gör så mot sina flickvänner och skryter med hur roligt det är? Det är vad som kommer att hända om ännu en generation får lära sig att det är så här det ska gå till.

Det är svårt att lämna en relation, men det du skrivit längre ned är så mycket värre än det du skrev i #0. Du behöver inte i första hand berätta för barnen vad som händer, det är inte det primära. Men sök hjälp att ta dig ur detta! 

EDIT: Och att ta barnen ur detta!

Gronstedt
2015-07-31 12:42
#24

#22: Det är därför du måste få skadorna dokumenterade varenda gång! Vartenda blåmärke, varenda bristning, är bevis som ger dig trovärdighet.

Anonym
Anonym
2015-07-31 12:44
#25

Jag kanske ska åka in då? 
Så de kan dokumentera iallafall denna gång. Men i julas sa jag till dom att jag var med på det. Men att det gick lite överstyr. Vågar jag berätta sanningen denna gång? 
Jag vet inte om jag vågar.

Fingerprints
2015-07-31 12:45
#26

Fina du, var inte rädd för vad andra tycker. Den du borde vara rädd för är honom men framförallt så är det han som borde vara rädd för vad andra kommer tycka. Det är han som borde skämmas, inte du. 
Dina barn vill inte att du gör det här för deras skull. Jag tycker att de förtjänar sanningen och du kan inte anta att de inte kommer tro dig. De älskar dig också och vill att du ska ha det bra. Det kommer säkerligen vara svårt för dem att ta in från början men de kommer tro dig när de fått smälta det lite. Det finns ingen anledning för dig att ljuga om det här. Dina barn vill inte att du ska utsättas för det här, det lovar jag. Du gör dem ingen tjänst genom att stanna.

Regnbåge

Maria
2015-07-31 12:45
#27

#25 Det är klart du ska berätta sanningen.

Du skyddar inte dina barn med att hålla tyst utan snarare tvärtom.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[WickedAlly]
2015-07-31 12:46
#28

#15 Jag har varit det där barnet. Man förstår när något är galet mellan mamma och pappa, tro mig. 

Jag var 16 år när jag ringde och polisanmälde min egen far, det är det bästa jag gjort i hela mitt liv.

Loris M
2015-07-31 12:46
#29

Hoppas innerligt att du inser hur fel och sjukt det här är när du läst alla kommentarer en gång till, inklusive dina egna. Du skriver i #0 att 49 gånger av 50 gånger har ni vanlig och underbar sex. Men det stämmer ju inte! Det som har blivit vanligt och normalt för dig är sex som inte gör ont. När du bara kan blunda och få det överstökat. Det är inte sunt! Det är vad han fått dig att tro, att det här är normalt. Lämna honom!!

Anonym
Anonym
2015-07-31 12:48
#30

Nej, jag tror jag stannar hemma, kanske nästa gång. Nu kommer snart min man hem, jag ska prata med honom då och säga att jag kommer polisanmäla om han fortsätter. Jag får suga upp styrka och kraft ifrån er och hoppas att det ger mig mod. 
Tack snälla ni för alla raka och ärliga svar, det känns faktiskt lite bättre nu, som att jag inte är helt ensam i det här.

Loris M
2015-07-31 12:50
#31

#30 Men snälla du!! Nästa gång! Vill du uppleva nästa gång och ha lika ont som du har nu eller ännu värre?

Honestyisdead
2015-07-31 12:50
#32

#25 Åk in. Ingen kommer döma dig.

Rädda dig själv och visa dina barn att man klarar sig!

Gronstedt
2015-07-31 12:50
#33

#25: Åk in! Det viktigaste just nu är att du får vård och att skadorna dokumenteras. Berätta för vårdpersonalen om du känner dig bekväm med det, men du måste inte. Men prata med en kvinnojour eller liknande, som kan hjälpa dig att trassla dig ur detta med minsta möjliga risk för dig själv och dina barn. De har sett många situationer liknande din och vet hur svårt det kan vara - därför kan de också ge dig råd och hjälp på vägen.

Fingerprints
2015-07-31 12:50
#34

Och läkaren har tystnadsplikt, du skadar inget genom att prata med hen. Det är snarare ett bra första steg för dig. Du kommer vara lättad när du fått prata ut där. 

Jag tror att du visste svaret på vad du behöver göra innan du startade den här tråden men att du behövde se det framför dig. Du behöver agera, för dina barns skull men framförallt för din egen skull.

Regnbåge

Annons:
Loris M
2015-07-31 12:53
#35

#30 Och det spelar väl ingen roll att han snart kommer. Berätta att du varit tvungen att uppsöka vård för att du har så ont. Kanske fattar idioten då hur illa han gör dig?

Gronstedt
2015-07-31 12:53
#36

#30: Jag önskar dig lycka till med att prata med honom och hoppas att du inte råkar ännu värre ut till följd av det. Skriv här igen och berätta hur det går, vi är som du ser många som känner med dig i detta och vill stöda dig.

obstitant
2015-07-31 13:15
#37

Prata INTE med honom, tycker jag. Risken är stor att han på nytt övertalar dig att det här är normalt och att ni har det bra egentligen. Börja bara planera hur du ska ta dig därifrån.

Bekymra dig inte heller för vad andra ska tycka. Om de visste vad som hände skulle de komma och släpa ut dig därifrån med sina egna händer, och de som inte vet hela historien har ingen rätt att tycka någonting.

Ring Kvinnofridslinjen. Det är anonymt, det syns inte på telefonräkningen, och de är proffs på att låta dig vända och vrida på alla dina argument och komma fram till ett beslut. Och de kommer att hålla dig i handen medan du gör det (bildligt talat). De vet hur man tar sig ur såna här situationer. Ring dem!

Anonym
Anonym
2015-07-31 13:48
#38

Nu har vi pratat lite, men vi ska prata mer senare när barnen är hos farmor och farfar. de ska åka ut på en båttur så då blir vi ensamma så ingen kan höra vad vi säger till varandra. Han säger att han mår dåligt över sitt beteende. Han frågade mig om han får träffa kvinnor via nätet som är med på att bli illa behandlade. Då lovade han att han skulle sluta göra så mot mig. 
jag vet inte vad jag ska tycka. Jag vill inte att han utsätter mig för något sådant, jag skulle inte stå ut med mig själv om det kom fram att han gjort det mot någon annan. Men om de är med på det så kanske det är en bra idé . eller?

[WickedAlly]
2015-07-31 13:53
#39

Älskar du verkligen denna man? På riktigt?

Maria
2015-07-31 13:53
#40

#38 Det finns ingen som utsätter sig för den typen av smärta och framtida skador frivilligt så det kan han glömma. 

Lever man i ett sådant förhållande eller träffar likar så finns tydliga NEJgränser och det fattar tydligen inte din man.

Han ställer ett helt orimligt ultimatum.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skogsraah
2015-07-31 13:55
#41

#38 Men nej!! Förstår du inte hur förskräcklig han är? På vilket sätt skulle det hjälpa att han brutalt våldtog andra? Du måste söka hjälp nu. Det här är inte friskt och bara att du funderar på att gå med på den dealen betyder att du är rejält hjärntvättad av honom. Han är en våldtäktsman som ska sitta bakom lås och bom och aldrig röra en kvinna mer. Det kan sluta med att han gör dig eller någon annan handikappad eller skadad för livet. Till och med ännu värre. Inse allvaret nu och se till att han ALDRIG kan våldta igen!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Fingerprints
2015-07-31 14:00
#42

Jag tänker medvetet vara rätt hård mot dig nu.
Du förstår att det han gjort mot dig är något folk sitter i fängelse för?  Något som är så jävla fel och något som ingen ska behöva genomlida eller utsättas för. Varken av människor de inte känner eller människor de älskar. För mig är han ett monster, jag förstår inte hur han inte kan vara det för dig men uppenbarligen är han inte det. Just nu sitter du och förhandlar med ett monster hur ni ska göra för att han ska sluta plåga dig, förhandlar om hur han ska få det ännu bättre - leva ut sina sjuka lustar och du ska sluta plågas.. Eller kanske.. För vad händer om han inte hittar någon på nätet? Eller om han blir upphetsad när ni två är ensamma? Han kan ju inte kontrollera sig enligt honom själv. Tro inte att det blir bättre bara för att ni öppnar den dörren.

Han har gjort helt fruktansvärda saker gentemot dig och nu som någon slags kompromiss för att han ska sluta behandla dig som skit så ska han göra samma sak mot andra.  Han går med på att sluta göra dig illa OM han får göra det mot andra istället. Vad händer om du säger nej till att han får träffa andra? Är det då fritt fram och till och med ok för honom att fortsätta göra såhär mot dig?

Det här är inte ok, snälla låt honom inte göra det här mot andra och snälla, snälla, snälla låt honom inte göra såhär mot dig.

Regnbåge

Gronstedt
2015-07-31 14:18
#43

#38: Tror du verkligen att han "mår dåligt" av det, när han i samma andetag säger att han ska göra det mot andra?

IceTee
2015-07-31 14:30
#44

Förstår du själv riskerna? Ringmuskeln kan skadas så mycket att du blir inkontinent. Snälla lämna honom, om han faktiskt kan försvara det här beteendet är han en väldigt dålig människa och han förtjänar inte dig för fem öre

Medarbetare på Skor iFokus

gulzebra
2015-07-31 16:33
#45

Men herregud. Jag är mållös. Alltså jag sitter här och gråter när jag läser dina inlägg, det är så pass illa.

Lämna karln. Det kommer inte bli bra sålänge du stannar hos honom. Lämna och anmäl, begär kontaktförbud och vad som än kan krävas, det finns hjälp att få. Att han får våldta kvinnor på nätet är inte en lösning, det ger bara fler offer - och OM han nu kunnat hålla sitt löfte ang att inte våldta dig om han får våldta andra istället så visar det rätt klart och tydligt att han visst kan kontrollera sig, annars hade andra Våldtäkter inte spelat någon roll när han ligger hemma och är kåt. Tro inte på honom! Hade han brytt sig ett enda litet dugg så hade han sökt hjälp eller helt enkelt lämnat dig för din skull för längesen!

Ang barnen så… Alltså hade min mamma varit utsatt för sånt där så hade jag hejat på att lämna. Seriöst, dina barn vill knappast att du utsätts för det där, dina barn vill ha en hel och välmående mamma. Om inte för din skull så dra för deras skull så de slipper fortsätta växa upp med den där skiten. Som flera redan sagt, de fattar redan att allt inte står rätt till. Men ju längre du stannar desto trasigare mamma får de, fysiskt och psykiskt.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Ellismakaroner
2015-07-31 17:28
#46

LYSSNA på vad vi alla skriver till dig här.

Vad är det för poäng att prata med honom? Självklart kommer han försöka få det att framstå annorlunda, försöka få dig att tveka mer. Han känner ju dig, han vet vad han ska säga för att slingra sig. Men du vet faktan, vad som har hänt. 

Läs om dina inlägg och låtsas att det är en nära vän som skrivit det till dig. Vad skulle du då tycka om det?


Aleya
2015-07-31 21:15
#47

Ts… lämna och anmäl. Och säg inget åt han att du polisanmäler. Det kan riskera din egna säkerhet. Nu ska han våldföra sig på andra kvinnor med din tillåtelse, nu får det väl vara nog?! Ne. Fly med barnen och anmäl aset och få skadorna dokumenterade. Ingen ska behöva ha det på detta viset.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
2015-07-31 21:17
#48

De jag har läst av de du beskriver låter exakt som mitt ex. 

Han tvingade sig på mig måånga gånger och kunde inte "rå för det" och mådde otroligt dåligt efter det. 

Det var väl okej enligt mig, han mådde ju dåligt. även han sa lite skämtsamt att han skulle göra mig riktigt illa om jag berättade detta till någon. 
Jag var med han i 4 år. Detta pågick dagligen och jag var tyst, de eskalerade bara och jag blev värre och värre behandlad, han tog bort all kontakt med mina vänner, min familj, jag fick inte göra någonting utan hans tillåtelse, och tillslut så blev jag straffknullad för han skulle allt lära mig hur jag ska uppföra mig. Han tvingade mig att ta han deeptroht tills jag nästan kvävdes, han tvingade in sig analt osv. 
De var först när han slog mig riktigt illa och min mamma upptäckte detta som jag insåg hur fel allt var men jag vågade inte lämna han…

de tog yttligare 1 år av misshandel, våldtäkt och psykiskt nedtryckande innan jag tog modet till mig att lämna honom. Tyvärr var jag för feg att anmäla det och han har nu våldtagit en till tjej och gjort henne otroligt illa. Jag kunde möjligtvis ha förhindrat de genom att anmäla han…

Jag är även uppvuxen i ett destruktivt förhållande (tänkte på att du var rädd att dina barn ska få veta). Tro mig dom vet… kanske inte i detalt, men dom vet att han gör dig illa.
Min pappa var lika dan, världens snällaste utåt, men han gjorde min mamma illa när han var full eller påverkad.  

Så mitt råd är verkligen att lämna honom hur tungt det än känns… och hur mycket du tror du älskar honom…

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
typjessica
2015-07-31 22:29
#50

Berätta för någon, börja där. Berätta för en vän, en som kan hjälpa dig en stöttepelare. En som kan följa med dig, en person som orkar när du inte gör det. Du är värld så mycket bättre, det han gör mot dig är inte okej. Det är så fruktansvärt vidrigt, det är så fruktansvärt vidrigt att vi lever i ett samhälle där den utsatta kvinnan tror att det inte finns hopp. Vi är många här som tror på dig. Men var snäll mot dig själv och börja med att berätta för någon i din närhet. Var rädd om dig. Massa kramar

[scrappy]
2015-07-31 23:41
#51

Lämna, sätt dig själv och dina barn i säkerhet, anmäl sedan. 

Vänta inte, det finns inget att vänta på!

Anonym
Anonym
2015-08-01 09:39
#52

Vi började prata igår men hann aldrig klart, hans vän kom och ville ta ett par pilsner med honom. Sen försvann de iväg och kom hem vid halv tre inatt. Och så kom de båda hem jättefulla och hans vän började skälla på mig för att jag var en dålig fru som inte lät min man ha sex med mig. Jag försökte förklara att jag visst brukar ha sex med honom men han lyssnade inte. Tydligen har min man berättat någon historia för honom som inte stämmer alls. 
men detta gjorde mig ledsen för att både jag och min man vet ju sanningen, Men jag tycker att det är hemskt pinsamt att berätta för någon att jag blir tvingad, än mer att jag oftast inte gör något åt det heller.
 Så jag började gråta och då slutade med att både min man och hans vän stog och skrek på mig att jag var en dålig, mesig,fru. Sen gick de ut på altanen och jag satt kvar gråtandes inne, jag lyckades till slut somna iallafall. Sen kom maken in och det blir som det alltid blir, den här gången orkade jag inte säga ifrån alls. Jag visste vart det var på väg och då finns det inget jag kan göra. 
Imorse när han vaknade så var han arg på mig för att jag hade misskött mig och nästan försagt mig när hans vän var här. Och då vart jag faktiskt arg, jag brukar inte bli arg. Men då när han beskyllde mig för att nästan säga sanningen så slog jag honom. Mitt i ansiktet. i och för sig med handflatan, men han vart helt paff. Jag har nog aldrig varit så arg på någon förut som jag var då, Vi skrek på varandra lite fram och tillbaka, sen började han gråta. Han sa att han inte vill behandla mig illa och har gått med på att träffa en psykolog. 

jag har i smyg kollat på lite alternativa boenden, kanske en övernattningslägenhet eller så. Jag hatar när jag blir sådär arg som jag var imorse, de känns som att jag tappar kontrollen. Och så slog jag honom, och jag skäms otroligt mycket för det. Jag skulle inte ha slagit honom. det var fel av mig och nästan farligt, för så här i efterhand så tänker jag att han hade ju faktiskt kunna slå tillbaka. men de gjorde han inte, denna gång. 

tack alla för att ni orkar höra på min historia, jag vet att ni inte vet vem jag är. Men det känns otroligt bra att ha någon på min sida. Någon som vet min historia, min man vet den såklart också. Men han är en del av problemet. Nu kommer han snart hem, måste stänga ner.

Maria
2015-08-01 09:44
#53

#52 Och mitt i allt detta elände finns det två barn som givetvis hör och ibland ser det mesta.

Du ska inte bara lämna honom du måste FLY

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonym
Anonym
2015-08-01 09:56
#54

#53 Fast nu är de på båttur, kommer inte hem förän Måndag kväll..

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[silkesnosen]
2015-08-01 10:23
#56

#55 Om jag kunde anmäla dig så skulle det redan vara gjort! Har man bara elaka saker att säga så är det bättre att vara tyst!

gulzebra
2015-08-01 10:23
#57

Jag instämmer med #53 du måste därifrån! Du hör ju själv, han slog inte tillbaka den här gången, det är farligt att slå honom. Du har absolut ingenting att skämmas för, och du måste därifrån alldeles oavsett. Skitbra att du kollar alternativa boenden, det är ett steg på vägen, men ta nästa steg fort. Varför inte passa på nu under båtturen tex.

Och för guds skull, vad du än gör så lyssna inte på #55, hen är ett troll och bör gräva ner sig någonstans. Att vara tyst om det har inte lett någonstans på 17 år, lösningen är att berätta och att ta dig därifrån.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Aleya
2015-08-01 10:48
#58

Det var bra att du slog till han. Du borde se det som att du och ditt psyke börjar få nog av detta svinet. Du kommer kunna lämna han och ta med dina barn! Nu börjar han dra in andra personer också. Vilket är allt annat än rätt. Ts. .. om din vän kom med detta problemet, vad hade du gett denne för råd? Och varför?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
2015-08-01 12:23
#59

Jag har fått hjälp med en lägenhet, den är ganska liten men jag och mina barn kan fly dit på måndag direkt när de kommer hem, tills dess måste jag bara spela med och låtsas som att allt är som vanligt. 

Ska till läkaren om en timma, då ska han undersöka och dokumentera detta som våldtäkt. 

Jag är rädd och nervös, men jag känner mig aningen lättad faktikskt. Tänk om detta får ett slut redan på måndag? Jag visste verkligen inte att det var så enkelt, att bara ringa kvinnofridslinjen och att de skulle ordna allt åt mig, jag hade ingen aning. 

Tack alla ni som peppar mig till att ta rätt beslut. Jag är evigt tacksam.

Skogsraah
2015-08-01 12:26
#60

#59 SÅ starkt av dig!! Du ska känna dig stolt över dig själv! Nu kommer det bara bli bättre. Du är modig och du kommer fixa det här! Du och dina barn är viktigast. Nu kommer aset sättas på plats.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Aleya
2015-08-01 12:27
#61

#59 Bra gjort ts! Jag önskar dig all lycka. Dina barn ska inte behöva växa upp på detta viset. Sen förtjänar du bättre än de aset! Stå på dig

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[silkesnosen]
2015-08-01 12:32
#62

Nu är det viktigt att du ser till att allt är som vanligt och att du först berättar för dina barn utanför hemmet i trygghet, så att du inte hamnar i en farlig situation. Du visar i dina ord på en inre styrka och att du faktiskt någonstans vet vad som är rätt för dig. Fortsätt att lita på den och lyssna inte till honom när han försöker baktala, smickra eller övertala dig. Ta hand om dig!

Annons:
[WickedAlly]
2015-08-01 12:36
#63

#59 heja!

gulzebra
2015-08-01 12:36
#64

#59 Skitbra! Heja dig!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Honestyisdead
2015-08-01 12:37
#65

#59 Vad kul att läsa! Håll oss gärna uppdaterade! Lyckospark :)

Maria
2015-08-01 12:40
#66

Jag håller också tummarna att du genomför detta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aristarcos
2015-08-01 13:36
#67

Usch vad hemskt du har haft det TS, lämna huset/lägenheten redan i morgon innan han kommer hem,  och gå på anmälan, sök skydd hos någon av de kvinnostöds forum som finns i din stad. Det finns hjälp att få, hemsk man.. Hoppas du fullföljer för din egen skull, det är INTE ok, absolut inte..Det är bara ren och skär våldtäkt..

obstitant
2015-08-01 14:07
#68

Å, jag blir nästan lite tårögd här nu. Jag hoppades så att du skulle våga ringa! Så glad att du gjorde det och att du får hjälp därifrån. Nu behöver du bara hålla det för dig själv ett kort tag, och hålla eventuell rädsla och tvivel på armslängds avstånd.

Du förtjänar så mycket bättre än det här, och dina barn också. För jag tror inte ett ögonblick på att de aldrig har hört eller märkt något. Kanske kommer ni att kunna prata om det senare.

Ta emot all hjälp du får nu, och var inte rädd att säga vad du behöver! De som jobbar med misshandlade kvinnor är aldrig så glada som när de lyckas hjälpa någon bort från våldet.

Loris M
2015-08-01 14:09
#69

Starkt gjort!! Det kommer att orda sig för dig och dina barn! Lycka till! 🌺

Annons:
Gronstedt
2015-08-01 14:18
#70

Stort, stort lycka till! Uppdatera gärna här om du kan.

Och skäms inte för mycket för att du slog till honom. Ja, det var fel, men det var ändå ett litet, litet fel jämfört med vad han har gjort mot dig. Det är BRA för dig att bli arg, i stället för att tro på hans lögner om att du är svag och dålig. Det är du INTE, och ilskan kan hjälpa dig att komma ihåg det.

dundeer
2015-08-01 14:28
#71

åh va glad jag blir att läsa att du sökt hjälp! Fortsätt vara stark, det är en tung period att lämna någon, speciellt med en hotbild. Men samhället står bakom DIN rygg! <3

Denna kommentar har tagits bort.
Sarah
2015-08-01 18:00
#73

Starkt gjort! Han ska in i fängelse! Du har absolut ingen som helst skuld i det här, det hoppas jag att du förstår, även om det är lätt att ta på sig det. Han är en usel människa som våldtar sin fru.

[scrappy]
2015-08-01 18:34
#74

Åh, vad glad jag blev av att läsa att du tagit hjälp. Se nu till att låtsas som inget/var i säkerhet tills ni kan fly. Lycka till och uppdatera gärna när du har möjlighet. 🌺

MLAM
2015-08-01 20:21
#75

Nu har jag läst igenom alla kommentarer och tycker att det är fruktansvärt starkt av dig att ha gjort en anmälning samt att du tar barnen och sticker! 
Styrkekram till dig! Du är inte ensam 🌺

Anterrabae
2015-08-01 21:22
#76

Nu har även jag tagit mig igenom den här tråden! Mitt hjärta blöder TS, av vad du gått igenom! Bra att du sökt hjälp! Be om samtalsstöd, hjälp att hålla tankarna på rätt köl. Be om hjälp och påminnelse att det du gjort och gör är RÄTT, även om ni varit ihop länge, har fina barn och fina minnen också. Det är inte värt priset misshandel och våldtäkt! Anmäl honom, och stå på dig. Han kommer fortsätta med någon annan om han får vara oanmäld. De kommer tro dig! De känner igen situationerna och är utbildade att hantera och hjälpa i sådana här situationer. Jag var på en misshandelsrättegång och vittnade i vintras. Den mannen blev fälld på alla punkter, (eller om det var alla utom en)… Det går! Även om det är tungt! ❤️❤️❤️ Styrkekramar till dig!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
IceTee
2015-08-01 21:35
#77

Åh vad skönt att det börjat lösa sig! Du har definitivt gjort rätt!

Medarbetare på Skor iFokus

Anonym
Anonym
2015-08-02 08:55
#78

Usch för allt, igår höll jag på med tvätten som vanligt, visslade till och med. Min man kommer in i tvättstugan och frågar varför jag är på så bra humör, jag svarade att jag var glad att barnen kommer hem imorgon för att jag saknar dem, vilket är sant. Men det är inte enda anledningen att jag var glad. Han försökte sig på mig men som tur är var han nykter, då brukar han inte göra saker om jag säger nej. 

Lite senare på kvällen bjöd han in sin kompis som han hade över någon kväll innan, när han kom hem till oss så hade ingen av dom börjat dricka än , så de bad faktiskt om ursäkt över hur de hade betett sig innan, båda två.  I mitt huvud skrattade jag åt dom, för att de inte visste vad jag hade planerat. De visste inte att om bara några dagar kommer de förmodligen aldrig mer se mig. 

Men det slutade inte lyckligt för mig, senare på kvällen vart de båda fullare och fullare, och jag valde att inte vara med dom alls. Jag var i sovrummet och kollade på tv. Hade låst dörren också, tänkte att min man kunde sova på soffan för en gångs skull. Och dessuom är jag trasig just nu, jag har sprickor både i underlivet och analt. Så det skulle inte ens komma på fråga att ha sex ikväll, men sen när jag var nere på toaletten så hörde jag dom prata om mig, båda pratade om hur skönt det vore att "sätta på den där jävla horan" , "skulle vi inte ge na en omgång som hon aldrig glömmer?" sa min mans vän. Och det knöt sig i magen på mig, jag tänkte att jag skulle springa in i sovrummet och låsa dörren om mig, men jag var tvungen att kräkas, jag kräktes upp det lilla jag hade fått i mig de senaste dagarna, och medans jag låg fär vid toaletten och skakade så började de banka på dörren, de sa att om jag kom ut skulle jag "få något gott". De visste inte att jag hade hört dem, men även om jag hade velat öppna ( Vilket jag absolut inte ville) så kunde jag inte röra mig, alla muskler skakade och det fanns inget jag kunde göra åt det. Hur jag än försökte så förmådde jag inte ens att resa på mig. 

När de började banka hårt på dörren och min man sa att han skulle gå och hämta något att bända upp dörren med, då förstod jag att jag behövde fly. Att de kom efter mig, de skulle våldföra sig på mig och jag var för svag för att försvara mig, så jag vinglade iväg till fönstret och skulle  försöka öppna det, men ingenting i min kropp fungerade som det skulle. 

Efter det blev allt svart, jag minns inte hur jag tuppade av men när jag vaknade så var min mans vän i mig, och de gjorde så fruktansvärt ont, han var i vagninan, men sprickorna där i gjorde sig fruktansvärt påminda och jag såg hur det blödde och var blodigt nästan överallt, innan jag ens hann uppfatta hela situationen och se vad som ens hände så var jag väldigt snurrig, yr och hade ett blödande sår i huvudet. Jag måste ha ramlat, därför tuppade jag av. Jag kände hur illamåendet var på väg igen, jag försökte slå mig loss för att ta mig till toaletten, halvvinglig och väldigt långsam som jag var hade jag inte en chans, och så kommer min man in, och jag försöker be om hjälp, jag ber honom "snälla hjälp mig" , flera gånger om. Ett tag såg det ut på honom som att han tänkte hjälpa mig. Men när han sedan sa med att flin att det "minsann var hans ide", då kräktes jag, Vilket gjorde honom arg, han sa att han skulle "munknulla mig till jag dog". Jag började skrika och sprattla som helt hysterisk, jag ville verkligen inte. Och jag var rädd på riktigt, rädd för vad han skulle göra med mig. Och han tog av sig sina kläder och började , jag kräktes och grät om vart annat, ibland fick jag ingen luft.Han vän höll ner mig och i mina armar, jag gjorde ett halvlyckat försök att slita mig, min kropp gick fullt på adrenalin. Men då drog hand vän tag i min arg så hårt att jag hörde att axeln hoppade ur led. Sen blev det svart. Jag måste ha tuppat av igen.

Vaknade i sängen, nerspydd och blodig. Öm överallt. Jag visste, att nu måste jag ringa polisen. Jag kände mig skändad, jag önskade att jag var död. Jag vill inte leva mer just nu heller. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Men sorgligt nog är det inte över där heller. Jag lyckades ta mig upp ur sängen och ut i hallen för att hämta telefonen, varje steg gjorde ont, varje skakande steg. Jag försöker stanna upp ibland för att höra om jag kan höra min man , så jag kanske kan lokalisera vart han är. Men det är helt tyst. Jag ber och hoppas att han inte är hemma. Jag får tag i telefonen och ringer 112 precis när jag ska trycka på den gröna luren så hör jag honom, han var inne i badrummet, bara några meter från den dörren så har vi en källartrapp, ungefär vid den står jag. Han går fram till mig och frågar hur jag mår, jag vacklar bakåt. Han märker att något inte stämmer, jag brukar ju göra som han vill. Han tar tag i telefonen och ser att jag tryckt in 112. Och som på en millesekund kunde jag se något i hans ögon som förndrades. Jag hade aldrig varit så rädd i hela mitt liv, det är utan tvekan den värsta rädslan jag varit med om. Så jag vänder mig om jag tar i med hela kroppen för att springa därifrån, jag hinner någon meter, sen känner jag en hård hand på min onda axel , han tittar mig i ögonen och puttar mig baklänges nerför trappen. Jag minns att jag försöker ta emot mig att få något tag och räcket. Men sen är det svart igen, När jag vaknar är han i mig analt, vid det här laget har jag insett att jag kommer dö, han kommer att döda mig och det finns inget jag kan göra. Men så började hans alarm på väckarklockan ringa, klockan var alltså 04:30. Det störde honom på något sätt för han grymtade lite och tog sig sedan upp för trappan för att stänga av det. Då visste jag, att om jag ska överleva så måste jag ta i med allt jag har och springa, och det gjorde jag. Jag lyckades ta mig ut garage-vägen. och jag sprang till grannen mitt emot, jag vet att han var jägare, och i mitt sinne just för den sekunden så var min backupplan att om han kom efter mig så skulle jag leta reda på ett vapen och skjuta honom. Så jag bankar på dörren och skriker för allt jag är värd. En kvinna öppnar dörren, hon ser på mig med förfärad blick. Jag tänker inte ens på varför just då. Jag bara kastar mig in och säger åt henne att låsa dörren. 

Hon ringer polis och ambuland medan hon virar in mig i en filt. När jag sitter där i soffan så inser jag att det är över, jag börjar gråta så häftigt att jag kräks, kvinnan tar fram en hink och hållr i mitt hår medans jag kräks och hulkar. Inte för att det gjorde någon skillnad. Jag var redan smutsig och nerskitad. Blodig, förstörd. 

När polisen kom så tog de honom, och hans vän. De var inte förän då, när jag såg dom sätta honom med handbojor i baksätet som jag kände hur ont jag hade överallt, med rätta. Jag kom nyss hem ifrån sjukhuset och hela min västerarm är bruten på tre ställen, alla revben är brutna eller har sprickor i sig, jag har fått ganska stora hjärnskakningar och läkaren var förvånad över att jag inte fått hjärnblödningar. 

Jag har ring till barnen och sagt till dom att de får vara ute på sjön i en vecka till, de tyckte de skulle bli jätteroligt. Jag berättade inte varför. Men hela vårat hem är blodigt skitigt och jag kan se allt hända igen, den absolut värsta natten i hela mitt liv, den skulle blir den bästa natten för att det var den näst sista. Men så blev det inte, dessutom har polisen spärrat av så jag sitter i en övernattningslägenhet som polisen ordnade åt mig, nu måste jag börja läka så att jag kan vara stark för mina barn när de kommer hem. Jag har en vecka på mig att gråta skrika och bete mig hur jag vill, men sen måste jag ta mig samman. Mina barn har förlorat en bra far. även om jag vill att han ruttnar i helvetet, så är han deras pappa och de har aldrig sett den andra sidan av honom som igår kväll visade sig fullt ut, utan hämningar. 

Jag undrar hur länge han fåt sitta inne, och så undrar jag om vi kanske ska byta namn, fast han sa till mig hela kvällen igår att jag inte var värd att andas (Mellan varje gång han tryckte in sin penis så långt i min hals att jag faktiskt inte kunde andas), så han kanske inte kommer efter mig. Men jag vet inte om jag vågar riskera det, kanske bäst att byta namn. 

Jag känner mig helt tom just nu, som att det som hände igår var det enda som hänt mig, i hela mitt liv. Det är det enda jag kan tänka på och det enda jag ser så fort jag blundar. 

Jag är glad att jag tog mig därifrån, men till vilket pris blev det?

Aleya
2015-08-02 09:07
#79

#78 gud så vidrigt ts. Jag blir så arg. Men bra som tusan att du mitt i denna hemska händelsen inte gav upp! Var stark. Och vill du så kan du skriva till mig i pm om du känner för det. Visst har du fått alla dina skador dokumenterade nu från denna gången? Hoppas att din man och även kompisen ruttnar!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
2015-08-02 09:11
#80

Ja , polisen har förhört mig några gånger och sköteskorna har tagit alla de möjliga prover. Polisen ville egentligen förhöra mig igen , men jag behöver sova. Jag ska få sova helt själv. Min man sitter också häktad så chan kan inte komma hit. Så jag kanske ska få sova ostört en hel natt. Den känslan är svår att beskriva. 

Poliserna frågade mig om jag hade någon vän jag ville ringa, och då slog det mig, Jag har inga vänner, jag har inte ens märkt det själv. Men utmed åren har de alla försvunnit. Ni är de närmsta jag har just nu. Och det är skönt att jag får berätta min historia, att ni inte dömer mig.

Maria
2015-08-02 09:13
#81

Ta emot all hjälp du kan få och var öppen med allt från första början.

Kom ihåg att inte skydda någon för att du tänker på barnen eller andra saker som kan strula till allting.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2015-08-02 09:23
#82

#80 du vet att jag bara är ett pm bort. Om du vill och orkar. Har fått stå ut liknande saker. Bra att polisen gjort sitt jobb. Sov nu gott och bli stark!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

obstitant
2015-08-02 10:01
#83

Herregud. Tack och lov att du lyckades ta dig därifrån och att du inte kunde undvika att blanda in polisen längre. Fruktansvärt att det behövde gå så långt. Nu början vägen till läkning, både fysisk och psykiskt.

Ärligt talat är jag inte så förvånad över att du upptäcker att vännerna på något sätt har fasats ut, isolering brukar ingå i relationer där det förekommer våld. Det är ett av alla sätt att få kontroll över någon. Om det finns någon som du saknar extra mycket och som du tror skulle kunna förstå, så kan det vara värt att så småningom försöka ta kontakt med den personen och förklara vad som hände, varför du försvann.

Men just nu är det viktigaste att du får läka, och att mannen och hans vän blir dömda. Att vännen var inblandad tillför ytterligare en nivå av "sjuk jävel" tycker jag. De flesta som misshandlar och våldtar brukar försöka dölja det inför andra. 

Ta emot all hjälp du blir erbjuden. Säg inte "äh, jag klarar mig". Var till besvär. Du har varit med om ett fruktansvärt trauma efter år av pågående trauma, ingen begär att du ska vara stark och duktig. Du får bryta ihop nu. Ta hjälp av polisen, av kvinnojouren, se till att du får en samtalskontakt, gärna hos en psykolog som är expert på trauma. Och få den sadistiska jäveln fälld. Båda två.

Annons:
Luisa
2015-08-02 10:09
#84

Herre Gud det var det hemskaste jag nånsin läst! Jag fick tårar när jag läste ditt senaste inlägg. Det du har varit med om är så hemskt och ingen ska någonsin behöva gå igenom detta. Jag är helt mållös. Din man är ett monster och så är hans vän! Jag hoppas att de båda blir inspärrade för en riktigt lång tid och helst att de aldrig kommer ut ur fängelset! Jag är glad att du äntligen kommit ur det här men det var inte så din sista dag där skulle se ut. Vad din man och hans vän gjorde är minst sagt brutalt ,hemskt och omänskligt! Du hade det så hemskt innan men det här var som taget ur en skräckfilm! Jag hoppas att tiden läker alla dina sår och du måste veta att du får ta all tid du behöver för att läka. Sist vill jag säga att jag hoppas att ditt liv ordnar sig trots det hemska du har gått igenom. Massa styrkekranar från mig ❤️

Gronstedt
2015-08-02 10:11
#85

Så fruktansvärt, men män som din och hans kompis kan man tyvärr vänta sådant av när de väl brutit gränsen en gång. Tur i det hemska är ändå att det nu finns många vittnen, både grannen, poliser, ambulanspersonal och så vidare.

Som andra skrivit ovan, så på dig, sprid ut detta, låt alla veta vad som hänt, låt alla veta att din man och hans kompis är livsfarliga våldtäktsmän och våldsverkare som ingen kan lita på! De ska skämmas ut så att de aldrig kan visa sig bland hederligt folk igen! DU är offret här, DE är svinen som skadat dig.

Åsa S
2015-08-02 10:15
#86

Du vet väl om att du kan få hjälp av svenska kyrkan med (även om du inte är med i kyrkan eller troende). Så tveka inte att ta kontakt med dem ifall du behöver nån att prata med utöver proffshjälp från psykolog som du ju behöver, men har man just inget kontaktnät kan man behöva fler att prata med.

Jaguar_
2015-08-02 10:29
#87

Att de finns såna här människor skrämmer mig,…..

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Anonym
Anonym
2015-08-02 10:34
#88

Jag kan inte sova , jag somnade till några minuter men troligen bara av utmattning. varje gång jag blundar så faller jag handlöst ner för trappen. Jag försöker få tag i något, vad som helst. Men jag bara faller. Samtidigt som jag ser min man stå där uppe, men den där blicken i sina ögon som jag aldrig kommer glömma. 
Så många frågor , varför gjorde han så här mot mig? Hur kunde han göra så? 
Har det kanske något med att göra att i ett tidigare liv kanske jag var en hemsk person? Varför, varför , varför.

Maria
2015-08-02 10:36
#89

#88 Det är precis sådana här tankar du ska ta med någon professionell.

Försök att inte reda ut varför för det kommer inte leda någon vart i nuläget.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

obstitant
2015-08-02 10:40
#90

#88 Han gjorde det för att HAN är en hemsk person, inte du. Hur han blev sån kan man undra, men det spelar egentligen ingen roll för din del. Det är inte konstigt att det spelas upp i ditt huvud, hjärnan gör så. Vill du få lite andrum kan du fråga en läkare om en sömntablett eller något lugnande. Du behöver inte fortsätta med det sen, men i det här akuta läget kan det ge dig lite välbehövlig vila. Har du fått någon kontaktperson du kan prata med?

Annons:
Sarah
2015-08-02 10:41
#91

#88 han gjorde så mot dig för att han är en dålig människa. Det finns ingen annan anledning. Lycka till nu!

[scrappy]
2015-08-02 10:49
#92

Så fruktansvärt, finns inga ord som kan beskriva detta :( Låt det ta sin tid, berätta för folk som en del av läkningsprocessen och ta all hjälp du kan få. 🌺

OberonsMatte
2015-08-02 10:49
#93

Är det här verkligen på riktigt??🤔

Sajtvärd Katter iFokus

Gronstedt
2015-08-02 10:54
#94

#88:Nej, det har enbart att göra med att HAN är en hemsk person i det här livet. För att han är ett hänsynslöst fä som inte lärt sig mänsklighet, ett svagt, andefattigt, klent utrustat ynk som inte är karl nog att vara människa.

Sådana finns tyvärr och de skadar andra i sin ynkedom. Turligt nog kommer kanske i alla fall han och hans kamrat att få lite upplysning  nu.

#93: Tror du det är något slags socialt experiment? I så fall ett ganska viktigt ett, tycker jag.

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-08-02 11:20
#96

#95 det är inte osannolikt att detta har skett. Tycker du kan hålla dina funderingar för dig själv i detta fallet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Gronstedt
2015-08-02 11:24
#97

#95: Om det skett är det fruktansvärt. Om det är ett socialt experiment är det ett viktigt sådant som visar hur människor reagerar i situationer som den beskrivna och när de läser om situationer som den beskrivna. Tycker du det är lämpligt att ta risken att misstänkliggöra TS, trots att det är bland det sista hon behöver om detta är sant?

Annons:
Anonym
Anonym
2015-08-02 11:38
#98

För beskrivande? 
det finns otroligt mycket som jag inte skrivit med i texterna och som jag inte kommer skriva med heller. Varför skulle jag sitta och hitta på allt det här? 
Just det är anledningen till att jag inte berättat för någon tidigare, att människor inte ska tro på mig. 
Att de ska anta att sådana hemska människor inte finns. 
Usch, jag känner mig så himla liten just nu.

Vanja
2015-08-02 11:41
#99

#95 Nu får du ge dig. I ett sådant här allvarligt fall är det verkligen inte värt att ifrågasätta TS. 

Du gör bara skada.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Aleya
2015-08-02 11:42
#100

#98 skit i det som skrivits. det är en enda människa som av någon anledning bara var tvungen att skriva sin misstänksamhet.

Sen vill jag säga #95 att det är ju bara kolla på hur Hagamannen gjorde mot sina offer, eller misstror du dom med?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Gronstedt
2015-08-02 11:47
#101

#98: Låt ingen ta ifrån dig din upplevelse! Det spelar ingen roll vad andra tror, DU vet vad som hänt och att du absolut INTE har förtjänat någon del av det. Låt ingen förminska dig! Och låt framför allt inte någons tvivel skrämma dig till att själv börja förminska och släta över brotten mot dig.

Även om du hyser medlidande med din man - och tro mig, det är lätt att man gör det i din situation, trots allt han gjort - så tänk på att han faktiskt behöver hjälp och att han först nu kan få den. Han behöver hjälp att sluta vara ett kräk och nu finns det faktiskt chans att han får den hjälpen.

Var framför allt stark inför dina barn. Du kanske inte behöver berätta för dem i detalj, men undvik att släta över och ursäkta din mans agerande. Barnen behöver veta hur du och rättsväsendet ser på det skedda, ursäkter och synd-om-förklaringar kommer de att få höra från honom så det räcker.

Anterrabae
2015-08-02 12:09
#102

Och om du och dina barn lnte erbjuds sekretess och skyddade uppgifter, så be om det! Så fruktansvärt! Jag saknar ord.. Men du TS har inte gjort fel, inte förtjänat detta! Inte på något sätt. Och jag hållet inte med, en sån man är inte en bra pappa! En bra pappa skadar och kränker inte sina barns mamma!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Rheen
2015-08-02 12:11
#103

TS, anledning till att vissa kanske tvekar till att tro på det här, är för att det redan finns så många som ljuger om sådana här upplevelser från förr på nätet. Det kommer alltid finnas folk som tvekar, tvivlar, men också de som tror på det du säger. Majoriteten kommer inte tvivla en sekund, då det finns så många som gått, och går, igenom liknande saker som dig. Sen är det en helt annan sak i verkligheten, när man ser personen med skador stå öga mot öga mot en, och höra hen säga, "Jag har blivit våldtagen, av min man." Då är chansen oerhört liten att någon kommer tveka på att du talar sanning, för då ser man personen, känner medlidandet, och vet att det stämmer. Vi finns här för dig. Vi vet, utifrån vad du skrivit, vad du har gått igenom. I nuläget är du i säkerhet, det kommer gå bra. Styrkekram!

~ Rheen.

Maria
2015-08-02 12:15
#104

Jag tycker du TS ska ta ett tvivel positivt istället för då inser du hur illa din historia är.

Den är så hemsk att man nästan inte vill tro att det är sant.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
OberonsMatte
2015-08-02 12:21
#105

Hur lyckades du "få hjälp med" en lägenhet inom 4 timmar igår?

Sajtvärd Katter iFokus

Gronstedt
2015-08-02 12:23
#106

#105: Läs i tråden. Kvinnojourer och liknande organisationer har ofta tillgång till någon lokal dit akut hjälpbehövande kan söka sig.

[Melbun]
2015-08-02 12:24
#107

#105 Vänder man sig till ex kvinnojouren så får man hjälp fort. Vi fick bo där i en månad eller så innan vi fick egen lägenhet.

OberonsMatte
2015-08-02 12:28
#108

Jag vill gärna höra det från TS själv.

Sajtvärd Katter iFokus

Aleya
2015-08-02 12:30
#109

#105 nu bor hon i en lägenhet via polisen och hon har hört av sig till en kvinnojour, det går att få hjälp fort om man har tur.

Inget jag tvivlar på iaf. Så… ska du fortsätta ifrågasätta denna tråden eller kanske starta en egen där du kan ifrågasätta saker? För annars tycker jag att detta är helt ot.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Gronstedt
2015-08-02 12:32
#110

#108: Läs innantill vad TS redan skrivit då.

EDIT: Starta hellre en egen tråd med dina ifrågasättanden. Du kan åsamka TS och hennes situation stor skada med ditt agerande, visa gärna respekten att föra din kampanj på annan plats än i hennes egen tråd. Den respekten bör du visa oavsett vad som är sant eller inte i berättelsen i den här tråden.

Sarah
2015-08-02 12:37
#111

#108 men shit vad osympatisk du är. Sluta! Det är som vanligt vid övergrepp, man ska inte tro på kvinnan. De flesta kvinnor känner flera kvinnor som varit utsatta för övergrepp, men ingen känner en våldtäktsman… Det är en våldtäkt igen och igen varje gång ngn ifrågasätter. Skäms

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[WickedAlly]
2015-08-02 12:42
#113

#112 Nej, tidsmässigt är det inget alls som felar. När vi ringde kvinnojour fick vi tillgång till lägenhet inom sex timmar. Vad tror du att de gör? Sitter och väntar på att det ska hinna hända mer skit så att de ser att det är värt att hjälpa..?

Gronstedt
2015-08-02 12:45
#114

#112: Det är bland annat det som gör berättelsen trovärdig. Det är inte alls speciellt konstigt, utan tvärt om mycket vanligt, att det går fort när kvinnan väl har tagit det första steget för att göra sig fri. Både att det går fort att få hjälp och - tyvärr! - att det ännu snabbare kommer ett ännu värre övervåld, innan hon hunnit undan.

Aleya
2015-08-02 12:45
#115

#112 Kan du starta en egen tråd? Hur skulle du själv känna om något liknande skedde dig och någon som du kommer och menar: "Ne men detta kan ju inte stämma, för det och det och det"?

Så starta en tråd på misshandel eller dylikt och se om det stämmer eller inte om du nu är så fundersam över tider och hur detaljerade saker är.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-08-02 12:55
#117

#116 och kan du då hålla dina tvivel för dig själv? Om det nu är som du tror så vad gör det för nytta för ts om du kommer här och börjar med ditt "detektivarbete"? Eller andra kvinnor som är i liknande situationer som läser denna tråden och läser om sådana som du? Den enda "thrillern" som utspelar sig i denna tråden var då du kom in och började gorma.

Och nu tänker jag inte gå mer ot för någon som bara ska komma och hålla på att tramsa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Gronstedt
2015-08-02 12:55
#118

#116:Även detta hör till de saker som ger trovärdighet åt berättelsen. 

Kvinnan har levt med systematiska Våldtäkter i stort sett varje helg av den här mannen i åratal, menar du? Det är tyvärr inte ovanligt. Till sist går övervåldet för långt, hon får nog och börjar försöka göra sig fri, varpå situationen exploderar i ännu mer våld och går helt över styr. Det är tyvärr ganska vanligt i detta slags relationer.

Annons:
dundeer
2015-08-02 13:14
#119

Dessa män (läs monster) är ierhört duktiga på att omedvetet läsa av människor. Får en kvinna som blivit utsatt som TS chansen att slå sig fri så får man en attitydsförändring, hur mycket man än försöker dölja det. Detta är varför männen triggas ännu mer och de går utför fort,så det är absolut väldigt troligt! Och till dig TS. Jag började gråta för din skull… INGEN människa i världen ska behöva utstå någonting sånthär. Och som andra nämnt, var stark, var ett pain in the as till samhället och sök all hjälp du bara kan få, de gör allt mycket lättare ❤ Ta nu hand om dig!

Anonym
Anonym
2015-08-02 13:25
#120

Men jag har inga vänner, jag har inte insett hur fel det är han gör förän så många människor skrev det i den här tråden. Jag har INGA vänner, ingen har berättat för mig hur fel det är eller ens fått mig att inse hur fel det är. Därför tog det inte lång tid för mig efter att jag hade postat det här att inse att det var ohållbart. 

Och sen att allt eskalerade, det är klart att han upptäckte skillnader, säkert massor som jag inte ens var medveten om att jag gjorde. 

Det gör mig oerhört sårad att jag måste försvara mig på ett forum där alla verkade vara på min sida.  Jag ville ju bara berätta för någon. Jag ville bara att någon skulle veta min historia, och jag är jätteglad att jag berättade här. För annars hade jag som sagt inte insett hur fel allt var, att jag inte bara kunde blunda och hoppas att det skulle gå över. 

Den värsta känslan trodde jag var att berätta för någon, men det har visat sig vara när den man berättar för inte tror på en. 

Det gör SÅ otroligt ont att veta att någon sitter och lyfter på ögonbrynen åt mina inlägg. Speciellt eftersom jag beskriver de allvarligaste, hemskaste och mest kränkande situationerna i mitt liv. För mig är det på allvar, medans någon annan kanske skrattar åt mina inlägg. Usch. Kanske är du en av dom som tryckt på "bra inlägg" på de första jag skrev. 

tack för att du gör denna jobbiga situation, ännu jobbigare.

Anonym
Anonym
2015-08-02 13:26
#121

Tack till alla er som stöttar mig, ni får ha i åtanke. Utan er hade jag förmodligen levt vidare som innan. Jag hade inte vågat göra något. Inte heller ansett att det behövdes.

Gronstedt
2015-08-02 13:30
#122

#120: Tänk trots allt på hur många här som stöttar och hur få som misstänkliggör. Tyvärr kommer du att stöta på fler höjda ögonbryn innan dom faller, och även därefter, men kom ihåg att de ändå inte är i majoritet. 

Du har ändå tur i eländet att våldet blev dokumenterat av polis och ambulanspersonal, så för dig kommer det att bli lättare än för vissa andra - du har något tydligt att peka på när du blir ifrågasatt. Håll fast vid det!

Denna kommentar har tagits bort.
Vanja
2015-08-02 13:33
#124

#123 Är du helt slut? 
om det skulle komma in en kvinna hos mig mitt i natten, blodig, skitig och nerspydd. Gråtandes och skrikandes så skulle jag nog fan ringa amulansen också . Inte bara polisen! Om inte annat så kan polisen ha ringt med en ambulans för att hon var skadad. 

Hjälp vad jag hyser agg mot er som ifrågasätter!

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Skogsraah
2015-08-02 13:34
#125

#123 Hon har blivit brutalt våldtagen med flera ben brutna. Är inte det orsak nog?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Skogsraah
2015-08-02 13:35
#126

#123 Exempel på anonyma kommentar som borde tas bort. Finns ingen anledning att kommentera det där anonymt. Stå för att du ifrågasätter hennes skador, vilket är en vidrig sak att göra.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Aleya
2015-08-02 13:39
#127

#123 när man ringer 112 och berättar vad som sker så avgör DOM vad som behövs. Sen tycker jag att det är otroligt fegt av dig att skriva som anonym.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Gronstedt
2015-08-02 13:46
#129

#128: För att du gömmer dig bakom anonymitet för att slippa stå för att du misstänkliggör TS. Att du dessutom låtsas att du inte läst "så noga", men ÄNDÅ gömmer dig bakom anonymitet, gör dig inte mer sympatisk.

Aleya
2015-08-02 13:48
#130

#128 för det är inte detta man ska vara anonym för att sprida åsikter som man inte vågar stå för. Läs på denna regeln: http://kvinna.ifokus.se/discussions/55b48990ce12c4288e000b1b-att-skriva-anonymt?discussions-3

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Gronstedt
2015-08-02 13:53
#133

#131, 132: Att man inte vågar stå för sina åsikter är knappast en ursäkt för att utnyttja anonymitetsfunktionen på otillåtet sätt.

Denna kommentar har tagits bort.
OberonsMatte
2015-08-02 13:57
#135

Kritiskt tänkande är aldrig negativt. Att rakt av tro på allt man hör utan att våga ställa några frågor är däremot inte alls att rekommendera. Vare sig på forum eller i verkliga livet.

Sajtvärd Katter iFokus

Anterrabae
2015-08-02 13:58
#136

#128 det handlar inte om att attackera dig, men eftersom det varit flera ifrågasättande kommentarer i tråden så fick din fråga hänga med där, speciellt som du skriver annonymt. Precis som Gronstedt skrivit i tråden så är blotta tanken på att ifrågasätta, här och i den här situationen makaber. För även om just detta fallet skulle vara påhittat (vilket jag väljer att inte tro ett dugg) så förekommer det, på riktigt! Och det är viktigt att offren får veta att de blir trodda, att det finns folk som bryr sig och hjälper. Sen, när min vän började berätta för mig om misshandeln hon utsattes för, så eskalerade det hela jättefort. För förövaren läser av "sitt byte" så väl! Det gick inte länge förrän polisen kom och hämtade ut henne och barnen och satte dem i skyddad lägenhet.. När man börjar röra i grytan, det räcker med att man bestämmer sig, så är det inte alls ovanligt att det eskalerar.. Speciellt inte med en psykopat som i TS fall.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Denna kommentar har tagits bort.
gulzebra
2015-08-02 14:01
#138

Men herregud, arma människa vad du fått utstå 😕

Jag hoppas förresten att du sparar det du skriver eller visar den här tråden för polisen. Här har du ju väldigt tydligt satt pränt på det som hänt nu och under åren. Oavsett förhör efter förhör efter förhör så är även det här av värde, precis som att en eventuell dagbok eller annat kan vara ytterst värdefull den också i det här läget.

Och på tal om det, om du inte redan har en, så kan en dagbok säkert vara superbra, inte minst i kontakten med samtalshjälp av något slag så du får med dig det som inte sitter i huvudet just den stund du sitter hos psykologen eller vad det nu blir för kontakt. Man blir så lätt tom i huvudet eller missar något viktigt när man väl sitter där annars.

Försök ignorera tvivlarna, det är ena jävla dumheter att komma med trollanklagelser. Vi är många fler här som står bakom dig. Vi tror på dig!

OberonsMatte och anonyme tvekare, ibland är det läge att backa och låta det finnas en risk att någon trollar, just för att det kan vara på riktigt. Tror ni att trollanklagelser är vad TS behöver nu? Inte? Nej, dåså. Tig!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Gronstedt
2015-08-02 14:03
#139

#135: Vem är det du menar skulle "rakt av tro på allt man hör utan att våga ställa några frågor"? Ingen jag har sett skriva i den här tråden i alla fall.

Däremot är den skada man kan ställa till genom att ifrågasätta om det är sant så stor, att man bör sköta ifrågasättandet på annan plats, till exempel i en egen tråd när det handlar om ett forum som det här. Vilket många upprepade gånger har bett dig att göra.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-08-02 14:04
#142

#137 då kanske du ska börja tänka innan du skriver. Ett hett tips

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
gulzebra
2015-08-02 14:07
#144

#140 Om du inte tror att TS är ett troll så ge då fan i att deraila tråden till att handla om troll. TIG bara!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Aleya
2015-08-02 14:08
#145

#143 För du sitter och skyller på det ena och andra och jag sa rätt och slätt att tänka är bra. Inge mer med det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Vanja
2015-08-02 14:17
#146

Jag tror att TS uppskattar att många medlemmar här inne hoppar in och försvarar henne, när jag misstänker att hon inte känner sig stark nog att försvara sig själv.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
gulzebra
2015-08-02 14:19
#148

#147 Att deraila innebär att få tråden att handla om något annat än TS. Just nu får du den att handla om dig och troll och det är läge för dig att alldeles oavsett vad du tror backa och låta tråden handla om TS.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Denna kommentar har tagits bort.
Sarah
2015-08-02 14:21
#150

Ni som tvivlar på ts, lämna bara tråden, tyst och stilla.

Aleya
2015-08-02 14:25
#151

#149 du skulle lämna tidigare sa du ju och sen började du gorma. Så jag hoppas du håller vad du lovar nu. Och jag hoppas att du slutar ropa troll i framtiden. Den enda som verkar trolla är du

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Loris M
2015-08-02 15:22
#153

#152 Har anmält ditt inlägg. Hoppas att fler ser och gör samma.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Loris M
2015-08-02 15:26
#155

#154 Istället för att kräva ett svar från idioten kan du väl hjälpa mig och anmäla så att inlägget tas bort?

Denna kommentar har tagits bort.
noraa
2015-08-02 15:46
#157

säg att du lämnar han om han inte vill gå på terapi och lära sig hantera det!

noraa
2015-08-02 15:46
#158

säg att du lämnar han om han inte vill gå på terapi och lära sig hantera det!

Skogsraah
2015-08-02 15:47
#159

Kanske en admin borde rensa mer här i kommentarerna så inte TS blir ännu mer ledsen.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Loris M
2015-08-02 15:49
#160

#157 Det är alltid bra att läsa tråden innan man kommenterar. Du har missat en hel del.

Annons:
Aleya
2015-08-02 16:00
#161

TS det är henskt det som även skett i denna tråden. Jag förstår om du inte vill skriva mer med alla dessa troll. Men jag vill gärna veta hur det går för dig sen. Och så undrar jag om sjukhuset erbjudit dig kontakt med psykolog. För det har du rätt till att få. Sköt nu om dig. Jag tror på dig! Och hoppas att ditt nya liv blir bättre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IceTee
2015-08-02 17:12
#162

TS, du har varit tyst en liten stund nu och jag hoppas verkligen att det inte är för att du blivit sårad över vad som skrivits här i tråden utan istället för att du äntligen fått lite sömn! Till er som tvivlar- visst TS har beskrivit väldigt mycket av vad som hänt, men folk hanterar sånt här olika! Vissa måste prata av sig hos folk de känner sig trygga hos (i TS fall, här) och vissa kan inte prata om det alls. Det som hänt TS är inte så ovanligt som man kan tro, även om det såklart inte händer var och varannan kvinna (tack och lov!) Jag hoppas det här är slutet på det här kapitlet i ditt liv och att du istället börjar ett nytt, ljusare kapitel! Jag skickar massor med kramar till dig!

Medarbetare på Skor iFokus

Calcifer
2015-08-02 18:38
#163

För det första. Visst, det kanske inte är sant.  Den möjligheten finns ju. MEN ÄR DET SANT SÅ KNÄCKER MAN SKITEN UR NÅGON SOM REDAN ÄR NERSPARKAD I BACKEN OCH TRASIG SÅ INNIHELVETE! Vet hut, seriöst, de som vågar sig på i DENNA tråd att ifrågasätta! Om personen i fråga ljuger eller överdriver - vem skadar de? Är det någon av oss här som kommer ligga sömnlösa i femton år över det eller har vi blivit scammade på pengar?! NEJ. Alltså a) OM man på något vis skulle avslöja TS som lögnare så vinner man inte ett jävla piss på det, däremot b) man kan effektivt förstöra det lilla ljus som finns i en människa som precis gått igenom ett rent och skärt helvete.

Om man tvivlar kan man ju sitta i tysthet och tycka att alla som "går på" det som skrivs är idioter eller nåt, men man kan hålla käften stängd eftersom man kan sparka undan benen på någon så jävla hårt om man har fel. Varför riskera det? Spela med människors liv är vad det är. Skärpning.

Till TS: Skit i de som skriver negativt, håll dig till de som stöttar!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

mollyt
2015-08-02 19:29
#164

Jag hoppas VERKLIGEN att du får hjälp TS! Det är inte första gången jag gråter när jag läser den här tråden. Så djävla fruktansvärt, på alla sätt! Massor av skyddande och stärkande kramar till dig!

sisela
2015-08-02 19:42
#165

Vilken vansinnig upplevelse. Jag hoppas att du kan hela både fysiskt och psykiskt snart så du kan börja leva det liv som du egentligen är värd.  Det som hände (i natt, I går?) hade nog hänt på en eller annan tidpunkt oavsett. 

Det är svårt att fatta hur någon kan vara så avtrubbad att han kan göra något sånt mot sin fru. Och den där vännen… finns inga ord. Så otroligt obehagligt och fruktansvärt. 

All sympati till dig.

[scrappy]
2015-08-02 23:25
#166

Har tänkt på dig ikväll och hoppas för allt i världen att det vänder och blir ljusare för dig. Fokusera på de som stöttar dig, ta hjälp, tillåt dig att vara ledsen och försök ta hand om dig. 🌺

gulzebra
2015-08-03 01:37
#167

Här har du en till som tänkt på dig och har kikat in då och då ifall det dykt upp något nytt. Förstår till fullo om du inte vill skriva här efter en del personers beteenden men om du vill skriva så låt inte de hindra dig. Vi andra står som sagt bakom dig.

Hoppas att du får sova ordentligt inatt så du är så utvilad som möjligt imorrn, och att det går bra med ungarna. Tveka inte att be om hjälp annars!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Skogsraah
2015-08-03 10:41
#169

#168 Anmäl kommentaren alla.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Ria74
2015-08-03 10:44
#170

#169 Har anmält #168 direkt.

Fy fan rent ut sagt för dess kommentarer och anonymt dessutom. Du i #168 borde skämmas! Stå för vad du skriver istället för att gömma dig bakom anonymitetsfunktionen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Skogsraah
2015-08-03 10:51
#171

Vissa borde förbjudas att vistas på internet. Vidriga människor och kvinnohatare kommer aldrig sluta förvåna mig, men håll er fan borta med era fingrar från tangentbordet i sådana här trådar. Ta itu med era sjuka problem istället. Sådana som du #168 förpestar andras liv.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[Devya]
2015-08-03 11:02
#172

#168 You reap what you sow, är det därför du skriver anonymt? För du kan inte stå för det du skriver? 

Du är verkligen feg som gömmer dig bakom anonymitet. Kan du inte stå för det du skriver så  kan du väl vara tyst.

Maria
2015-08-03 11:06
#173

Det är bara att inse att det är ynkliga, patetiska, fega stackare bakom anonyma "troll"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[NeferNefer]
2015-08-03 11:20
#174

TS, all min medkänsla till dig. Jag önskar dig all den styrka du behöver för att bli hel och trygg igen ❤️

Annons:
obstitant
2015-08-03 17:04
#175

Hur går det för dig TS? Förstår om du har blivit avskräckt av allt tjafs och empatilösa kommentarer här, men kom ihåg att vi är många fler som hejar på dig och vill dig väl. Hoppas du har fått bra stöd omkring dig som hjälper dig igenom det här så att du kan börja ditt nya liv utan våld.

Anonym
Anonym
2015-08-03 21:23
#176

Det går sådär, jag har fått sömnatabletter men de hjälper inte jättebra. Mina revben gör sig extremt påminda vid varje andetag, och det tar lång tid att skriva med bara en arm.  Polisen har pratat med mig flera gånger och jag har varit på sjukhuset nästan hela dagen så att de kan ta oändligt med prover. En av sköterskorna började gråta när hon såg mig, alla smällar är inte röda rodnader längre, de är knallblå och lila blåmärken.  Jag ser förskräcklig ut, men jag har talat med barnen och berättat lite vagt vad som har hänt och att de inte får återvända hem förän vi får tillåtelse att gå in i huset igen. Jag kommer berätta allt för dom, inte lika tydligt som här. Men så pass mycket att de förstår varför jag var tvungen att sätta deras far bakom lås och bom. 
En kvinna ifrån kvinnojouren kommer med mat åt mig och gör mig sällskap en stund, för att jag ska slippa gå ut som jag ser ut nu. Jag har också fått tala med en psykolog. Hon verkade vettig så jag ska prata med henne någon timma varje dag denna vecka. Det finns så mycket att berätta, men det kommer ta tid. Hon har sagt åt mig att börja ifrån början. Även berätta hur vi träffades och alla de bra sakerna som var i början på vårat förhållande. 
Min makes man som var med och våldtog mig, har en sambo. Hon har börjat hota mig på FB för att jag är en lögnare och att han aldrig skulle göra så. Hon skrev det öppet på FB så att alla andra kunde läsa. Jag skäms så otroligt mycket, jag vill verkligen inte att precis alla på hela FB ska veta vad jag har gått igenom. Inte bara för min skull, men för barnens skull. Så jag tog bort min FB. Jag har ändå bara en massa "vänner" där som jag varken träffar eller pratar med. 

Jag känner mig ganska svar i kroppen, men i sinnet har jag nog aldrig varit starkare. Jag ska härda ut det här och vara så stark som möjligt, så att min man får sitta så länge som möjligt i fängelset. Jag stannar upp flera gånger om dagen, då jag ser framför mig hur hans ansikte såg ut när han helt käslolöst puttar mig ner för trappen. Jag har aldrig sett honom sådan, visst har jag kanske stått ut med att ha sex några gånger för mycket, men den blicken har jag aldrig sett. Han var som helt förändrad, som att en helt annan människa hade tagit över hans kropp. Jag är så otroligt glad att barnen inte var hemma, eller ens i närheten av hemma. Men å andra sidan tror jag nästan att detta hade kommit förr eller senare så fort barnen inte var hemma, jag tror inte att min man ville att de skulle se honom sådär. Han har förresten tjatat på polisen att han ska få prata med mig, men jag vill inte. Vad finns det att säga?  Inga ord kan beskriva hans handlingar och inga ord kan heller släta över hans handlingar. 

Jag tycker att det är skönt att jag har er så att jag kan skriva av mig ibland. Jag behöver någon som lyssnar som jag inte måste se i ögonen, för det kan vara tufft att titta någon i ögonen och berätta hur man har blivit våldtagen. Polisen rubricerar förresten detta som mordförsök bla. Jag såg det inte som ett mordförsök förän de förklarade för mig.  Han hade fördmoligen dödat mig om jag inte kommit därifrån. 

Men tack än en gång för att ni hjälper mig.

Honestyisdead
2015-08-03 21:29
#177

#176 Härligt att du är så bestämd nu! Skickar styrka till dig!

Calcifer
2015-08-03 21:33
#178

Jättebra att du ändå låter detta bli ett första steg till ett nytt liv utan maken. Och att du vågar dig på att berätta för barnen, för helt ärligt behöver de få veta. Nej inte alla detaljer då med tanke på deras ålder, men de behöver ju veta så att de inte lägger någon skuld på mamma för att hon satt pappa i fängelse. Du har inte gjort något fel och det är bara bra om de får börja förstå redan från början.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Denna kommentar har tagits bort.
Skogsraah
2015-08-03 21:38
#180

TS ignorerar medan vi alla anmäler #179 NU på en gång

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Calcifer
2015-08-03 21:38
#181

#179 Välkommen tillbaka, tur att man kan vara anonym när man inte vågar stå för sina ord. Fegt, omoget, pinsamt, barnsligt, osv. Men det verkar ju som om du skäms tillräckligt ändå utan svar på tal eftersom du inte ens vågar visa trynet. Duktigt du.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
sisela
2015-08-03 21:39
#182

#179 Alltså, man börjar ju undra vad som ligger bakom dessa anonyma inlägg här. Har du en personlig agenda eller? Är det vännens sambo som snokat sig hit eller är du bara en riktigt usel människa?

Honestyisdead
2015-08-03 21:58
#183

Tyvärr tror jag det är några uttråkade tonåringar som blev tappade i golvet som små. Kan bara hoppas att de också växer upp en dag. Till dess ber jag ts ignorera patetiska anonyma inlägg. De skrivs egentligen inte till dig som person.

Aleya
2015-08-03 22:00
#184

Anonym som trollar och skriver en massa elakheter: om du har något att göra med detta(kanske frun till kompisen) så tycker jag att du ska kanske sopa rent framför din egna dörr innan du öppnar truten. Dina meddelanden kommer bli fortsatt raderade. Till ts så är det bra att du börjar öppna upp för dina barn. Och bry dig inte om frugan till kompisen. Hon kanske inser vilken idiot till man hon har.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
2015-08-03 22:05
#185

Ang. frun till kompisen så tycker jag naturligtvis hon agerar helt fel, men jag kan förstå om det för henne är svårt att tro det som har hänt. Behöver ju inte betyda att hon är en hemsk människa men att hon helt enkelt aldrig sett den sidan av sin man alls, och att det kommer som en blixt från klar himmel. Men hoppas hon åtminstone publikt lugnar sig då du, TS, har tillräckligt på ditt fat ändå. Hoppas kvinnan i fråga kommer till bukt med sanningen och får professionell hjälp med det om det behövs.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Ria74
2015-08-03 22:09
#186

Jag vill bara skicka en styrkekram till dig TS och säga att jag tror på dig. Har följt tråden från början och är glad att du lyckades ta dig därifrån till slut. Jag hoppas du och dina barn kan läka nu och att ni slipper vara rädda. ------------ Till dig som skickar otrevligheter anonymt pm:a mig med din skit istället för att förstöra TS tråd. Men det vågar du ju såklart inte. Fegis!

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Devya]
2015-08-03 22:17
#187

Sidenote

Går det inte att ta reda på vem den anonyma människan är om den oupphörligen kommer med otrevligheter? Jag tycker nästan att det kunde vara en idé att stänga av den funktionen - att vara anonym, om folk inte kan bete sig.

Honestyisdead
2015-08-03 22:20
#188

Tror nog det går om man väljer att anmäla för kränkning. Man är aldrig helt anonym på nätet och polisen får lätt fram ip.

Annons:
[Devya]
2015-08-03 22:24
#189

#188 För jag tycker det här börjar gå alltför långt. Tycker det känns väldigt obehagligt måste jag erkänna. Sådana där typer får gärna hålla sig undan från i-net för min del. =/

Tjeja
2015-08-04 03:07
#190

#176  Skulle vilja skicka en stoor mjuuk varm och ömsint systerkram till dig! Men vill bara göra det om du känner dig bekväm med det och vill ha den! (Vill inte tvinga på dig ens en internetkram :) 

Du skriver att du inte har några vänner, att de som läser här på forumet är de närmsta "vänner" du har. Bara det gör ont att läsa. Allt det andra i din berättelse gör för ont att läsa nästan för att orka kommentera över huvud taget.

Men nu har du tagit dig ur din situation. Du har överlevt! Du är en överlevare och en vinnare! Det har du bevisat! Du har ingenting att skämmas för på något vis! Tvärt om!!! Istället önskar jag nästan att du vågat lägga ut bilder på dig själv på facebook för den där sambotjejen och alla andra fb "vänner" .. gärna någon bild med en dagstidning där man ser datumet på så man ser att det är aktuella bilder.

Men nej, det är inte alls läge att göra sådana saker för din del just nu! Du behöver få läka just nu inte kämpa emot cyberhat och misstro! Så gör inte det, inte nu i alla fall. Men den dagen du känner dig redo för att gå ut med din berättelse i båda text och bild hoppas jag att du gör det. För det behövs. Verkligheten får inte gömmas och sopas under mattan och glömmas bort av omvärlden. Precis som förintelsen måste hållas i levande minne för att undvikas att upprepas behöver din berättelse sparas och hållas i levande minne för omvärlden!

Inte för dig dock. Du behöver få den tid du behöver att läka i lugn och ro, och sedan behöver du få bli hörd, sedd och trodd och tagen på allvar om du en dag vill gå ut med din berättelse.

Jag tror att den dagen kommer att komma. Inte alla som varit med som samma och liknande saker som dig kommer till den punkten. Vi är ju alla olika och känner och reagerar och bearbetar trauman på olika sätt.

Men, när jag läser dina inlägg slås jag av din fantastiska berättarförmåga! Och jag tänker spontant att du verkar vara en person som behöver få berätta saker. (Jag tror det är lite den berättarförmågan du har som gör att en del misstrott dig här faktiskt, men det ska du ta som en komplimang på sätt och vis, för det talar om att du har berättar och skrivartalang!)

Just nu behöver du få fokusera på att ta en stund i taget, en undersökning i taget, en tupplur i taget, tänka på och planera inför mötet med dina barn igen o s v!

Men vill vara säga något litet uppmuntrande på vägen ändå, mitt i allt fruktansvärda helvete du berättat om. Du har en ljust framtid framför dig!!! ❤️

Du kommer att få riktiga, verkliga vänner i verkligheten igen nu när du kan möta andra människor igen!  Du har gåvor, talanger och förmågor som du har möjligheten att ta tillvara på när du så småningom börjar bygga upp ditt nya liv som fri!  Jag känner ju inte heller dig. Men alla har vi gåvor och förmågor och möjligheter att ta till vara det vi har… eller det vi faktiskt saknar ibland också.

Du kommer bli stark igen fysiskt och läka. Du kommer att återhämta dig psykiskt också med tiden! Vissa saker går aldrig över helt men du kommer lära dig att leva med dem och hantera dem. För du har visat att du är intelligent nog till det och har styrkan där djupt i dig att lyckas! Du behöver bara våga och inte skämmas för att ta emot den hjälp du behöver, ta modet till dig att be om hjälp framöver.

Du har gått igenom ett trauma i klass med krigs- och katastrofupplevelser, fast nästan värre.. för här var det den som sade sig älska dig som skadade dig.. inte en främmande fiende eller oberäkneligt naturfenomen. Att du har svårt att sova är inte konstigt alls. Att du ser hans min och trappen när du blundar är PTSD (posttraumatiskt stress syndrom), det finns hjälp att få med det också.

Jag säger inte att vägen framåt är varken lätt eller enkel utan kommer vara kantad av mycket som är tufft, jobbiga beslut, slitiga minnen och energidränerande saker som måste tas tag i.

Men, du är inte ensam! Du har redan börjat räcka ut en arm och bett om hjälp. hjälp finns där, ta emot den! Ta hand om dig och unna dig vad som helst som du mår bra av just nu. Ett glas saft, en glass i solen, andas luft, kunna ligga ner och vila utan att behöva vara rädd. och så vidare.. alla småsaker som ger lite andningshål och blir lite oaser för dig mitt i vardagen nu.

Till sist, du frågar om att byta namn!

JA GÖR DET om det känns rätt och bra för dig! ❤️Du kan till och med få hjälp av polisen att få skyddad identitet för framtiden för att din man inte ska kunna leta upp dig igen! Det har sina besvär och nackdelar med att helt byta identitet också, men dem besvären är små i jämförelse med den trygghet det kan ge dig att få börja om helt på nytt där din exman inte kan hitta dig igen.

Oavsett vad du har varit med om, ta vara på din berättarförmåga för framtiden och gör ditt liv till ditt eget nu. Jag vet inte vad du jobbade med innan allt spårade ur, men har du inte tagit vara på dina förmågor innan hoppas jag att du kommer göra det i framtiden! 

Stor mjuk kram igen! Om du vill ha den! Men enbart om du vill!  ;) 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Gronstedt
2015-08-04 07:25
#191

#176: Ingen skam låder vid dig i detta! 

Man kan kanske förstå att den där sambon inte vill tro på vad som hänt, men det är kanske inte osannolikt att hon fått stå ut med en del från sin man också - när han kunde göra detta mot dig har han kanske inte alltid har varit en ängel hemma. Förhoppningsvis kommer hon att lugna sig och sluta skriva saker mot dig när hon hunnit tänka till lite grand.

[JeanetteK]
2015-08-04 11:16
#192

Har följt denna tråd men inte vetat vad jag ska skriva. Jag vet fortfarande inte det, men vill ändå visa att vi är många som finns för dig ts. 🌺

Din historia får det att krypa i kroppen och vända sig i magen på mig. Det är så viktigt att detta kommer fram. Allra helst och prio ett för att du nu kommit ur detta och förhoppningsvis får hjälp att komma vidare. Men även för alla de som sitter i liknande situationer och läser detta. Att se svart på vitt att en våldsam relation kan eskalera till dessa ofattbara nivåer. Kanske räddar du liv genom att du öppnar upp dig här.

Önskar dig allt gott, skickar över så mycket mod och kraft jag kan. ❤️

Denna kommentar har tagits bort.
[scrappy]
2015-08-04 22:08
#194

Hoppas du får mycket stöd även i verkligheten, sug åt dig av allt positivt, allt som kan hjälpa dig🌺🌺🌺

hahael
2015-08-05 00:00
#195

Tusen kramar till dig fina!
Vi finns här!

Klart att laxen ska ha en jolle

Annons:
hahael
2015-08-05 00:00
#196

Tusen kramar till dig fina!
Vi finns här!

Klart att laxen ska ha en jolle

Tjeja
2015-08-05 09:26
#197

Vill bara säga att jag tänker på dig och hoppas du har bra stöd runt dig och barnen just nu! ♡ Hoppas också du läser här och ser att vi är många som tänker på dig och önskar dig all styrka, läkning och tro på framtiden. Även om du av någon anledning inte kan skriva här för tillfället. ♡

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Bjallstal
2015-08-05 16:52
#198

Vi är många som finns här,  läser denna tråden och finns här för dig!

Kände att det var dags att skriva ett litet kort inlägg bara.Vi finns här, både i tråden och via PM, vad du än skulle vilja. Ingen ska behöva gå igenom det som du har fått genomlida.❤️

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Aleya
2015-08-05 16:58
#199

#176 hur går det? Tänker på dig och hoppas att allt börjar reda upp sig. Sköt om dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

obstitant
2015-08-05 17:24
#200

Tänker också på dig TS. Jag vet att allt inte kommer att bli bra över en natt, men nu är du åtminstone utom fysisk fara och kan börja läka psykiskt. Det låter jättebra att du har fått såpass mycket hjälp redan och att du är så stark i allt. Du behöver verkligen inte prata med honom om du inte vill, du är inte skyldig honom någonting! Kanske behöver du vara stark över rättegången, men annars är det helt ok att vara svag också, kom ihåg det. Du har varit med om ett helvete, och vilka känslor som än kommer så är det så du känner och det finns inget rätt eller fel.

Allt gott! ❤️

[scrappy]
2015-08-05 22:03
#201

Kämpa på TS! 🌺

[Ben777]
2015-08-07 04:10
#202

När jag först började läsa den här berättelsen, så tänkte jag det var kanske påhittat alltihop, en novell som någon tyckte var intressant att dela. Förstår nu att det är allvar och att det är en fruktansvärd tragedi som Du nu fått gå igenom! Gud hjälpe! Så fruktansvärt, så makabert! Finns det sådana onda människor på jord? Har sett en film nu ikväll, innan jag läste detta, Penthouse North som liknar vad du har fått gå igenom på RIKTIGT! Såg också något danskt, som handlade om en mamma och 2 barn som måste fly från sitt hem. Trodde att detta "händer bara i film." Kan fortfarande inte smälta vad jag just nu har läst. Tack Gud att Du hjälpte och räddade denna kvinna och barn, från ondskan själv. Hjälp dem i fortsättningen! I Jesu n a mn, Amen! Gud välsigne Er!

Annons:
obstitant
2015-08-09 18:37
#203

Tänker fortfarande på dig TS, och hoppas du har ett varmt stöttande nät omkring dig vid det här laget.

OlgaMaria
2015-08-10 09:32
#204

Åh kära fina Anonym! Önskar dig allt gott och en underbar fortsättning på ditt - nya - liv. ❤️

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Magrat
2015-08-10 15:07
#205

Läste tråden, och fy f*n för sådana som honom. Allt mitt stöd och jag hoppas du uppdaterar oss allteftersom du känner ork till det. Tills dess krya på dig och var stolt över vad du lyckades ta dig loss ifrån 🤗

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Denna kommentar har tagits bort.
Daehyun_cheesecake
2015-08-10 18:38
#207

Styrkekram till dig ts, vi finns alla här för dig <3

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Winta
2015-08-10 23:57
#208

Det gjorde mig ont hur hemskt du hade haft det och sänder stora strykkramar! Du har oss här. Stå på dig och du har inte gjort något fel. ❤️

Haztparken
2015-08-11 04:43
#209

Usch och fy för dessa räliga människor som lever på vår jord! Jag hoppas att du TS mår så bra du kan och bara fokuserar på att bli bättre. Det finns ingen annan väg än upp nu och det kommer du och dina barn klara av galant! Skickar en massa styrkekramar och hoppas vi hör av dig snart så vi vet att du ändå är okej under omständigheterna. Men det viktigaste är nu att ta hand om dig själv, var egoistisk som in i, för det har du all rätt i att vara!

Annons:
Vanja
2015-08-12 15:52
#210

Hur går det för dig? Vi finns här och jag tänker på dig ganska ofta.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Vixxen
2015-08-14 00:01
#211

Hoppas allt går bra för dig TS! Styrkekramar! ❤️

Lojs
2015-08-14 14:30
#212

Jag har inte sett den här tråden förren nu, jag vill bara skriva att jag känner med dig anonym, ingen borde någonsin få gå igenom vad du har fått gå igenom. Det är inte ditt fel, det har aldrig varit ditt fel på någon nivå! Jag önskar dig och dina barn all lycka i framtiden, tiden kanske inte läker alla sår, men de blir lättare att bära efter hand.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Tjeja
2015-08-15 15:12
#213

Tänker på dig och kollar tråden här dagligen TS. Håller alla tummar och hoppas att det går bra för dig och barnen nu. Att barnen är med dig på banan och att du får skydd och hjälp och nya glädjeämnen i livet nu!

 Önskar också att din man aldrig får komma ut ur fängelse igen..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[scrappy]
2015-08-16 18:10
#214

Tänker på dig och hoppas du mår så bra du kan. 🌸

Anonym
Anonym
2015-08-17 22:18
#215

TS , med stor risk att vara tjatig ;-), vi är många som tänker på dig o hoppas o önskar att du och barnen har det bra nu, läker och får all stöd och hjälp ni behöver! Önskar dig all lycka och välgång i framtiden. Du är värld allt gott, glädje, lycka och trygghet i ditt liv!❤️

Översikt av TS egna inlägg i berättelsen, för den som vill läsa igenom dem direkt och hoppa kommentarer.

#0 31/7 lunch

#11-15 *

#22 *

#25 *

#30 *

#38 *

#52 1/8 Morgon

#59 lunch

#78 2/8 Mordförsöket, morgonen efter allt har hänt, långt

#80 fri

#88 Fm på sjukhuset.

#98 rädd att bli misstrodd

#120 -1 em

#176 3/8 kväll lång rapport om dagen på sjukhuset mm.

Aleya
2015-08-17 22:24
#216

#215 du borde läsa på om regeln i #130 gällande anonym.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Tjeja
2015-08-17 22:34
#217

Oj! #216 Det var jag som skrev! Det var inte alls min mening att skriva anonymt! (måste bilvit fel när jag först tänkte bifoga en fil med länkarna samlade!)

Ber i af om ursäkt och om mod tycker så ta bort inlägget! Jag är på intet sätt avsett att vara hemlig och har ingen som helst anledning att inte stå för varken min åsikt eller avsikt att stötta TS så gott jag kan. 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[scrappy]
2015-08-19 14:58
#218

Hoppas det går framåt för dig TS 🌸

[Lillmatten]
2015-08-19 21:26
#219

Har nu läst det mesta av det du skrivit TS och jag är inte långt ifrån tårarna men jag är så oerhört glad att du lyckades få hjälp innan det var försent och att han nu bara är historia. 

Jag önskar dig ALL lycka i framtiden och du ska veta att du är väldigt stark. Jag tror på dig. Du kommer klara att gå igenom det här  🌺

Cindy S
2015-08-20 00:58
#220

Så glad jag är att du kan fortsätta och få ett bra liv nu. Och dina barn som har uppfostrats av två föräldrar som åtminstone utåt sett inte var psykopater(din man måste ju ha något fel i huvudet, inte bara moraliskt sett) kommer nog att ta din sida om de får ta del av bevisen, vilket jag hoppas de får om polisen tillåter. Dina skador plus DNA-bevis borde räcka. Men det kan ta ett tag innan förnekelsen går över. Det kanske blir bättre ifall en polis går igenom så mycket de kan med barnen.

Jag hoppas de kommer att behandla honom som död och sörja och att du får vårdnaden på en gång, men men, det vore ju en önskedröm. De kanske inte vill starta ett liv på ett nytt ställe med nya identiteter(ifall du vill det) och säga upp kontakten helt.

Dina "vänner" på facebook kommer förhoppningsvis fatta vad som hänt när äckel nr1 & 2 inte kommer hem på ett tag. Får se om sambon får sitta med vid rättegången och se själv.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Anonym
Anonym
2015-08-22 11:16
#221

Nu var det längesedan jag skrev, jag det gör mig så oerhört glad att läsa alla era kommentarer, på det viset vet jag att det finns människor där ute bakom sina datorskärmar som faktiskt bryr sig om mig. Riktiga människor i riktiga hem. Det är så värmande på många sätt. 

Jag har varit inne flera gånger och läst utan att egentligen hinna skriva något, och varje gång har det varit någon ny som har skrivit värmande och helande ord. <3

För mig går det ganska bra, barnen handskas bra med allt detta. De stoppar om mig varje kväll, inte för att jag ber dem. Men för att de vill att det sista jag ser innan jag somnar ska vara någon jag älskar. Jag vet inte vart de får allt ifrån. De håller mig i handen om de känner att jag kanske behöver det och de sitter alltid nära mig när vi ser på TV eller åker buss. Dom har varit det absolut största stödet jag någonsin kunde få. 
Mina sår är nästan läkta allihopa, iallafall de fysikska. De psykiska sitter kvar, och min "vän" ,som jag kallar min psykolog, säger att de kommer sitta i säkert många år till. Men det gör inte så mycket, det västa är över. Det är bara läkandet kvar. 
Jag har gått med i en grupp också, en kvinnofridsgrupp. Den finns till för kvinnor som har blivit misshandlade eller våldtagna i hemmet, vi träffas två gånger i veckan och pratar med varandra. Det känns bättre nu än vad det gjorde i början. Det var hemskt då, att behöva sitta där och berätta att man blivit totalt skändad inifrån och ut. Och att man dessutom lät det pågå i flera år innan man tog tag i saken och gjorde något åt det. Men efter att jag har hört de andras berättelser så inser jag att de alla på ett sätt eller annat, förstår mig. 
En av kvinnorna där har samma humor som jag. Vi skrattar inte så ofta, men det händer ibland. Kanske kan hon bli min vän? jag vet inte , allt sådant känns så avlägset nu. Jag försöker fokuser på att ha mina barn under mina vingar, men det känns som att de har mig under sina. Vi får nog helt enkelt ta hand om varandra. 

Vi bor förresten i en trerumslägenhet nu, Vi har fått rätt att hämta hälften av sakerna som fanns i huset. Det har vi gjort, och sen har jag fått jättemycket hjälp av andra hjälporganisationer som gett oss mat och kläder. Vi har börjat finna oss till ro i den här lägenheten, med fem lås på ytterdörren behöver jag inte vara rädd. Och det hade jag inte behövt ändå, min advokat säger att han förmodligen inte kommer komma ut på minst 10 år. Hans vän har erkänt, han har berättat allt som han var med på och gjorde. Han känner tydligen ånger, vad bra. Det hjälper ju? Han ångrar att han våltig mig, ska det få mig att känna mig bättre? 
Knappast, det får mig bara att vilja kräkas. Jag hatar honom, och min man. Min man nekar fortfarande till brott, jag förstår inte det. Jag hade hans hud under naglarna, hans sperma i både mun, vagina och anal. Han hade mitt blod under sina naglar, mitt blod på sin penis. En person ( hans vän) Som bekräftar halva kvällen. Bekräftar det som jag har berättat. För hans egen del borde han väl säga att jag är skyldig till brott så att han får kortare straff? 
Vad vet jag, jag bryr mig inte så länge han inte kommer ut förän jag har lyckats växa mig stark igen, så jag har kraften att försvara både mig och mina barn. 

Nu måste jag sluta igen, vi ska åka till stadsparken och gå på minizoo =) . Livet har fått en mening igen, jag är äntligen fri.

IceTee
2015-08-22 11:26
#222

Åh vad jag blir glad av att läsa det ts! Vad härligt att höra att det går så bra för dig nu, det känns skönt för mig även fast jag egentligen bara suttit här bakom skärmen och tänkt på dig

Medarbetare på Skor iFokus

Aleya
2015-08-22 11:30
#223

Vad skönt att höra att allt lättar. Och du kommer hitta vänner i framtiden.
Men som du sa så är det bra att du läker.

Skönt att hans kompis erkände(kan inte vara lätt dock för frugan hans som trodde han var så oskyldig) men att din man inte erkänner är för att han nog själv är i förnekelse, har sett det tidigare. Det är som att folk låser sig.

Kul att höra från dig och att barnen verkar ta detta bra.

Varma kramar till dig. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Haztparken
2015-08-22 11:35
#224

#221 Tack för att du delade med dig! Har tänkt mycket på dig och undrat hur det gått. Du verkar ha helt underbara barn och du verkar vara på ett bra spår framåt nu. Riktigt härligt att höra! Det måste ju också på så vis kännas bra att han ena erkänt, eftersom hans sambo höll på sådär. Nu borde hon skämmas som bara den. Jag hoppas det fortsätter lika bra för dig och dina barn framöver, det är ni värda! :) Kram på dig!

Honestyisdead
2015-08-22 11:40
#225

Vad glad jag blir för din skull :) Nu kan det bara bli bättre!

Blanksteg
2015-08-22 11:50
#226

Jag får bokstavligt talat tårar av lycka av att läsa ditt senaste inlägg, TS. Jag är så glad att du nu är fri och han är inlåst, och att du har dina barn som stöttar dig.

Jag önskar dig 100% styrka och all lycka i världen. <3

[JeanetteK]
2015-08-22 12:08
#227

Tack för att du orkar uppdatera oss. ❤️Fint att höra att du och barnen håller ihop och stöttar varandra. 🤗 All lycka önskar jag dig.

Tjeja
2015-08-22 12:22
#228

Sitter här skakad och rörd igen, fast den här gången mer av glädje än ilska och sorg!

Glädje för din skull och för att du har så fina barn! ❤️❤️❤️

Har också förstås som så många andra som följt dig här undrat hur du har det och hur det går. Tack snälla för uppdateringen! ❤️ En lättnad att höra att ni har det så fint tillsammans du och dina barn nu och att du har börjat läkeprocessen! Jag hoppas och önskar av hela mitt hjärta att du aldrig aldrig någonsin igen låter dig hamna i en osund relation med någon som gör dig illa igen! Varken fysiskt eller psykiskt! 

Var stolt, oerhört stolt över dig själv och dina barn nu! Ni är verklighetens superhjältar som har överlevt det ni varit igenom och som nu tar hand om varandra! Ni är imponerande och fantastiska!

Med tanke på hur dina barn är med dig nu så måste dem ju inte bara ha förstått redan innan utan även varit oroliga för dig redan innan allt spårade ur?

Hoppas att din man blir sittandes inne betydligt längre än 10 år och att han aldrig får chansen att komma i närheten av er igen! Helt inte barnen heller, eftersom han kan försöka använda dem för att skada dig. 

Just nu har in i alla fall en ljus framtid framför er de närmaste åren och när monstret kommer ut kommer du vara stark och dina barn vara vuxna nog att inte låta honom påverka dem eller låta honom nära dig igen! 🏆

Önskar er en underbar dag på mini-zoo! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

OlgaMaria
2015-08-22 13:20
#229

Jag får också tårar av lycka. Vilken oerhörd välsignelse du har i dina barn! Och fantastiskt också med all hjälp du fått. Lycka till med allt! Det är säkert bara bra att din man inte erkänner, ännu. Då inser de att han inte är riktigt klok och han kanske får längre straff. Allt kommer bli bra.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

obstitant
2015-08-22 16:58
#230

Tack för uppdateringen! Det är jätteskönt att höra att det går så bra.

Du har rätt att hata dem, båda två. En dag kommer det förhoppningsvis att blekna och inte påverka dig lika starkt längre, som ett gammalt bleknat ärr, men just nu får du tillåta dig alla känslor du har. Att vännen känner ånger är ingenting du behöver känna något särskilt kring, men det är ju bra att han har erkänt både med tanke på bevisningen mot din man och de som påstod att du ljög.

Det är fint att du har så bra stöd omkring dig.  Du verkar ha riktigt fina barn - har de också fått nån form av bearbetningshjälp? Även om de tar det bra kan det ju vara bra för dem att få prata av sig om allt som har hänt med någon som inte är personligt inblandad. De kanske inte vill säga allt de känner och tänker till dig.

Tack och lov att ni tog er ur det där helvetet! Jag är övertygad om att ni kommer att kunna börja bygga ett riktigt bra liv nu, ett steg i taget.

Annons:
[scrappy]
2015-08-22 17:07
#231

Åh tack för uppdateringen, vad skönt att höra att det går framåt! :) Nu kan det bara bli ännu bättre. Vilka fina barn du har och bra stöd. Fortsätt gärna uppdatera när du har tid och ork. 🌺

Sarah
2015-08-22 18:00
#232

Oh så skönt att höra! :)

[Thiah]
2015-08-22 18:15
#233

Stor stor stor kram!

Vanja
2015-08-29 12:37
#234

Så himla härligt!  Det gör mg så glad att veta att du har det bra :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Tjeja
2015-08-29 13:03
#235

TS, ditt inlägg #221 har i skrivande stund nu 44 personer klickat i "bra inlägg". :-b Vi är många som hejar på dig och gläds med dig över ditt nya liv i frihet med barnen! ♡ Hoppas veckan sen du skrev sist varit fin. Tror du med tiden kommer hitta nya o fina vänner också. Kanske hon på mötena och du kommer klicka? Vore säkert skönt med någon vän som kan förstå lite dig lite djupare än de som aldrig upplevt någon skändning eller misshandel. Hoppas också att du under läkningens gång kommer över alla känslor av skam och eventuell skuld om du har någon sådan känsla med. För du har inget att skämmas för på något vis. Allt du gjort i din relation med barnens far var att försöka vara honom till lags och att överleva efter bästa förmåga i stunden där du var just då. Önskar dig och barnen en underbar vecka frammåt (ja hela hösten och resten av livet med)! ♡ Stor mjuk systerkram till dig

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Aleya
2015-09-30 17:23
#236

Hoppas att du har det bra med ditt nya liv ts. :) Tänker på dig och dina barn och tänker på er. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[scrappy]
2015-10-06 16:50
#237

Hoppas det går bra för er! 🌺

Annons:
Ravynsfair
2015-10-06 19:20
#238

Tänker på dig TS ☀️

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Maria
2015-10-06 19:49
#239

Jag hoppas innerligt att barnen får stöd och hjälp i allt detta så att de inte hamnar "utanför" så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Elsaharr
2015-10-06 22:33
#240

Har nu läst igenom hela tråden! Blev helt tårögd i början av tråden men skönt att det fick ett slut på eländet!

Zingo ;D

Tjeja
2016-01-12 21:08
#241

Tänker fortfarande på dig då och då TS! Hoppas du mår allt bättre och bättre nu både du och dina barn tillsammans!  ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Biancaa
2016-01-12 21:26
#242

Tiotusen kramar och stöd till dig TS. ❤️

[postmortum91]
2016-01-12 23:43
#243

Hoppas du och barnen har det bra TS! <3

RoxannaS
2016-01-13 09:16
#244

Snubblade in i den här tråden av någon anledning. Och tårarna bara rinner. De är så fruktansvärt vidrigt hur människor kan bete sig idag… Har själv blivit våldtagen, men de här slår ju alla rekord… Kan inte sluta gråta… 

Hoppas din "man" får sitta inne för gott. Han har då f*n ingenting här ute i världen och göra. Jag undrar vad man lider av för allvarliga hjärnskador när man gör som han gjort.. Usch, jag finner inga ord.

Jag är så glad över att du tog dig ur det här. Och att dina barn finns där för dig. Önskar dig all lycka och hoppas att du slipper mer skit i resten av ditt liv. För du har stått ut med mer än vad en människa någonsin skulle behöva göra.  

KRAAAAM ❤️


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Aleya
2016-11-24 02:15
#245

Tänker på dig fortfarande ts och hoppas att du har det bra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Giiisella]
2016-11-24 05:37
#246

Herregud, vilken fruktansvärd historia. Tårarna rinner.. Hoppas din man/exman dömts till det straff han förtjänar. Och hoppas att allt är väl med dig och att du kunnat/försöker gå vidare, trots allt det hemska som hänt dig. 🌹

Tjeja
2016-11-24 17:49
#247

Vi är flera här som tänker på dig fortfarande TS och hoppas att du har det bra och att både du och barnen är trygga.

Är ärligt talat rädd för din skull fortfarande och önskar faktiskt att din exman inte finns i livet längre.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Luisa
2016-11-24 22:46
#248

Ts jag tror att vi är många som tänker på dig och hoppas att du läker och mår bättre. Precis som #247 säger hoppas vi alla att du är i trygghet och långt ifrån din man, och att han och hans vän aldrig någonsin får se ens glimten av frihet igen. Det skulle vara underbart om du hade ork att uppdatera oss om hur läget ser ut idag. Vill sist men inte minst nämna att du har lämnat stort avtryck på många av oss och du är inte glömd <3

hahael
2016-11-25 20:09
#249

Precis som föregående tänker jag på dig TS, hoppas du och dina barn mår bra och att du känner dig trygg(are)!!

Klart att laxen ska ha en jolle

mollyt
2016-11-25 21:32
#250

Jag tänker också på dig, ofta.

[Bamse100]
2017-01-03 23:59
#251

Jag gråter inom mig och ögonen blir blanka samtidigt blir jag förbannad. Ingen kvinna har rätt att bli så förnedrand och hamna i fara. Jag önskar all lycka till er 😙😙

Annons:
melonglass
2017-01-05 01:13
#252

Snubblade in här nu av  och har läst igenom och jisses såna människor det finns men vilken stark och otrolig människa TS är. Vilka underbara stöttande barn och jag hoppas livet nu är fyllt av lycka ❤️

Trollhund
2017-02-05 23:24
#253

Råkade hitta denhär tråden nu. Fy fan för vad du varit med om. Är helt mållös och hittar tyvärr inga fina ord. Men jag tror på dig. Och jag är otrolig glad för att du tagit dig ur den fruktansvärda situationen och har fina barn som tror och stöttar dig. Om du ser dethär och orkar så vore det fint om du ville uppdatera. Och även om du inte gör det så hoppas jag att du får se att vi tänker på dig och är glada för att du tog dig därifrån <3

Shailina
2017-02-06 11:44
#254

Tänker på dig. Hoppas fortfarande vägen går upp för dig och dina barn. Du är stärk. Jag beundrar dig.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Anonym
Anonym
2017-02-16 23:14
#255

Hej. 
Jag vet att det var längesen jag skrev, mitt liv har varit ganska komplicerat ett tag och jag har haft det lite kämpigt med att ta mig upp på fötter eftersom jag får repetera det som hände mig för jämnan.
Jag skrev lite om de här mötena som jag gick på, jag går på dem fortfarande men inte lika ofta, där träffade jag ju en kompis. Eller ja det utvecklades iallafall till en vänskap och vi umgås nu flera gånger i veckan, hon har också introducerat mig till några av hennes vänner och ibland umgås vi allihopa och det är jätteroligt och för mig betyder det mer än vad hon någonsin kommer att förstå. 
Men jag är trött. trots att jag kämpar med näbbar och klor så är jag trött, extremt trött. Det här med min man verkar lixom inte suddas ut, rättegången drar ut på tiden och jag måste gå igenom den där kvällen om och om igen. 

Men jag är inte lika rädd längre, jag har haft dörren olåst ett par gånger när  jag har varit själv hemma bara för att vänja vid tanken och det har gått bra, jag måste såklart anstränga mig för att inte rusa dig och låsa men jag klarar det finfint! =)
Mina barn har anpassat sig bra, mina underbara barn. Det äldsta barnet har träffat sin första flickvän, och det gör mig så himla glad att han, mitt i allt elände, väljer att se det goda i vad livet har att erbjuda. För visst är väl ung kärlek underbar. Det kommer troligtvis inte att hålla för alltid, men det gör ingenting. Så länge han finner den styrka han behöver för att må bra så är jag nöjd. 

Min psykolog har sagt till mig flera gånger nu att jag har kontroll över mitt eget liv och att jag kan göra vad jag vill, och jag funderar faktiskt på att läsa något, kanske till lärare eller sjukvårdare. Att få ta hand om barn hela dagarna vore jätteroligt, att få lära den räkna och skriva. Ja de kanske vore något för mig, vi lever redan ganska knapert så de blir ingen större skillnad på ekonomin. Och egentligen behöver jag inte bry mig om den ekonomiska biten för det gör inte mina barn, de har inte alls de nyaste telefonerna eller de dyraste kläderna, men det verkar inte bekomma dom alls. De har aldrig bett om mer än vad jag ger dom, den här resan börjar som sagt bli ganska lång och jag är osäker på var den slutar men jag är iallafall helt säker på att jag inte hade stått här idag om de inte vore för mina älskade barn, utan dom vore jag inget. 
Och återigen, tack! Tack för att ni finns och för att ni hjälper mig. Ingen av er kommer nog någonsin förstå vad ni har gjort för mig. Om det inte vore för er så hade jag varit på samma ställe som första inlägget fortfarande. Tack tack tack <3

Haztparken
2017-02-16 23:58
#256

#255 Kan inte med ord beskriva hur stark jag tycker du är och vilken tur dina barn har dig i sitt liv som förebild och jag är så glad att det går framåt för dig, varenda litet babysteg räknas! Tackar för uppdateringen, det var inget du hade behövt att göra men man har ju tänkt och undrat hur det gått för er. Förstår att det måste vara jobbigt att återuppleva det gång på gång men någon gång är rättegången slut. Jag tror jag kan tala för oss alla här när jag skriver att vi hejjar på dig och hoppas livet går din och dina barns väg, det har ni förtjänat!

Vixxen
2017-02-17 01:45
#257

Fortsatt lycka till! Kämpa på! 🌺

Vixxen
2017-02-17 01:45
#258

Fortsatt lycka till! Kämpa på! 🌺

Annons:
Honestyisdead
2017-02-17 06:02
#259

Vad kul att läsa :)

Honestyisdead
2017-02-17 06:03
#260

Vad kul att läsa :)

Marr
2017-02-17 06:46
#261

Jag råkade se denna tråd för länge sedan & blev alldeles förtvivlad. När man sen såg inlägg från rötägg så höll jag på att krevera, så valde att vara tyst för min egen & andras skull…Så många andra fina människor här inne som stöttade dig!

Är så glad att få se detta, så lättad & Tack för att du talar om! Så fina barn du har och som säkert är hemskt tacksamma för att deras mor & dom själva kan gå vidare nu. Jag Tackar universum att dom finns i ditt liv…

Jag förstår att du är trött, mycket trött men det kommer bli bättre. Tillåt dig ha tid att vara trött men förstår ju att det är mycket med rättegångar & sådant. Nu har du gjort den allra värsta biten. Nu kommer det bara rulla vidare när du kommit så här långt… till det liv som du önskar som du är värd. Jag själv hade behövt lång sjukskrivning & samtalsterapi efter en sådan helvetestid.

Ja kärlek ska vara underbar, är underbar och på lika villkor, exakt så ska det vara. Visst finns mindre bra & dåliga dagar men man stöttar alltid varandra man är ett team & man hjälper varandra genom livet, för det kan vara kämpigt som det är. Inget annat är rätt. Aldrig mer ska någon ta sig rätten att nedvärdera dig med vare sig verbalt eller misshandla dig.

Största Lyckan till Dig nu med fortsättningen av ditt & dina barns liv!❤️

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

OlgaMaria
2017-02-17 08:02
#262

Tack för att du skrev lite grann. Vilket helvete du går igenom! Men det värsta är förbi. Det kommer bli bättre för var dag som går, även om det inte känns så alltid, men det är en mycket ljusare framtid du är på väg mot än vad du lämnat bakom. Vill bara önska dig så mycket styrka och skicka massa kärlek! Känner för dig som om du vore en nära vän och så är det nog många av oss som känner. Hoppas den kärleken kan få bära dig lite lite. Kram!!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Agafia
2017-02-19 08:06
#263

Styrka , glädje , kraft och kärlek till dig och dina barn , i mina ögon är du en hjältinna 👍

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Maria
2017-02-25 16:51
#277

Önskar fortsatt lycka till🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2017-02-25 16:51
#278

Önskar fortsatt lycka till🙂

Sorry det blev dubbelt

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mollyt
2017-03-04 08:06
#279

#255 Jag har tänkt så mycket på dig och varit så orolig! Det var jätteskönt att få en liten uppdatering om hur du har det. Stor kram på dig, du är så otroligt stark - glöm inte det! ❤️

Annons:
Aleya
2017-03-04 09:47
#280

#255 nu grät jag en liten tår. Jag är så glad att allt har gått bra. Jag vill bara komma och krama dig och säga hur stolt jag är att du tagit dig ur detta. Och att livet går på i sakta mak. Men klart att du ska studera. (Säger hon som flyttade till Stockholm utan att ha varit där innan för att kunna studera till det hon drömt att bli sedan hon var 18) Och inom sjukvården framförallt tror jag att det du varit med om skulle vara en så stor tillgång. Kör hårt säger jag. Håller alla tummar och tår. Och gör gärna en ny tråd då denna börjar få för många inlägg. Vill ju fortsätta följa dig. Och sen vill jag bara säga att du är stark. Så otroligt stark så det inte finns annat.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Lillmatten]
2017-03-16 12:22
#281

 Du är så himla stark! Vi är många här som står vid din sida 🌺 Lycka till med allt!

Upp till toppen
Annons: