Annons:
Etikettsingellivet
Läst 2866 ggr
[Havsfisk]
2015-04-28 18:21

Ska hem till honom! Är jag korkad?

Ja, inte förrän nu börjar det slå mig att jag ska hem till en delvis främmande kille om ca 2 timmar!

Vi har snackat på nätet i knappt 2 veckor.
Vi bor nära varandra, har en gemensam vän via facebook (dom har t.o.m fotats tillsammans) och han är jätteschysst och så.
Jag har en regel att ALLTID träffas offentligt första gången, men inte idag…

Någonting som gjort mig lite mer säker på honom är att han är villig att träffas hemma hos mig eller offentligt om jag skulle vilja det.
Han snackar aldrig sex eller liknande heller.
Något som kan få mig att känna mig obekväm dock är när han kallar mig för "gumman" och hur mycket han längtar efter att få träffa mig och mysa på soffan… Han har även nämnt att jag kanske kan få en kyss. Jag är dock INGEN person som går fort fram!

Jag har mycket goda magkänslor om honom, men man kan ändå inte låta bli att känna osäkerhet med nytt folk.

Är det någon här som har träffats hemma hos någon på frsta dejten och hur gick det i så fall? 🙂

Annons:
[Havsfisk]
2015-04-28 18:23
#1

Kan även tillägga att han föreslog övernattning ikväll, men jag sa Nej där!
Han verkar verkligen tro på oss två! Osäkerheten där blir "han tar vem som helst".

[tk1971]
2015-04-28 18:26
#2

Nu är ju jag sambo sedan ca 11 år, men nog tycker jag det låter lite riskabelt att träffas hemma hos honom första gången. Jag skulle nog velat bilda mig en uppfattning om honom först på nåt offentligt ställe.

Men lycka till, hoppas det går bra : )

[Havsfisk]
2015-04-28 18:29
#3

#2
Tack så mycket 🙂

[Ritaren]
2015-04-28 18:36
#4

Lita på din magkänsla. Känner du dig osäker ska du absolut inte mötas hemma hos honom. Träffa killen ute på café är ok. Hans sätt att kalla dig gumman innan ni ens vet vad det bär är en varningsklocka…det låter inte helt bra. Varför ska du gå emot din känsla? Ta hand om dig.

[Devya]
2015-04-28 18:39
#5

Jag tror nog det går riktigt bra men det är ingen dålig idé att säga åt ett par vänner vart du är på väg. Ge adressen och information om killen. Meddela dina vänner också att du kontaktar dem då du ska hem eller något sådant. :)

Om ni nu har en gemensam vän och dylikt så tycker jag att det inte låter så farligt men som sagt, man kan ju aldrig vara för försiktig.

[Ritaren]
2015-04-28 18:48
#6

Hur kan du säga att det NOG går bra? Det kan man ju inte hundra vara säker på. De flesta killar är ju inte några våldtäktsmän, men vissa är det och då hjälper det inte om några polare vet var man är. Så jäkla bråttom att träffas hemma behöver man ju inte ha. Det år ju faktiskt att träffas på en promenad eller nåt först. Så har man gjort i alla tider.

Annons:
[Havsfisk]
2015-04-28 18:49
#7

#5 Tyvärr har jag inga vänner, men min pappa (som jag bor hos) kommer jag definitivt meddela :)

Jag ska "bara" vara hos killen i ca 2 timmar, så om allt går som det ska kommer det nog ett inlägg här senare ikväll 😉

Myrra
2015-04-28 19:07
#8

Var rädd om dig!🌺

[Havsfisk]
2015-04-28 23:27
#9

Hemkommen och jag lever ännu 😉
Ja, en första träff på offentlig plats hade nog varit att föredra så att första mötet kunde få en bättre start…

VÄLDIGT närgången och myssugen! Då jag själv aldrig haft något förhållande eller några intima stunder så var det rätt ut sagt ganska obekvämt 🤐
Fick säga ifrån ett par gånger när han försökte kyssa mig och liknade. Och jag insåg ganska snabbt att han faktiskt hade stånd…men men, inget dom kan hjälpa 😉

Fick nog mer komplimanger ikväll än vad jag fått i hela mitt liv 🤪

Myrra
2015-04-29 04:42
#10

Hmm, inte för att vara dum, men det låter som han trodde att han skulle få hem en tjej som kunde vara lätt att få i säng. Han verkade ju vara väldigt "på" om man säger så. Jag hade gått därifrån på en gång.

[Devya]
2015-04-29 05:07
#11

#10 Låter inte bättre faktiskt. Tyvärr är det väl nog oftast så att en kille kan få fel signaler om man går hem till någon på första träffen.

havsfisk
2015-04-29 10:14
#12

Jag var beredd att sticka ett par gånger, men eftersom han backade undan när jag sa ifrån (och insåg att han inte kommer vilja få mig i säng) så stod jag ut den lilla stunden 😉 
Men någon mer dejt med honom blir det inte!

[Smålandsbrud]
2015-04-29 13:48
#13

Jag och min sambo träffades hemma hos mej dock kände jag mej trygg vid det då min mamma i sådana fall skulle slänga ut han lika fort. Men han stannade hos mej i några veckor och vi är ett par än bättre en aldrig har vi det nu.  Vi gick på en mysig middag i veckan 🙂 Ta det lugnt bara och leta efter bra killar sen träffa aldrig sådana kilar som håller på så

Annons:
Saras551
2015-04-29 14:35
#14

Om du träffar honom hemma så tror han att ni ska ligga, såklart behöver det inte bli så men det är mer tydligt och säkert mer bekvämt för dig att träffas ute. Föreslå en promenad eller något istället :)

Upp till toppen
Annons: