Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 2963 ggr
VT4ever
4/7/15, 11:17 AM

Vilken menskopp?

Hej! :) Jag har tänkt köpa en menskopp, men vet inte vilket märke? 

Någon rekommendation?

Annons:
ChristineL
4/7/15, 11:20 AM
#1

Jag använder mooncup och är nöjd med den :) Men det är också den enda jag provat.

[TanatosNyx]
4/7/15, 11:23 AM
#2

Det beror ju på vad du behöver, vilken som passar bäst. Hur mycket blöder du? har du fött barn? hur djupt ligger livmodern på dig vid mens?

Jag hade inte fött barn, hade väldigt sparsam mens och livmodern är väldigt låg på mig vid mens, så jag behövde den allra minsta koppen jag kunde hitta. Det blev en lunette s. Den fick jag i sin tur klippa pinnen av, och ändå sticker den ut lite och trycker på livmodertappen 😛

Ingen jag känner skulle vara nöjd med den jag har, då den rymmer för lite och inte är tillräckligt stor, medan jag vill ha en ännu mindre. (Hoppas det ändras efter graviditeten).

[Udoon]
4/7/15, 11:30 AM
#3

Jag har också Mooncup, och är nöjd med den, men är sugen på att testa Meluna, dels pga fina färger, och så har dom lite andra grepp i änden, Mooncupen har ju bara pinnen som man sedan klipper av.

IceTee
4/7/15, 12:41 PM
#4

Jag gillar lunett eftersom de har så stor variation! Har inte använt min än då mensen inte dykt upp sen jag fick den, men den känns väldigt behaglig när jag tar i den och viker den! Dessutom kan man välja massor av fina färger

Medarbetare på Skor iFokus

fridarebecka
4/7/15, 1:10 PM
#5

Jag använder lunette menskopp från apoteket hjärtat :)

Upp till toppen
Annons: