Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 3665 ggr
idalindberg
2015-03-25 17:51

han har mig runt sitt finger..

jag är 15 år,låter ungt och väldig ungt också! jag är kär i en man, som är 20 år gammal och i början var han ett svin mot mig, gav mig förhoppningar om att det kunde vara vi.  men jag gav inte upp fören mina drömmar med honom skulle bli sann och idag, nästan 9 månader senare så är vi kära,båda två,känns underbart…Men samtidigt vet han att han kan styra och ställa hur han vill för jag skulle aldrig göra nåt för att få honom att tröttna eller så…Dessutom har jag ett problem eftersom han älskar sex och han låg runt jätte mycket även när vi pratade i början och nu när han blivit kär säger han att han bara har sex med mig.. om han blir sur på mig kommer han du ringa nån brud då eller? :( jag har ett par frågor 

1. tycker ni det är okej att mina föräldrar förbjuder mig att se honom? isf varför?

2. tycker ni jag borde fortsätta kämpa för honom eller släppa han?

3 tror ni att man kan hålla sån här kärlek vid liv i 1.5 år via telefon och träffas en gång i veckan?

4. tycker ni han låter som en idiot, eller är det bara jag och min 15 åriga huvud som spelar ett spratt med mig..?

… jag älskar honom och har gjort sen första gången vi sågs, vi har något specielt ihop och han är underbar.. men jag oroar mig mycket och vi har mycket motgångar.. please help me

Annons:
Rumblebee
2015-03-25 18:18
#1

Varför ville du bli ihop med honom om han nu var ett svin i början? Vad var det han gjorde för svinaktigt? Och huruvida han kommer umgås med andra tjejer när ni är osams kan ingen här svara på. Risken finns beroende på hur lojal han är. Känner dina föräldrar honom och vet hur han är oxh har varit mot dig? Själv ser jag inga fel i att föräldrar inte vill att sina barn ska dejta en vuxen. Om han är underbar varför skriver du då att han har dig runt sitt finger och du frågar om han kommer träffa andra när han är sur på dig? Vad för slags förhållande har ni egentligen? Bor ni nära eller i olika städer? Klart distansförhållanden kan fungera men det bygger på tillit och lojalitet. Jag känner honom ju inte och du har ju inte beskrivit drar förhållande så bra för mig att då en riktig bild av det, men känslan jag får är att han kan vara en såkallad "kjoljägare" och håller kontakten med dig för att han vet hur du känner men att han själv egentligen bara är intresserad av det intima. Och ritnings förhållande är så bra mycket mer än bara det.

Ria74
2015-03-25 18:32
#2

Nu vet jag inte alls vad han gjort som var svinigt. Men för att svara på dina frågor utifrån det du skriver så:

1: Ja, som mamma kan jag mycket väl förstå att dina föräldrar förbjuder dig att träffa honom. Dina föräldrar bryr sig om dig och vill inte att något ska hända dig. Jag hade inte heller blivit glad om min dotter på 15 hade träffat en vuxen man. Han hade fått kämpa för att bevisa att han var seriös i mina ögon.

2: Det kan bara du svara på. Jag förstår att om du älskar honom vill du kämpa för honom. Men se alltid till att sätta dig själv först. Du är alltid viktigast.

3: Distansförhållande kan absolut funka. Har haft och har ett på sätt och vis. Min man jobbar borta hela veckorna och ibland träffas vi inte på 2 veckor, så har det alltid varit för oss och vi är förlovade och har en dotter ihop.

4: Jag vet inte nog om honom för att avgöra om han är en idiot.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

-Aida-
2015-03-25 19:34
#3

1. Ja de tycker jag verkligen, de är din mammas uppgift att skydda dig som är hennes barn, han kanske inte ens är mogen för att vara 20 att respektera dig, du sa att han va svinig mot dig i början och sen blev han kär, de tycker inte jag är verkligt, inte alls.

2. Släpp han, varför fortsätta kämpa för en sådan person? Du ska kämpa för dig själv, var jätte försiktig med killar som älskar sex om du inte gör de själv, jag kan inte ens ha de en gång i veckan, jag blir galen på de tycker de finns så mycket annat att göra istället och mitt ex som älskade sex nästan våldtog mig, de tyckte han va helt tillåtet eller leta upp någon annan, även om en person säger att "jag ska bara ha de med dig" när den stora desperationen kommer då blir de nå helt annat.

3. De kan absolut fungera, men de är väldigt individuellt om de gör de eller inte.

4. Tycker han låter som en ovärdig person att dela din kärlek med, jag sträcker mig inte att kalla någon för idiot om jag inte upplevt riktig idioti för personen, jag känner inte till denna man som du skriver om, men han är inte värdig din kärlek, han va elak mot dig i början så varför skulle du fortsätta kämpa för honom.

Aleya
2015-03-25 20:22
#4

1. Du är omyndig och därför har din mamma/pappa rätt att säga nej. Och jag tycker dom gör klokt i det. Han verkar inte ett kap. 2. Du gör som du vill. Men jag tycker att han inte skulle vara värd att hålla. 3. Kan säkert gå… Dock tänker jag att 20 åringar är fortfarande hormonstinna. Och gör lite som dom vill. dvs: sitt inte och gråt hemma om han inte hör av sig. 4. Med den lilla fakta jag fått så låter han som en idiot. Men du måste avgöra

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

idalindberg
2015-03-25 21:08
#5

eftersom jag var rätt otydlig med vad "på vilkett sätt han var ett svin på" så ska jag förklara: jag hörde av mig, inte han! jag va gullig och sa fina saker, inte han! jag förklarade min kärlek och undrade om han kände detsamma, han sa åt mig att lugna mig! jag frågade hur många han knullar med på en vecka, cirka 3-4 brudar varje vecka! Och då tänker man sig, varför i hela friden hänger jag upp mig på honom? Jo för när vi är med varandra är det så himla mysigt och vi har så himla kul, vi åker och badar, han köper mat och vi äter tsm som en dejt och han öppnar sig mer och mer! Sen pratade vi inte på nån månad och han började sakna mig och efter den stunden blev han någon annan, helt plötsligt blev min kärlek besvarad och allt känns så bra… men min oro är där… för han vill inte ha en relation pga min ålder så vad fan vill han, varför vill han ens ses? och om vi skulle falla tillbaka som förr, skulle han helt plötsligt göra såhär igen? jag borde lita på han men jag kan inte för det är alltid jag som gör saker för honom, jag åker i smyg till han trots att det tar 1.30 timme ifrån mig och honom+ att ljuga för mina föräldrar och han kan inte ens möta mig på vägen? JAG vet inte hur jag ska tolka honom

Rumblebee
2015-03-25 21:29
#6

Fast att han inte hör av sig eller förklarar sina känslor och ber dig lugna ner dig gör honom inte till ett svin. Han kanske tyckte att du var för påstridig och därför bad dig lugna dig. Och ja det där med antalet tjejer per vecka, kanske var han ärlig kanske inte. Men är man singel så får man göra som man vill bara man tänker på att skydda sig ordentligt och ligger man runt en massa så hoppas i alla fall jag att man tänker på att kolla efter könssjukdomar när man hamnar i ett mer seriöst förhållande. Men det förklarar ju i alla fall varför du är orolig för att han ska ligga runt. Bäst är att ni pratar ut lugnt och stilla. För går ni ut i h äter och myser tillsammans och även har samlag så tycker jag det låter som att ni har ett förhållande. Är han osäker på grund av din ålder så fråga just varför, lugnt och stilla på ett vuxet sätt så att ni inte blir osams eller så. Det är svårt men ibland måste man försöka tänka i de banor som någon annan tänker i. Samma sak med att det är du som gör allt resande. Nästa gång ni träffas så borde ni prata ut om det, men var inte anklagande för det kan få motsatt effekt. Och så att du borde prata med dina föräldrar om honom och låta dom träffas när du och han har pratar ut och om ni tänker fortsätta ihop.

Annons:
idalindberg
2015-03-25 21:40
#7

nej man kan tro att eftersom jag är 15 och då är man otålig,bekräftelsebehovet är skyhög så var det inte så, jag förskte så gått jag kunde att ta det lugnt men det är ju svårt! han vill inte träffa mina föräldrar heller, han tycker det skulle vara jobbigt och typ pinsamt, att dem skulle tro att han uttnytjar mig sa han! och om mina föräldrar skulle få reda på detta skulle dem låsa in mig och aldrig mera lita på mig! jag vill ha ett förhållande får då måste han vafra trogen och det skulle kännas skönt och om han bara tog ett steg för min skull och snackade med mina föräldrar(om jag pratar med dem innan..) så skulle allt kunna gå ihop men han vill varken träffa dem eller vara min pojkvän! kan det vara så att han väntar på den rätta åldern ??

noraa
2015-03-26 00:36
#8

1. Jag tycker det är rätt av dina föräldrar. eller rätt och rätt , dem kan ju inte bestämma över det speciellt mycket. Men tycker det är rätt mycket åldersskillnad och det är lätt för honom att ha dig runt sitt lillfinger. 

2. hur har han varit dum mot dig? 

3. nje inte i ditt fall. 

4. aså förklara vad ni har för problem? nu tycker jag bara att de låter som du är omogen och han mogen.. am sorry, but its true

Kvinnamax25
2015-03-26 04:22
#9

Hej där! Att älska någon innebär att man bryr sig om att den personen mår bra oavsett om man är tillsammans eller inte. Att vara kär handlar mer om hur man hormonellt känner för personen. Du sa att du har kämpat för att han ska gilla dig, har du då anpassat den du är för hans skull? Isåfall är det inte dig han är kär i utan en falsk bild av dig, och du förtjänar och kommer hitta någon som älskar dig för allt du är- bra och dåligt. Om du inte är dig själv kommer du tillslut bli påkommen och dumpad i ett tillstånd där du inte ens själv vet vem du är längre, och det finns en risk i att man klamrar sig fast i ett dåligt förhållande för att personen är "allt för en" snarare än en underbar partner att ha som stöd vid sin sida. Att dina föräldrar förbjuder dig att träffa honom är ett varningstecken eftersom dina föräldrar verkligen älskar dig och förmodligen ser att han inte är bra för dig på ett eller flera plan. Kanske för att du inte längre är dig själv? Jag tycker att du ska fråga dina föräldrar varför dom ogillar er relation utan att argumentera emot eller ens diskutera, lyssna på dem bara och kom ihåg vad dom sagt - men du är 15 år och har rätt att välja själv vad som sen känns bra för dig. Du är vuxen nog att göra dina egna misstag för genom dom lär du dig. Dom kan ha fel om honom men deras åsikt är viktig för dig för det är en åsikt som bygger på osjälvisk ovillkorlig kärlek till dig - tvivla aldrig på att dom verkligen bara vill att du ska må bra. Om du är orolig att han ska vara otrogen för att du inte gör precis som han vill tycker jag att du ändå ska göra det du känner är rätt och det som är bäst för att du ska må bra med den du är och det du gör. Dumpar han dig för det så är han inget å ha för då är det sex han är ute efter och han älskar dig inte alls. Sanningen svider men att leva i tvivel och lögner är värre. Om du ändå vill stanna med honom måste du lita på honom till 100% annars kommer det ändå aldrig å hålla och ni kommer bara bråka om samma skit om och om igen tills ni ändå gör slut. Helt ärligt så har du max 10-15 år på dig att leva fullt ut sen är du 30 och du kommer vara upptagen m karriär och familj. Låt inte nån kåt 20åring slösa bort ditt liv. Lev ditt liv fullt ut och är han rätt för dig kommer han dela det med dig. Du är 15 och måste gå din väg i livet oavsett vad andra tycker, när du går din väg kommer du hitta människor som gillar dig, både vänner och partner. Älskar han dig kommer han aldrig medvetet såra dig oavsett om ni inte ses på månader och om han älskar dig varför skulle du inte kunna lita på honom? Jag tycker du ska ge honom en ärlig chans genom att följa råden ovan och se om han älskar dig på riktigt, gör han det inte kommer han hitta någon annan att älska som får honom lycklig och det är det du vill va? Eftersom du sa att du älskar honom… Jag vet att det känns svårt för allt du vill verkar vara att ha honom i ditt liv… varje gång man gör slut gör det fruktansvärt ont och det är nästan en panikkänsla, men efter varje dumpad kille så hittar man en ännu bättre även om man aldrig tror på det tills det händer. Lycka till i livet och gör det som får dig lycklig, då blir din partner också lycklig!

Sarah
2015-03-26 07:26
#10

Han säger att han inte vill vara din pojkvän och det säger väl allt. Han vill inte vara tillsammans med dig.

Aleya
2015-03-26 13:09
#11

Snälla ts… lugna dig och hitta någon i din egna ålder. Det är mitt råd. Hur mycket du än försöker göra bortförklaringar för han så är en sak säker. Han vill inte ha dig. Han leker med dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

anonym567
2015-03-26 18:22
#12

Jag skulle inte säga att något förhållande är seriöst förens man har träffat varandras föräldrar eller vänner tillexempel. Jag får en känsla av att han inte vill ha något seriöst ännu, eller att han är rädd att folk ska dömma honom för att han är med någon som är fem år yngre.

Sen om han leker med dig eller inte är en annan fråga, och det kan nog ingen av oss svara på.

Ta ett rejält snack med honom om att du faktiskt vill ha något seriöst och att du vill att han ska träffa dina nära och kära och att du vill träffa hans. Tvekar han fortfarande så tycker jag att du ska försöka gå vidare.

pyromanen
2015-03-26 19:09
#13

Du skriver själv i rubriken att han har dig runt sitt finger. Eller som Sarah uttrycker det, han leker med dig. 5 år mellan är är mycket när du bara är 15. det finns förhållanden med sån åldersskillnad som funkar, men i ditt fall låter det som att ni är allt annat än jämnbördiga. Släpp det!

Annons:
Upp till toppen
Annons: