Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 14208 ggr
klass_13
3/15/15, 9:48 PM

Mirena hormonspiral smärta efter sex

Har haft min hormonspiral i snart 1½ år och börjar först nu få problem med den. Funderar på att höra av mig till BM om att ta ut den pga att när jag haft sex så känns det som om den tryckts upp och det gör ont vid livmodersregionen i flera dagar. Är det någon annan som haft liknande problem?

Annars är jag helt nöjd med den och det är så otroligt skönt att slippa mensen och alla problem som kommer med den. Har testat de flesta preventivmedel och detta har gett bäst resultat.

Annons:
[Sabina]
3/15/15, 10:46 PM
#1

Ja, jag har också Mirena, har haft det i ca 2,5 år och har problem med spontanblödningar och smärta bara jag ska göra mina knipövningar så numera undviker jag det fast det känns olustigt. Vill ju inte drabbas av diverse problem som gammal 😕…

Jag har också funderat på att ta ut den men vill samtidigt inte det, då den fungerar så bra mot min eländigt kraftiga mens som ger mig anemi annars.

Trollan92
3/15/15, 11:21 PM
#2

Jag hade koppar spiral. Fick ont vid samlag så tillslut va den påväg ut själv fick jag reda på när jag va på UMO å tog ut den.. Gör de ont så ska man ta ut den med en gång för de kan göra skada!

klass_13
3/16/15, 2:08 PM
#3

#1 har också sån kraftig mens och det är guld värt att den försvann. Känner att det framför allt är därför jag har den kvar. Ska höra med sambon, för när den åker ur så blir det nog inte någon ny på ett tag.

punkmusic
3/17/15, 11:19 PM
#4

Min spiral hade glidit ner på sniskan efter ca 2,5 år så jag fick ta ut den och de fick inte in en ny.. Väldigt märkligt men sant. Nu har jag pspruta depoprovera och det fungerar bra, dock mindre risker med mirena och den tog bort mina blödningar helt, pspruta med men det rekommenderas inte till unga personer , vet inte hur gammal du är men jag är 21,94a och det är väl inte förstahandsvalet med depoprovera men som en hormornspiral anv så kan jag även rekommendera depoprovera

klass_13
3/18/15, 1:19 PM
#5

#4 jag är också 94a och har fått reaktioner när jag frågat om annat än P-piller. Dom reagerade redan på när jag bad om spiralen och då fanns inte jaydess ute på marknaden än. Vet ännu inte hur jag ska göra, känner att jag inte kommer ha möjlighet att stanna hemma pga mensvärk(vilket brukar vara fallet) men samtidigt är det ju inte bra att den gör ont.

Upp till toppen
Annons: