Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 2845 ggr
Nyfasilivet
2015-01-16 15:56

att äta och produkter för tjockare hår

Hej. Har ett typiskt tunt fint hår som varit bruntonat, permanentat och uppklippt sen jag fick barn… det blev mörkare (råttfärgat) och aningen tunnare efter graviditeterna..nu skulle jag vilja få tillbaka mitt hår som det var innan. Det var jämnlångt och iaf tjockare än nu. Jag började med att klippa page i höstas. Då gjorde även frisören några få ljusare slingor vilket ju sliter men sedan klippte jag igen innan jul så resten av håret ska komma ikapp. Nu har jag abrupt slutat tvätta håret så ofta. Kör på kakao som torrschampo och ska tvätta en gång i veckan. Har någon tips på annat jag kan göra för att stärka håret ytterligare? Hjälper tex lättöl? Finns annat, gärna naturligt att rekommendera? Vad ska jag använda när jag väl tvättar håret? Vore jättetrevligt med tips. Hoppas det går att få ett fint längre hår igen och att håret vill växa på. kram från lilla jag

Annons:
[EvelinaL]
2015-01-16 15:58
Nyfasilivet
2015-01-16 16:09
#2

Ah tack. Läste precis en artikel från veckorevyn där det rekommenderades att tvätta håret varannan dag annars skulle hårsäckarna täppas till…ok men om det är så får jag kolla upp naturligare schampoon

Scorpio97
2015-01-16 17:15
#3

Jag rekommenderar balsammetoden eller annan nopoo-metod.

http://lockig.se/index.php/bm/balsammetoden
http://www.nopoo.se/har/tvatta/


//Jessie

[Teddies matte]
2015-01-17 16:57
#4

Balsammetoden eller någon annan nopoo-metod, sen finns det ju en del olika tillskott också. Silicea, Stora hårkuren, Priorin o.s.v. Själv har jag testat Priorin Extra med gott resultat.

Trollan92
2015-01-17 19:15
#5

Fint längre hår skriver du att du vill ha. Allt beror på vad du äter. Vill du ha längre bör du ju se över din kost. Kosten är viktig. Hur man mår också. Sen kan man massera hårbotten 5 minuter varje dag för att stimulera hårsäckarna! Jag har bara sett bilder på före å efter bilder med regionläkarna. Men saken är den att den gör de bara lättare att massera hårbotten med. Men vissa påstår att dem får en annan kvalité på håret. Bara sett de i media å aldrig i verkligheten! :)

Trollan92
2015-01-17 19:16
#6

Med ricinolja ** haha

Annons:
Trollan92
2015-01-17 19:19
#7

#1 hahaha "näringsämnen" genom oljan? Är de ens sant? Har ingen erfarenhet alls at sånna b-produkter men allt näring för att få håret att se glansigare å finare ut är vad du stoppar i munnen egentligen, förutom BM då man hört att de funkar. Men annars tror jag inte på de.

Upp till toppen
Annons: