Annons:
Etikettvåld-mot-kvinnor
Läst 3977 ggr
Anonym
Anonym
8/24/14, 12:47 PM

Har jag rätt att vara arg...?

Jag är så förvirrad, & besviken.
Jag har nyligen gjort ett medicinskt ingrepp som gör att jag bör avstå från sex i åtminstone två veckor.
Igår var jag och min pojkvän berusade, och ni kan nog gissa vad det ledde till..
Vi hade sex, efter det gick jag på toa & somnade, väldigt full men det var då det blev svart, jag tappade alltså "medvetandet" eller ja, somnade riktigt hårt.
Nästa dag fick jag reda på att vi tydligen hade haft sex två gånger.. Han hade inte märkt att jag inte var vid medvetande tydligen, han erkänner att jag inte pratade med honom utan låg bara och stönade då och då.
Han kunde inte ens få bort mina trosor & fick torka och greja med allt efter själv, och som sagt jag var oförmögen att prata och bara låg där.
Jag känner mig så arg, maktlös & besviken.
Alla mina tidigare sex har utsatt mig för ofrivilligt sex.. Och nu händer det igen.

Överdriver jag? Det känns som det.. Men kan inte rå för vad jag känner. Har jag ens rätt att vara arg?

Annons:
Calcifer
8/24/14, 12:52 PM
#1

Är du inte förmögen att säga ja så är det nej. Det respekterade din pojkvän inte och jag skulle vara flyförbannad.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
8/24/14, 12:57 PM
#2

Grejen är att han berättade för mig att han hade frågat om vi skulle ha analsex, då hade jag börjat prata om demokrater, moderater & allmänt svamlat, men sen hade jag tydligen skrattar o sagt ja… Det var precis innan jag somnade.
Så på ett sett gav jag ju tillåtelse… Nu blev det ju inte just analsex men..

Anonym
Anonym
8/24/14, 2:31 PM
#3

har panikångest, vet inte vad jag ska ta mig till. känner mig dum som ens är arg & upprörd.

mollyt
8/24/14, 2:45 PM
#4

Jag hade också varit arg! Så självklart får du vara det! Besviken om inte annat! I vilket scenario som helst så skulle jag bli arg, men om du dessutom gjort ett ingrepp som innebär att du inte ska ha sex så är det väl jättedumt av honom att ha det med dig när du knappt ens var medveten om vad som händer? Han borde väl vara lika mån om att du mår bra?

Nu är jag fan arg själv. Inte okej! KRAM på dig

Saffran0Spice
8/24/14, 2:48 PM
#5

#3 Styrkekramar till dig! 🤗
Du har all rätt i världen att vara förbannad, är du så pass påverkad att du inte kan ge ett ordentligt ja - utan att du pratar politik, och sedan ja så borde han insett att du inte var i ett tillstånd så du visste vad som skedde.

Var hur arg du vill, ha inget dåligt samvete för det! 🌺

pyromanen
8/24/14, 3:22 PM
#6

Vet han om att du av hälsoskäl skulle låta bli sex i 2veckor? Och gjorde det änddå? Då ör han inte rädd om din hälsa… Om du gjorde det änddå är du inte rädd om din hälsa. Om jag var i dina skor skulle jag 1. Vara orolig för min hälsa 2. Vara besviken på mig själv över att jag inte sa tydligt ifrån första sexet 3. Vara arg på honom

Annons:
Anonym
Anonym
8/24/14, 5:06 PM
#7

Tack för svar. Jag kritiserar självklart mig själv då jag vid första samlaget ändå var vid medvetande och gav godkännande.. Nu är dock snart de två veckorna över så jag är inte den mest sårbara positionen ang. hälsan.

Brukar inte dricka så mycket att jag blir redlös, men misstag kan ske.. Känns bara inte kul att jag inte kan känna mig trygg i vilket tillstånd som helst tillsammans med min pojkvän. Känner mig extremt kränkt & känslan av att han börjar likna exen som tvingat på mig saker känns.. Sorgset.

Ska jag prata med honom om det? Har inte gjort det, bara bett honom förklara vad som hände.. Är rädd att han kommer förminska det eller bortförklara sig, då kommer säkert jag ta på mig all skuld.

Calcifer
8/24/14, 5:09 PM
#8

Ja du ska prata med honom om det och understryka att det inte är okej. Du har alltid rätt till dina känslor när det kommer till din egen kropp. Är du inte okej med vad som hände så är det inte okej.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Juel70]
8/24/14, 10:04 PM
#9

Alkohol gör att man kan utsätta sig för många olika faror. Sen handlade ju din pojkvän inte rätt heller. Drick dig aldrig så full så att du inte vet vad som händer.

MsSofieG
8/24/14, 10:14 PM
#10

Jag tycker du borde prata med honom om det. Berätta att det som hänt tyvärr har hänt men att du inte vill att något liknande händer igen. Och från och med nu kommer han veta din ståndpunkt. Skulle han (trots att han vet den här informationen) göra något liknande en gång till, då skulle jag lämna honom för då respekterar han varken mig eller min åsikt.

Anonym
Anonym
8/25/14, 9:26 AM
#11

#9 Men låter det verkligen vettigt att "utsätta sig för faror" innebär dricka hemma & sen gå in till sovrummet för att sova med sin pojkvän?

Dumpuck
8/25/14, 1:31 PM
#12

Jag skulle bli förbannad!
Nu dricker inte jag men oavsett, hade jag varit så pass borta att jag inte ens noterar att jag har sex så anser jag att min pojkvän bör märka att något inte stämmer och därefter avsluta. Oavsett om jag sagt ja eller liknande innan så skulle jag bli förbannad om jag fick veta att min pojkvän fortsatt haft sex med mig när jag blivit så pass borta eller till och med medvetslös! 
Det spelar ingen roll hur full du än var, är du ej kontaktbar så är det inte acceptabelt att din pojkvän fortsätter att ha sex när han märker att du försvinner bort. Jag anser det vara ett grisigt beteende även om du sagt ja till det innan, du blir medvetslös och är därefter handlingsförlamad.

Calcifer
8/25/14, 1:32 PM
#13

#9 Victim blaming varning på det där…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Anonym
Anonym
8/27/14, 10:54 PM
#14

#12 Tack för svar.🌺

Har inte pratat med honom ännu, bara varit arg men ilskan börjar lägga sig. Han förstår inte ens själv vad det är jag är arg för, det kanske är lite orättvist, men vill inte att han ska förminska detta eller kanske förlöjliga mig, så det känns osäkert att ens säga något.

Dumpuck
8/28/14, 1:41 PM
#15

#14 Inser han själv inte allvaret i detta så ser jag inte honom som något värdefullt att ha kvar, man har inte sex med en person som är mer eller mindre handlingsförlamad vare sig det kommit ett ja eller inte innan. Finns absolut ingen ursäkt till det!

Som jag skrev tidigare så dricker inte jag, men jag har haft problem med att jag svimmat mycket. Efter en utredning så visade det sig att jag har ett hjärtfel så hjärtat slutar slå, därav att jag faller ihop/blir medvetslös.
Skulle detta ha skett under en sexakt och min pojkvän fortsatt att ha sex, helt seriöst så skulle jag ha slängt ut honom med huvudet först. 

Spelar ingen roll om man druckit sig stup full eller om man blir handlingsförlamad av annan anledning, att partnern fortsätter ha sex med en i det tillståndet är helt oacceptabelt. Ingenting kan rättfärdiga partnens handlingar oavsett om det är kille eller tjej det handlar om!

Anon
8/28/14, 9:07 PM
#16

Du måste prata med honom!! Ingenting var ditt fel, skyll aldrig på dig själv. Du måste ju kunna lita på din pojkvän, och han ska inte ha sex med dig om du inte ens är vid medvetande?? Speciellt inte med tanke på den där operationen.

Cindy S
8/29/14, 11:09 PM
#17

Han behöver läsa på om samtycke. Du var för full, maktlös, fysiskt svag och det kunde ha gått illa. Ifall idioten inte märkt att du mådde illa säger det en del om honom. Han kan nog bli fälld för våldtäkt. Du var ju helt klart för full för att säga ja, och om du var nykter så hade du sagt nej. Frågan är ifall hans idioti och fylla(hur full var han?) kan göra honom "oskyldig". Det är lagligt möjligt att en kvinna uttsätts för ofrivilligt sex utan att någon "vpldtar henne", för att man måste "mena" att våldta för att det ska räknas. Ta avstånd ifrån honom, berätta att du inte kan lita på honom, att du känner dig grovt utnyttjad och säg att du behöver fundera på vad som hände. Ta tag i det nu, så att du inte låter det puttra under ytan.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Svarttusch
8/30/14, 2:46 PM
#18

Du har all rätt att vara arg! Nej, det är inte att utsätta sig för fara om man dricker alkohol hemma och går och lägger sig bredvid sin pojkvän som man litar på. 

Om du rabblade olika ord som inte har med sex att göra borde han fattat att du inte var helt okej och borde därför inte haft sex med dig. Så gör man inte!

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Cindy S
8/30/14, 9:42 PM
#19

Försök att distansera dig ifrån situationen. Om du läste om någon som gjort som din pojkvän, t.ex. i en nyhetsartikel om en man som har blivit anklagad för våldtäkt, och den personen hade gjort precis som din pojkvän gjorde, vad hade varit din reaktion?

Din pojkvän kan vara snäll och go på de flesta vis, men vad skulle du tycka om en främling som gjorde det som din pojkvän gjorde? Att tänka så kan ge dig ett nytt perspektiv.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Anonym
Anonym
8/30/14, 9:55 PM
#20

Jag är inte ts. 

Jag hade aldrig blivit sur om vi hade haft sex på fyllan. Tycker ni dömer ts pojkvän på tok för mycket.  Han hade sex med sin flickvän.  På fyllan. Tycker synd om honom.

Annons:
Cindy S
8/30/14, 10:29 PM
#21

#20

Det finns många som tycker som dig, men saken är att det är många som reagerar som TS också. Och varje gång man har sex med någon som är så borta som TS var så är det stor chans att den personen kommer att reagera negativt, men folk skiter antingen i att de de har sex med kan reagera så otroligt negativt eller så vet de helt enkelt inte att många reagerar på det här sättet. Många vill inte ha sex när de är otroligt fulla, för de är utsatta. I det här fallet var det till och med fysiskt farligt.

Men, inte alla tänker efter. Alla vet inte om att det de gör kan göra att någon annan känner sig äcklad. Det är som tonårspojkar som sett för mycket porr och tror att tjejer de inte känner vill ha en klapp i arslet av män de inte känner. Visst finns det de tjejer som inte har något emot det, men de flesta vill ju ha chansen att ge signaler att det inte är ok. Folk som är gifta med varandra vill inte heller ha en klapp på arslet.

Så det kanske är lite synd om TS pojkvän; för han har inte vanligt vett och har råkat (jag hoppas det var oavsiktligt) göra sin flickvän illa genom att anta för mycket.

Vissa är ok med att folk har sex med dem när de är nästan helt borta, vissa tycker att det är ok när pojkvänner har sex med dem när de sover, MEN man borde verkligen försäkra sig om att ens partner är ok med det. Fråga när de är nyktra och gör det nästa gång de är fulla/sover. Hellre det besväret och att TS pojkvän får skämmas lite än att TS känner sig otrygg och äcklad. Pojkvännens besvär är ingenting emot det TS går igenom.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Anonym
Anonym
8/30/14, 10:37 PM
#22

#21 Jag tror inte han gjorde det för att vara elak. Tror han trodde att ts ville det och bara var väldigt full. Här målas han som en våldtäcksman. Hoppas han aldrig ser tråden.

JonnaCecilia
8/31/14, 4:21 PM
#23

#22 Ja, men stackars, för dum för att fatta. Alltså näe, att ha sex med någon när de är för fulla för att säga varken ja eller nej ÄR våldtäkt! Tyvärr dömer ju domarna i det här landet efter våldtäktskulturen i landet och inte efter vad som faktiskt står i lagtexten. Det finns inget uppsåtsrekvisit, dvs det måste inte vara med vilje man våldtar, men nu har tyvärr det uppkommit som praxis. I brottsbalkens kapitel 6 står följande i första och andra stycket, paragraf 1: "1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år. Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av MEDVETSLÖSHET sömn, allvarlig rädsla, BERUSNING eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation." (Mina versaler) Man får alltså inte utnyttja att nån är för full, och den som blivit full får inte "skylla sig själv". Att dessutom TS inte fick ha sex av medicinska skäl och detta är hennes egen pojkvän gör ju att han borde "vetat bättre". Vem tänder på en medvetslös aspackad tjej? Är man så kåt så kan man masturbera i det läget, man har inte sex med någon som inte själv vill eller kan få ut något av det. Vad får män att tro att tjejers kroppar är något som de kan använda som sexleksaker? Det är ingen docka vi snackar om här, vi snackar om en annan människa! Anonym 2, skulle du tycka det var ok att få en penis intryckt i dig utan din vetskap? Din kropp, du bestämmer. Det är så sjukt respektlöst och vidrigt att tro att det kan vara ok att använda tjejers kroppar hur som helst och att det ska vara ok?

Denna kommentar har tagits bort.
JonnaCecilia
8/31/14, 4:34 PM
#25

#24 Alltså även om du opererats och kunde skadas av det och dessutom var medvetslös av alkohol? Dessutom när man är berusad och inte ens vid medvetande är det ju svårare att bli "redo" för samlag, alltså kan slidan skadas oavsett operation. Du kan få sår eller sprickor, detta kan leda till infektion och i värsta fall kan det leda till vaginism. Så inte bara är det fel psykiskt, det är fel fysiskt också då du av detta kan få väldigt ont av samlag och kan ha svårt att öht ha sex i framtiden. Visst det behöver inte hända men slidan är ingen jäkla leksak. Slemhinnorna är otroligt sköra, och bara av att (som jag) äta medicin eller annat kan de bli ännu känsligare och det kan leda till allvarliga konsekvenser. Otroligt respektlöst att ha sex med någon som inte kan vara med på det!

[Thiah]
8/31/14, 5:15 PM
#26

Första gången de hade sex den kvällen var det ömsesidigt så jag kan tänka mig att han trodde att hon då inte mera brydde sig om sin operation.

Kadoor
8/31/14, 5:46 PM
#27

#26 Det är ingen ursäkt för det.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Anonym
Anonym
8/31/14, 6:53 PM
#28

Jag är TS.

Min pojkvän får inte ha sex med mig när han vill, det vet han.

I och med att jag utnyttjas tidigare så vet han även att jag är känslig.

Nu har jag även pratat med honom & han förstår själv att det han gjort räknas som våldtäkt och han verkar förstå allvaret…

Har även fått mitt självförtroende boostat av ett par jag pratat med ordentligt om denna händelse, och jag skyller faktiskt inte på mig själv längr.

Jag har även kommit till insikt men att jag har rätt att vara arg o allt jag känner… 

För han tog sig rättigheter över min kropp han inte hade..

Jag tänker inte göra slut, men jag tillåter mig själv att vara väldigt arg ett tag o han förstår o tillåter det.

Han har sagt att han inte ens ska ha sex med mig längre om han eller jag är berusade, och det är ett bra beslut.

Förhoppningsvis o jag tror verkligen det - så håller han det.

Tack för all hjälp jag fått här!

Kadoor
8/31/14, 8:48 PM
#29

Skönt att ni har pratat om det! Och bra att han förstår allvaret i allt. Bra även att du inte känner dig skyldig, för det är du inte. Ta hand om dig :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: