Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 19993 ggr
Anonym
Anonym
12/12/12, 8:03 PM

"brun mens"?

Det är nu ungefär 2v sedan jag hade mens. Men den varade enbart i 1 dygn.. Jag äter P-piller och har ätit dem som jag ska.

Nu till min fråga. Jag har börjat få något som liknar mens men som är brunt och smått kornigt. Någon som vet vad detta kan vara?

Annons:
[Tilde]
12/13/12, 10:29 AM
#1

Gå till en gynekolog och fråga :o

StickyKitten
12/13/12, 10:56 PM
#2

Alltså, mens kommer i tusen olika former. Från klarrött till nästan svart, rinnigt, slemmigt, klumpigt, osv. Ibland kommer den lite som den vill, och dessutom finns det massa saker som kan rubba menscykeln, t.ex p-piller. Stress och kost är två andra exempel.

Så förmodligen är det en mellanblödning bara (alltså, en blödning mellan de vanliga menstruationerna, precis som det låter), och det är alls inget ovanligt utan något som alla får ibland, så jag tror inte du behöver oroa dig Glad

Är du ändå orolig och tror att något kan vara fel så kan man alltid prata med barnmorskan som skrev ut pillrena åt en.

[Qimsid]
12/14/12, 3:24 PM
#3

Jag minns att den allra första gången jag fick mens när jag va typ 12 år så var det helt brunt och jag fattade inte vad det var förrän jag frågade mamma och hon sa "det är ju mens!"

Ibland får jag brunt när det är väldigt lite mens eller precis i början typ. Så det är inge farligt enligt mina erfarenheter iallafall.

[WickedAlly]
12/14/12, 9:13 PM
#4

#3 Samma här, har jag små blödningar eller precis i början eller slutet så är det brunt oftast.

Är helt normalt skulle jag tro, det hinner väl torka lite på vägen ut eller något när man inte blöder så mycket :)

oh-la
12/15/12, 12:43 PM
#5

brun färg tyder på att det inte är en "ny" blödnig. det är också därför som man ofta har lite mer brunaktig mens i början och slutet av en menstruation. blod som kommer i så små mängder att det tar en stund innan det sköljs ut hinner koagulera, och därför blir det brunt.

Anonym
Anonym
12/15/12, 1:57 PM
#6

Okej, tack så mycket för era svar! 
Jag var smått orolig innan!

Annons:
Upp till toppen
Annons: