Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 18301 ggr
RuiXue
5/26/10, 1:11 AM

Kvinnor pruttar inte?

Nej så är det väl verkligen inte! Alla rapar, fiser och gör nummer två. Konstigt nog finns det visst mansfolk som tror att vi aldrig varken rapar, pruttar eller gör nummer två! Är det kanske lite tabu att kvinnor uträttar naturliga behov?Eller tycker vi bara att det är för pinsamt att nämna högt? Hurdan är du? Tänkte denna tråd kan slå hål på lite myter samtidigt som vi kanske alla kan få ett gott skratt ;)

Jennie


Annons:
RuiXue
5/26/10, 1:24 AM
#1

Kan väl börja själv då. Jag är inte direkt blyg av mig hemma men på jobbet ser jag till att vara långt från folk eller inne på toa om jag fiser. Hemma brukar min man och jag mer eller mindre ha fistävling. Har dock kompisar som fiser när helst de känner för det, inklusive på ett fullsatt McDonalds mitt på avenyn i Göteborg under julrushen för några årsedan. Rapa gör jag däremot mer öppet, och det med besked! Skulle lätt kunna utmana många rapvideor på youtube om jag bara tog mig tid att ladda upp. Har kunnat rapa "på kommando" sedan jag var runt 8 år gammal så det blir runt 17 år nu som jag kunnat rapa när jag vill. Jag sitter ju självklart inte och rapar högt mitt ute i det offentliga men hemma och omkring vänner är jag helt oblyg :)

Jennie


Endroppeihavet
5/26/10, 2:00 AM
#2

Men tror män verkligen det då?

Kanske pojkar tror det, men knappast män som haft förhållanden?

Jag vill inte fisa öppet mest av respekt för min omgivning, spelar ingen roll om prutten kommer från manligt eller kvinnligt hål. Stinker hur som helst.

Men hemma är man ju enligt karln en "fismaskin" när man sover. Det går inte att dölja mänskliga behov/drifter osv. Det är bara att prutta vidare^^

När det gäller att skita är jag nog väldigt oblyg, jag säger helt öppet "jag skulle inte gå in där om jag vore du".

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

[Tassy]
5/26/10, 2:06 AM
#3

Jag är inte ett dugg pryd, och kan fisa som en hel karl ibland. Dock försöker jag ju att "uppföra" mig i visst sällskap.

Har man IBS och utvecklat födoämnesallergi/intolerans som orsakat hemska gaser så är man helt enkelt inte pryd med fisandet Tungan ute Man vet vilka plågor som kommer om man försöker hålla sig, så man vänjer sig!

HannaM
5/26/10, 2:12 AM
#4

Är på #3s linje. Nog försöker man uppföra sig men det är inte lätt när man har en mage full med gaser som ger fruktansvärt magknip om man inte fiser. Jag orkar helt enkelt inte vara pryd,

RuiXue
5/26/10, 9:49 AM
#5

Jag har manliga kollegor på jobbet som fiser lite överallt och när som helst. Till och med de frågar om kvinnor fiser eftersom jag och övriga kvinnor på jobbet är lite smyg pryda under arbetstid i alla fall ^^
Något jag tycker är rätt underligt för egen del är att jag smög med pruttandet inför min man i 3 års tid! Det var först förra året när vi förlovat oss som jag vågade släppa loss.

Jennie


StickyKitten
5/26/10, 12:18 PM
#6

Skulle aldrig falla mig in att fisa inför folk och inte heller min pojkvän. Jag tycker helt enkelt att det är äckligt och ovårdat, och jag vill verkligen inte veta när andra släpper väder i min närhet.

Så på den punkten är jag pryd Glad Vore nog skönt att inte bry sig, men men.

Annons:
[Vargnatt]
5/26/10, 1:03 PM
#7

Hahah jag är inte pryd när det gäller sånt inför min sambo, och han är inte det inför mig Tungan ute.
Är det annat folk i närheten är jag mer försiktig.

Hoppfull
5/26/10, 6:31 PM
#8

Jag är supermesig med sådant och avskyr att jag är det!

Visserligen tycker jag inte att det är särskilt trevligt med folk som fjärtar och rapar hejvilt, det är inte så fräscht, men i hemmets lugna vrå skulle jag vilja vara lite mer avslappnad.

Däremot så har jag som flera andra problem med magen, i mitt fall handlar det om bullrande tarmar, och då tarmar som gör pruttljud fast det är luft som rör sig inuti magen Glad Det är många gånger jag sett på folk hur de tror jag att fjärtar helt öppet hemma hos andra, eller när man sitter på ett möte eller en föreläsning, när det egentligen bara är mina tarmar som låter. Jag brukar inte säga nå't för jag tänker att det kan de gott får tro Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[YlvaP]
5/26/10, 8:58 PM
#9

Här hemma så pruttar och rapas det konstant av alla medlemmar. Har tre tjejer så mannen är själv.

Om jag vet att fisen inte låter så kan jag släppa mig på jobbet om det krisar. (i kassan).

Saga85
5/27/10, 12:34 AM
#10

Som sagt - finns det verkligen killar som på allvar "tror" att tjejer varken rapar/fiser/skiter? Har aldrig hört det från någon av manligt kön, bara av kvinnor som säger att det är vad män tror.

Själv fjärtar jag inte när jag är med folk (förutom enstaka smygare som iof inte brukar lukta). Knappt när jag är själv heller för den delen, utan endast när jag är på toa. Rapa gör jag dock ofta både själv, med manligt samt med kvinnligt sällskap, kanske därför jag inte är fjärtig - jag får ut alla gaser direkt när de når magen Oskyldig

Saga85
5/27/10, 12:35 AM
#11
RuiXue
5/27/10, 12:47 AM
#12

Jag är nog faktiskt också mer av en rap människa. Och det är alltid lika kul när jag lyckas göra en riktigt lång och hög rap. Min man kan inte ens komma i närheten ens efter en hel ölFlört Jag drar bara ner luft på ett speciellt sättOskyldig

Jennie


Hoppfull
5/27/10, 11:49 AM
#13

#10 Jag tror att det är vi tjejer som tror att killar inte vet… självklart vet de att våra kroppar fungerar som deras! Däremot så kan de säker undra om de lever och umgås med kvinnor som de aldrig hör eller ser göra detta.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
Maria
5/27/10, 11:55 PM
#14

Av ren artighet mot mina medmänniskor (även min man) så försöker jag gå undan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

HannaM
5/28/10, 12:06 AM
#15

Hur ser ni på folk som pruttar mer offentligt? Jag har fått lov att inse att jagi nte kan gå runt och hålla inne. Naturligtvis förösker jag att inte stå mitt bland folk men vid många tillfällen går det inte att komma undan (om man sitter på buss och liknande). Jag får mycket ont i magen av gaser och måste helt enkelt släppa ut. Ses jag som oartig om jag fiser på bussen?

RuiXue
5/28/10, 12:25 AM
#16

De gånger jag verkligen måste lätta på trycket ute i det offentliga brukar jag försöka göra det så tyst som möjligt, gärna medans jag går, och så låtsas jag som ingenting så att eventuellt ljud kan komma ifrån vem som helstFlört Fes mitt på Köpenhamns centralstation i måndagsSkrattande

Jennie


[Tassy]
5/28/10, 2:17 AM
#17

#15 Man måste få fisa, så enkelt är det. Sen behöver man ju inte klämma i allt man har, då kan jag tycka det är ohyffsat, men inte annars Tungan ute

[YlvaP]
5/28/10, 9:41 AM
#18

#15 Jag får precis som du, väldigt ont i magen om jag inte får släppa mig.

[Fiction]
5/28/10, 12:15 PM
#19

Visst fiser jag, men då ser jag helst till att göra det inne på toaletten eftersom jag själv inte uppskattar när folk släpper sig inför mig. Tycker att det är ganska ohyfsat när folk - män som kvinnor - släpper sig helt ogenerat trots att de är omgivna av andra människor.

Pryd är jag ingalunda, jag tycker bara att det är rätt äckligt och inte särskilt väluppfostrat eller respektfullt. Om man sen råkar släppa sig nån gång då och då inför sin partner ser jag inte som någon big deal, eftersom det är fullt naturligt. Därmed inte sagt att man skall sitta och klämma i allt man har.

Vad gäller rapningar, brukar jag bara göra det när jag druckit kolsyra. Samma sak gäller där; det är inget jag anstränger mig för att göra, men råkar jag rapa ser jag inget underligt i det och ber oftast om ursäkt efteråt. Uppskattar om folk i min omgivning gör detsamma.

Jag diskuterar sällan fisar, rapningar eller bajs, men det beror bara på att jag oftast inte tycker att det är ett särskilt intressant ämne. Jag har inget behov av att hävda min rättighet som kvinna att äckla mig och gör ingen skillnad på kön i dessa frågor. Jag tycker att det är lika respektlöst av såväl män som kvinnor när de tar i för kung och fosterland för att lämna ifrån sig en brakare.

Blir jag tvungen att göra nummer två hemma hos någon annan och är medveten om att det stinker, försöker jag vädra bort odören så gott jag kan och varnar personen ifråga om att jag har "dödat ett monster" på toaletten och att h*n bör hålla sig därifrån ett tag.

[Tassy]
5/28/10, 12:30 PM
#20

Att ha ibs innebär ofta att man behöver släppa sig väldigt ofta, det funkar inte att springa undan varje gång. Inte att ursäkta sig heller, man skulle få göra det i ett.

Annons:
[Fiction]
5/28/10, 12:37 PM
#21

#20 Det har jag full förståelse för. Då borde det räcka med att man informerar sin närmaste omgivning om det. Att hålla sig och få ont i magen därav, är ingenting jag förespråkar.

[Tassy]
5/28/10, 12:54 PM
#22

#21 absolut :)

misty89
5/28/10, 3:12 PM
#23

alla är vi olika. här hemma som endast består av mig, min sambo och våra tre katter så är det oftast min sambo som släpper sig… jag brukar göra det när jag är inne på toalätten.

när han har sina killkompisar hemma så brukar dom "fisa i kör" vilket inte jag tycker om så värst mycket men jag står ut iallafall.ja dom brukar fråga vad det är för fel på mig eftersom att dom aldrig hör mig fisa,killar!FörvånadTungan ute

asvensso
5/28/10, 3:50 PM
#24

Kan meddela att det blev lynchstamning pa tuben haromdagen i rusningstid och varme nar nagon slappte ut en riktigt vidrig smygarei folkhopen. Vi stod packade som sillar redan och en efter en borjade kommentera och titta anklagande runt sig. Till slut foll alla blickar pa en dam med stor rumpa…inte speciellt logiskt. Hon gick av nasta station.

Birke
5/28/10, 11:12 PM
#25

Jag är mer kille än tjej :D (Haha)

RuiXue
5/29/10, 1:49 AM
#26

#24 Uj! Smygare kan vara riktigt farliga. Inte för inte som de även är kända som lönnmördare. Ett äggamök går i alla fall inte att smyga med eftersom de låter som en hel arméSkrattande

Jennie


Maliceangel
5/29/10, 10:29 PM
#27

Jag rapar jämt. Med eller utan min pojkvän. Däremot har jag aldrig fisit inför någon, nr 2 pratas det aldrig om heller. För mig är det tabu =p

Annons:
Fridoliin
6/2/10, 7:25 PM
#28

Haha guuud vilken rolig tråd! xD 

Jag lyckades nästan, nästan lura i min pojkvän att tjejer inte pruttade! 

Men han kontrade med att "men jag har ju hört mina systrar" (samtidigt som hans ansiktsuttryck var fruktansvärt oförstående och förvirrat) 

Dom är väl de olyckliga undantagen då. Svarade jag :P 

Han var extremt nära på att gå på det :D 

Fast sen kunde jag inte hålla masken längre, så då förstod han. Pojken min har nog inte alla hästarna hemma ;)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

RuiXue
6/2/10, 9:08 PM
#29

Min man hade typ aldrig hört mig fisa innan jag vågade släppa loss för typ ett årsedan. Vi har ändå vart tillsammans sedan 2005! Jag skämdes till och med för att fisa högt på toaletten fram tills förra åretFörvånad

Jennie


Maria
6/2/10, 9:11 PM
#30

#29 Sedan har det brakat loss ordentligt eller…heheSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RuiXue
6/2/10, 9:13 PM
#31

#30 typ tävlingFlörtSkrattande

Jennie


Maria
6/2/10, 9:19 PM
#32

Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

CharlieL
6/12/10, 2:04 AM
#33

Varken min nuvarande sambo eller någon annan kille jag träffat har (vad jag vet/märkt) aldrig trott att vi tjejer inte pruttar och rapar. Vet en kille som tycker att det är jobbigt när tjejer pruttar eller pratar om att det gjort det.

Jag pruttar inte bland folk överhuvudtaget. Allmänt hyfs, som någon tidigare skrev. (Om man inte kan hjälp att det kommer är en annan sak såklart!) Känner jag att jag måste går jag undan eller in på toaletten.´

Rapar är jag inte lika känslig med. Det är inte så att jag sitter och laddar eller trycker fram dem, men kommer de så kommer de. De kommer, i alla fall för mig, oftast lite snabbare så man inte hinner gå ifrån än vad pruttar gör. Rapar jag gör jag det i armen som med en nys eller försöker i alla fall vända mig bort om jag inte hinner ner i handen. Och ber alltid om ursäkt, oavsett vilka jag är bland eller om jag själv tycker det är pinsamt eller ej, det är också inbyggt allmänt hyfs hos mig. Självklart skäms jag inte om jag råkar rapa inför sambon eller familjen, men en ursäkt kommer lika automatiskt som ett "tack för maten".

[nataschaj]
6/12/10, 7:37 PM
#34

hahah jag bara siter här å skrattar….

jag e pryd, vågar inte göra nått sånt i närhet av killar, rapa kan ja om dem inte e för nära (de kan med lukta som f*n) men de andra, neee usch va pinsamt :P…

Just i början ja..

Men peta sig i näsan då?? va tycker ni om de???

Annons:
RuiXue
6/12/10, 10:53 PM
#35

#34 Peta sig i näsan offentligt tycker jag är bland det värsta. Men priset tar ändå att snyta sig som en elefant vid matbordet och sen dessutom inte tvätta händerna efteråtSkrikandes Varje gång jag ser någon göra det får jag bara lust att ladda upp en ordentlig rap som får vilket fraktfartygs tuta att bleknaFoten i munnen Att prutta eller rapa sprider i alla fall inga smittor, men DET gör snorSkrikandes

Jennie


Birke
6/13/10, 7:13 PM
#36

Alltså, jag tkr inte att kvinnor/tjejer ska vara finare, men lite vett borde ALLA människor ha. Rapa vid matbordet, lr peta sig i näsan.. Nej usch..

Jag är inte den fräschaste, men kan tala om att jag vet hur man uppför sig.

viktoria91
6/13/10, 7:51 PM
#37

#34 enda gånegn det skulle vara ok att peta sig i näsan skulle var om en insekt flög in där som man pillar bort, men annars nej.

asvensso
6/15/10, 2:52 PM
#38

Peta nasan ar ackligt men det ar annu varre nar folk petar sig i oronen, inspektar det som skrapats ut och slickar av fingret.

[Fiction]
6/15/10, 3:08 PM
#39

#38 Slickar av fingret? Förvånad Ja du, det finns då människor för allt…

*kaskadvomerar lite inne på den virtuella toaletten*

honex
6/15/10, 8:48 PM
#40

Hej!!! här har ni en till som fiser o rapar ( kul tråd)

jag har oxå IBS.

har alltid fisit mycket,

har ett litet problem, jag jobbar inom hemvården och vid elva tiden på fm, när vi har fikat så åker vi ut o städar oftast så är vi 2 , och vad händer då jo jag småfiser hela tiden, PINSAMT. det slår aldrig fel…..Skrattande

Honestyisdead
6/16/10, 12:01 AM
#41

Att pilla kråkor är definitivt värre då näsan innehåller så mycket bakterier.

Att släppa väder är naturligt.
Jag har den fördelen att mina inte luktar.

Annons:
LinaIsabell
8/3/10, 4:21 PM
#42

**En följdfråga då: Hur ofta fiser ni under en dag?
**
Jag tror jag fiser rätt sällan. Jag fiser när jag gör nummer två.
Om jag ätit godis och slisk så fiser jag mycket, men om jag ätit vanlig mat så fiser jag kanske 1-3 gånger per dag.

Jag är väldigt pryd med fisar. Jag fiser aldrig framför folk. Jag går på toaletten eller lägger en tyst en när jag är utomhus. Jag bor i en förort/by så det är inte direkt folktätt.

Rapar däremot, är jag inte pryd med. Jag kan rapa när som helst, fast jag försöker rapa tyst nära folk, men hemma så rapar jag rakt ut, och bryr mig inte alls om pojkvännen eller en vän är här då.

Är väldigt pryd med toalettbesök, både nummer ett och två. Jag har alltid kranen rinnandes så att det inte ska höras, och jag håller mig hellre än att gå på toa på "nya" toaletter, eller hos folk jag inte känner jätteväl.

Jag och min pojkvän har känt varandra i snart 1 år, och varit tillsammans i cirka 5-6 månader, och han har hört mig fisa en gång!

Och det var en olyckshändelse! Vi kollade film och jag hade lite luft i magen, men jag höll mig från att fisa, och så var jag nära att nysa men höll inne nysen, och då råkade jag prutta. :(

Han vet ju att jag är pryd om sådant så han flinade och jag intalade honom (eller mig själv) att det blir så ibland när man nyser! Man kan inte hjälpa det!

Det var lite roligt. Han var glad för att han "äntligen" fick höra mig prutta.

Mona22
8/3/10, 5:48 PM
#43

Jag är inte pryd, visst man skryter väl inte om att man fiser, men alla gör ju det. det är naturligt . Varför är det mer okej att en kille gör det? 
Det är ju samma sak.

Nej, behöver jag släppa väder så gör jag det. är det en hemsk får man väl varna. lika på toanTungan ute
Bland folk kan man ju försöka smyga med det.

Birke
8/3/10, 7:53 PM
#44

Vem bryr sig hur mkt man fiser? Det är induviduellt, både för kvinnor och män. Beror dessutom på vad man har ätit.

[silkesnosen]
8/3/10, 8:22 PM
#45

Hmm det här är ngt jag verkligen tycker att man ska hålla för sig själv, även om alla vet! Handlar om respekt! Blir själv väldigt nervös med  ny man och ja göra behov, spm att prutta, rapa, drälla med mat….o ja ju mer man nojjar ju mer kommer det att hända…har besök på torsdag…stressar redan upp mig för detta….så jo pryd är jag…!!!!

Upp till toppen
Annons: