Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 803 ggr
Anonym
Anonym
2017-10-16 22:52

Jobbig yrsel

Dom senaste veckorna har jag vissa kvällar varit väldigt yr. Det är när jag vänder mig från en sida till den andra när jag ligger i sängen eller om jag gått upp på kvällen eller vaknat på natten och behövt gå på toa. När jag har ställt mig upp snurrar det så mycket att jag varit tvungen att hålla mig i något för att inte gå in i något på vägen. När jag vänder mig i sängen snurrar det till men går över ganska snabbt. Samma sak om jag t.ex kollar på mobilen och sen kollar upp snabbt. Vet inte vad det beror på, det verkar inte vara blodtrycksfall utan jag blir bara yr. Det är lite konstigt att det bara är vissa kvällar också. Vad kan det bero på? Det enda "onormala" är att jag tar p-piller men det har jag gjort i snart 2 år så det borde ju visat sig tidigare isåfall…

Annons:
[Blue_Lugia]
2017-10-16 23:23
#1

Kan bero på många saker. Det bästa är att kontakta en läkare och kanske eventuellt även ta blodprov. Har själv haft mycket vitaminbrister, allt från Järnbrist till D-vitamin och B12 brist och det kan ge en massa konstiga symptom i kroppen. Om det är något sånt dvs, men yrsel kan som sagt ha 1000 orsaker så för att vara helt säker är det ju doktorn som gäller.

Maria
2017-10-17 09:32
#2

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

nypisnina
2017-10-18 00:45
#3

Låter som kristallsjuka tycker jag med.

Upp till toppen
Annons: