Annons:
Etikettsexualitet
Läst 2013 ggr
trick
2017-09-26 18:22

Ont första gången

Hade ni ont första gången ni hade sex? Jag förlorade oskulden idag, först var det väldigt svårt att få in den för jag spände mig och kunde inte slappna av riktigt, när den väl var inne så gjorde det skitont och började blöda och det är fortfarande ömt där nere.

Annons:
vendelay
2017-09-26 18:31
#1

Det ska INTE göra ont!!! Antingen var det bara för att du var spänd och då måste ni helt enkelt bara ha längre förspel, kramas eller ta på varandra eller någonting som gör dig avslappnad. Glidmedel är en fantastisk uppfinning, om du inte känner dig våt nog kan du använda det, men det hjälper förstås  inte mot själva "spändheten" utan du måste fortfarande vara avslappnad.

Det kan även vara olika sjukdomar som gör att det gör ont. Några exempel (jag är inte insatt) är endometrios och vestibulit. Då behöver du söka hjälp.

Sex är inte heller bara penis i slida. Sex är mycket mer än så, om det inte fungerar att göra som ni gjorde första gången kan ni testa andra sätt.

Men du ska aldrig behöva ha ont.

http://www.umo.se/Sex/Om-sex-gor-ont/

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Fridaaaa
2017-09-26 18:33
#2

Nej :) Det sved lite men inte ont

Gör man rätt - ska det inte göra ont.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fransu
2017-09-26 18:51
#3

Gjorde jätteont på mig första gången. Det tog flera försök (inte under samma dag) innan det ens gick att "komma in", för jag var så spänd. När det väl gick gjorde det bara fruktansvärt ont och jag hade ont några dagar efteråt. Önskar jag kunde göra om, och göra rätt.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

pyromanen
2017-09-26 19:05
#4

#1 Det är inte sant att det det för alla går att få till utan att det gör ont! På precis samma sätt som att det inte är bra om alla felagtigt gick o trodde det måste blöda, lika fel är det om det ska svänga precis motsatt och alla som blöder eller upplever det faktisk gör ont ska tro de gör fel. Vi är alla olika skapade och kombinationer funkar olika lätt eller inte. På mig gjorde det ont och dröjde flera månader av försök innan det blev enbart skönt. Beroende på tjock/köttig slidkrans som täckte stor del av öppningen och dessutom i kombination med välutrustat herre. För några gör det inte ont alls, flr några gör det ont för att de inte är avslappnade/våta/redo, flr några gör det ont trots att de är avslappnade/våta/redo.

[Devya]
2017-09-26 19:15
#5

För mig gjorde det inte alls ont utan det var jätteskönt och jag kom inom ett par sekunder. Däremot blödde jag en hel del efteråt men det gjorde inte alls ont. Det är väl annars vanligt att det gör ont första gången om man spänner sig och killen är för ivrig och så vidare. Det är inte farligt men det är bra om du i fortsättningen tar det lite långsammare och eventuellt använder lite glidmedel. Det ska inte göra ont då man har sex för då försvinner ju lite poängen med att ha sex. :)

vendelay
2017-09-26 19:25
#6

#4 Är det verkligen så? Slidkransen töjer väl knappast ut sig och inte "drar ihop sig" igen? Om en kan föda barn och sedan se likadan ut inuti så har jag svårt att tro på att en "välutrustad herre" (förutsagt att snorren inte är mer än 50 cm lång och väger mer än 3 kg) kan förändra en där nere om förhållandena är optimala. Rätta mig gärna om jag har fel, för jag vill lära mig!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
trick
2017-09-26 19:29
#7

#1 Han sa att det var normalt att det gör ont första gången.. men han hjälpte mig att slappna av och då gjorde det inte lika ont så länge jag fick styra själv, när han gjorde det så kändes det bara obehagligt typ som att jag blev uttänjd, vet inte riktigt hur jag ska förklara det.

Herveaux
2017-09-26 20:14
#8

För mig gjorde det inte direkt ont första gången, kändes mer som att det spände och stramade, kom lite blod. Var öm dagen efter och det tog ett par gånger innan det inte ömmade alls.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Katti
2017-09-26 21:04
#9

Nej, inte ett dugg ont! Men vi väntade läääänge innan vi hade samlag. Vid det laget kände vi varandra och varandras kroppar väl!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

pyromanen
2017-09-26 21:14
#10

#6 Slidkransen kan täcka slidöppningen mer eller mindre innan man haft samlag och kan då behöva spricka upp för att genomföra samlag. Om den är köttig/tjock som hos mig kan det göra ganska ont och det blöder.  Det kan vara jättetrångt innan. Jag kunde t.ex. inte använda tamponger innan och bara försiktigt få in lillfingret (väl smord) och även det stramade och sved.  Jag kollade med spegel så jag vet precis hur det såg ut också.

Jag förstod ju inte då att han var modell välutrustat, för han var ju den första så jag hade ju inget att jämföra med, men nu när jag närmare mig 50 års åldern och träffat några fler genom åren… så vet jag att han den första var både först och störst 😉

Om det innan debuten precis precis men nästan inte går in ett välsmord lillfinger och efter ska gå att få in modell stor snopp, då tycker jag inte det borde vara svårt att förstå att det både kan göra ont och blöda.

vendelay
2017-09-26 21:21
#11

#10 Så du menar att det inte hade gått att förebygga? Personligen skulle jag i så fall bra mycket hellre "spräcka" kransen med ett lillfinger än en snopp som dessutom är mycket större än fingret. Det låter helt orimligt om du inte kan få in ett lillfinger men du låter någon trycka in sin mycket större snopp?? Varför inte bara värma upp med fingrarna i så fall tills du kan få in ett lillfinger och sen ett anat finger osv?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

pyromanen
2017-09-26 21:44
#12

#11 Nej,det hade definitivt inte gått att förebygga genom att "värma upp".  Jag var väldans varm o kåt o blöt. Och en köttbit blir inte töjbar av "uppvärmning".  Och töjning räckte som sagt inte, den behövde spricka. Har senare läst mig till att en del kan behöva kirurgisk hjälp om de inte lyckas få en köttig slidkrans att spricka själva. Nu blir det väldigt detaljerat och handlar om mig istället för ts, hoppas tråden kan återgå till henne igen sen!   Vid första försöket lyckades vi inte ens med gemensamma krafter få in snoppen. Jag ville ville verkligen, vi hade kelat nån månad och var verkligen redo.  Satte mig över en spegel och försökte dra isär med spetserna av mina två pekfingrar medans jag tittade. Gjorde svinont och jag fick ge mig efter en stund. Några dagar senare när vi verkligen verkligen ville igen så fick han  ligga platt och lova ligga helt stilla jag fick styra helt som kunde känna hur ont det gjorde.  Sen gjorde vi mest annat några månader för att slippa det skulle göra ont. Minns inte exakt men någonstans 2-3 månader tror jag det dröjde innan det blev  enbart skönt.  Vi var ihop i 5 år sen och sexet var fantastiskt.

vendelay
2017-09-26 22:28
#13

#12 Du har rätt, jag sabbar tråden, jag ber om ursäkt! 

#7 Förlåt för att jag pratade om annat, kanske har du ändå fått någon vettig information i tråden. Oavsett vem som har rätt så är det åtminstone helt fel av honom att utgå från att det ska göra ont för dig, och det tror jag att alla kan hålla med om?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
pyromanen
2017-09-27 09:36
#14

#13 Det kan vi absolut vara lverens om. Inte forcera utan bara fortsätta om du är garanterat redo. För många kan det då vara helt smärtfritt och oblodigt, för andra gör det ont och blöder lite oavsett.

trick
2017-09-29 22:03
#15

Är det normalt att jag fortfarande blöder lite? Det är inte jättemycket och det gör inte ont längre

[Devya]
2017-09-29 22:32
#16

#15 om det bara kommer lite rosaktiga flytningar så är det nog ingen fara. Jag hade åtminstone det likadant men minns inte hur länge det höll i sig.

vendelay
2017-09-30 21:23
#17

Jag tror inte att det är normalt att det blöder 3 dagar efter men jag är inte utbildad inom ämnet. Jag föreslår att du ringer umo om du är inom deras målgrupp eller t.ex. Vårdguiden.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Ria74
2017-10-01 12:59
#18

För min del blödde jag rejält och ont gjorde dettrots att jag var både upphetsad och våt. Det blödde i 2 dagar efter också. Det kan vara så utan att något är onormalt, har pratat med gynekolog om det och blivit undersökt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: